וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם היפות שלה: האישה שמלבישה את האצולה העולמית

28.7.2016 / 17:00

קייט מידלטון, סמנתה קמרון ומישל אובמה הן לקוחות ותיקות ונלהבות. כעת מצטרפת מלניה טראמפ לחגיגה האופנתית של רוקסנדה אילינצ'יץ', בשמלה שהפכה לסולד אאוט תוך שעה. המעצבת הסרבית, שתכננה בכלל להיות אדריכלית, זיהתה את קו התפר שבו יוקרה שמרנית יכולה להיראות לוהטת

מערכת וואלה!

בווידיאו: כל מה שרציתם לדעת על השמלה שנחטפה מהאתר תוך שעה בלבד.

איך הפכה מעצבת האופנה הסרבית רוקסנדה אילינצ'יץ' בת ה-39 למלבישה האהובה על נשות האצולה העולמית? את לונדון היא כבר כבשה בחמש השנים האחרונות עם אובססיה מצד קייט מידלטון, סמנתה קמרון, קייט בלאנשט וקירה נייטלי. לבוסט המחודש היא זכתה דווקא מצד מלניה טראמפ, דוגמנית לשעבר והאישה המצודדת שלצד דונלד, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב. לטבילת האש המשמעותית שלה כאישה הראשונה וונאבי, עת נאמה בפתיחת הוועידה הרפובליקנית בשבוע שעבר, היא בחרה ללבוש שמלת עיפרון לבנה המגובה בשרוולי פעמון, באורך 3/4, בעיצובה של אילינצ'יץ' - וזאת למרות שמישל אובמה כבר דגמה פריטים בעיצובה.

הלוק המכובד עם הטוויסט האופנתי הקטן היווה את השלמת המהפך של טראמפ מדוגמנית סקסית מאותגרת סטייל שנחשב לא ממש פוליטיקלי קורקט - לאחת שעשתה שיעורי בית ולמדה את העבודה. השמלה המוצלחת, שהוזמנה ונרכשה על ידי טראמפ עצמה בעלות של 8,450 שקלים דרך האתר נט אה פורטה, אזלה תוך שעה בלבד. האתרים בחו"ל דיווחו כי השמלה הפכה לסולד אאוט, ולא ניתן היה להשיגה. ההצתה המחודשת הניבה פרץ התעניינות מטורף במעצבת, שאיכשהו למרות ההצלחה נשארה באלגנטיות מוערכת מתחת לרדאר ברמה מסוימת.

מלניה טראמפ בעקבות מישל אובמה

מלניה טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית, יולי 2016. GettyImages
שמלת העיפרון ושרוולי הפעמון בעיצובה של אילינצ'יץ, שנרכשה בעלות של 8,450 שקלים דרך האתר נט אה פורטה ואזלה תוך שעה/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלמת המהפך של טראמפ מדוגמנית סקסית מאותגרת סטייל שנחשב לא ממש פוליטיקלי קורקט - לאחת שעשתה שיעורי בית/מערכת וואלה!, צילום מסך
היא מצליחה לשלב בעיצובה ערך מוסף מעניין ועדיין להישאר בגבולות האיפוק הנדרש מהמעמד

אילינצ'יץ', שתכננה בכלל להיות אדריכלית, ידועה בעיצובים שמצליחים למצוא את קו התפר המדויק שבין גזרות שמרניות לבין אדג'יות במידה נוחה לעיכול. שרוולי הפעמון המעודנים בשמלתה של מלניה, להטוטי הקולור-בלוק המזוהים עמה או לעתים משחקים פיסוליים א-סימטריים הם דוגמאות בולטות ליכולת שלה לשלב ערך מוסף מעניין ועדיין להישאר בגבולות האיפוק הנדרש מהמעמד של אותן נשים שמחפשות להיות בצד הנכון של משוואת מבקרי האופנה וקודקודי הממשל.

הקריירה האופנתית של רוקסנדה, שנולדה כאמור בסרביה, החלה ב-1999, עת נרשמה ללימודי אופנה בקתדרלת סנט מרטין המפורסמת בלונדון, ממנה יצאו שמות מוכרים אחרים כמו אלכסנדר מקווין, פיבי פילו וסטלה מקרטני בין היתר. ב-2005 היא פתחה את החנות הראשונה שלה במייפייר לונדון וגם החלה להציג באופן קבוע בשבוע האופנה.

לטענתה, הדי.אן. איי של העיצובים שלה מושפע עד היום בהשראת הנשים הסרביות. "כשהגעתי ללונדון הבנתי שאני רוצה לשמר את הנשיות והקלאסיות של השורשים שלי, כמובן בתרגום לאופנה עכשווית", סיפרה למגזין אינטרוויו.

המעצבת הסרבית רוקסנדה אילינצ'יץ'. GettyImages
"כשהגעתי ללונדון הבנתי שאני רוצה לשמר את הנשיות והקלאסיות של השורשים שלי". אילינצ'יץ/GettyImages
ב-2012 היא גברה על ויקטוריה בקהאם בטקס פרסי האופנה הבריטית בשל הבנתה את גוף האישה והיכולת ליצור אופנה מחמיאה

אילינצ'יץ מזוהה בעיקר עם אסתטיקה המשלבת את אהבתה לאריכטקטורה ולצבעים עזים בבגדים סולידיים יחסית (בכל הקשור למחשופים). בראיון למגזין המקוון "דה אדיט" של נט א פורטר מלפני שנה היא דיברה על סוגיית הצבעים והתוודתה שאין גוון מסוים שהיא שמה עליו דגש, אבל סיפרה כי "צבעים מביאים אושר. הרעיון הוא להביא סטייטמנט לא בגזרה או בטקסטורה אבל שייתן לך להרגיש נוח ואנרגיות חיוביות". הבשורה העיצובית הזאת הביאה לכדי תוצאה סופר אלגנטית, ובהתאם תוך עשור לארבעים נקודות מכירה ברחבי העולם ולרשימת לקוחות שכוללת כאמור את הנשים הכי משפיעות בתחומי הפוליטיקה, הכלכלה והבידור.

כילדה שגדלה ביגוסלביה המתפוררת, התמזל מזלה להשתייך למשפחה מבוססת מאוד עם אם אספנית של פריטי וינטג' מבית איב סאן לורן. "אמא שלי הדביקה אותי בשיגעון של איב סאן לורן מאז שאני קטנה", סיפרה בריאיון לטלגרף הבריטי, "בעבר קניתי פריטים נדירים שלו בחנויות צדקה ובשווקי פשפשים אבל עכשיו אין לי זמן ואני משלמת על זה ביוקר". האוסף המשפחתי, אגב, הועבר לרוקסי ומונה כיום 500 דגמים לדבריה. לצד כל הטוב הזה היא נהנתה בילדותה מנסיעות תכופות לפריז ולמילאנו ואורך חיים נדיר יחסית לרפובליקה מפולגת בשלהי עידן הקומוניזם.

ב-2012, עת הייתה עדיין שם לא מוכר יחסית, היא גברה על ויקטוריה בקהאם וזכתה בפרס השטיח האדום בטקס פרסי האופנה הבריטי בשל הבנתה את גוף האישה והיכולת ליצור אופנה מחמיאה במיוחד למבני גוף שונים. לצד כל הטוב הזה, אילינצ'יץ' צריכה להתמודד עכשיו עם משבר הברקזיט המדאיג במיוחד את תעשיית האופנה הבריטית, ובמקביל, כשעיני כל העולם נשואות אליה, להפציץ בתצוגת אביב קיץ 2017 שתיערך בספטמבר בלונדון. בראיון לווג הבריטי מ-2014 היא נשאלה את מי היא חולמת להלביש, וענתה: "אני אשמח לראות גבר לובש פריט שלי". האמת? גם אנחנו.

קייט מידלטון שגרירה של אילינצ'יץ

קייט מידלטון לובשת שמלת רוקסנדה באירוע ארוחה מיוחדת לכבודם של מתנדבי ארגוני צדקה, 12 יוני 2016. GettyImages
"צבעים מביאים אושר"/GettyImages
קייט מידלטון בשמלה של רוקסנדה אילינצ'יץ. GettyImages
להטוטי קולור-בלוק באדג'יות הנוחה לעיכול/GettyImages

מישל אובמה לקוחה גאה

מישל אובמה אופנתית ברחבי העולם. מישל אובמה, AP
יכולת ליצור אופנה מחמיאה במיוחד למבני גוף שונים/AP, מישל אובמה

סמנתה קמרון בגאווה לאומית

סמנתה קמרון לובשת שמלה של רוקסנדה אילינצ'יץ'. GettyImages
שילוב צבעים נועז שבכל זאת עובד יפה/GettyImages
סמנתה קמרון לובשת שמלה של רוקסנדה אילינצ'יץ'. GettyImages
קלאסיקה עם טוויסט/GettyImages

גם אושיית הסטייל קייט בלאנשט חברת מועדון

סטייל ID – קייט בלאנשט. GettyImages
אחד העיצובים היותר מוצלחים וזכורים של אילינצ'יץ/GettyImages
המעצבת הסרבית רוקסנדה אילינצ'יץ'. GettyImages
צריכה להתמודד כעת עם משבר הברקזיט המדאיג. אילינצ'יץ בעיצוב של עצמה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully