וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט שמוכיח שכל הנשים בעולם הן יפהפיות

17.8.2016 / 10:55

הצלמת נטליה איבנובה הציבה לעצמה מטרה לצלם כמה שיותר פורטרטים של מיעוטים אתניים שונים ברחבי העולם. "רציתי למצוא פנים יפות של נשים, אבל גם כאלה שידגישו את הייחודיות של כל תרבות". התוצאה מהפנטת

The Ethnic Origins of Beauty
"ניסינו למצוא פרצופים שידגישו את הייחודיות של כל תרבות. כך ניתן להראות את הגיוון"

צלמת הציבה לעצמה כיעד לצלם פורטרטים של כמה שיותר מיעוטים אתניים ברחבי העולם, וכרגע היא עומדת על 50 תמונות של נשים יפהפיות. נטליה איבנובה, בת 33 מרוסיה שחיה כיום בפריז, טיילה בכל העולם במטרה לצלם נשים בגילאי 18-30 ששייכות למיעוט אתני מזה שלושה דורות לפחות. זאת כחלק מהפרויקט ללא מטרות רווח שלה שנושא את השם "המקורות האתניים של היופי".

"זאת דרך למשוך תשומת לב לכל התרבויות, ללא קשר לגודל האוכלוסייה או הסטטוס המדיני. כמו כן ניתן להראות שלכל קבוצה אתנית יש את היופי הייחודי שלה, שדורש תשומת לב, כבוד וביטחון שווים".

איבנובה גייסה את הדוגמניות שלה בדרכים מגוונות - עבודה באוניברסיטאות, רשתות חברתיות וגם בבקשה מנשים לשלוח לה תמונות שלהן נטולות איפור ובצירוף סרטון תיאור על עצמן. "אנחנו בוחרים את המשתתפות בתוכנית מאד בזהירות", היא אמרה. "ניסינו למצוא פרצופים יפים אבל גם כאלה שידגישו את הייחודיות של כל תרבות. כך ניתן להראות את הפאר של הגיוון".

ממבט בפורטרטים היפים ניתן לחשוב כי מדובר בדוגמניות מקצועיות, אך איבנובה גורסת אחרת. "דוגמניות מקצועניות רבות נדחו, כי אנחנו לא מחפשים פרצוף יפה אלא מודעות אתנית טובה, ידע על בני העם שהיא חלק ממנו וכמובן כריזמה", הסבירה הצלמת.

איבנובה מספרת כי חשבה לראשונה על הפרויקט במהלך תערוכה לכבוד יום האישה. "תמיד התעניינתי בבעיות של זהות אתנית בעולם המודרני, במיוחד בגלל שבמדינה בה גדלתי יש מיעוטים רבים", הסבירה. "אם נצמצם את נקודת המבט שלנו לאזרחות בלבד 90 אחוזים מהאנשים בעולם ישארו בחוץ. הפרויקט מדגיש שהיופי שוכן בכל מוצא, אנחנו שונים וזה נהדר".

עוד באותו נושא

37 גוונים של נשים: צפו ב"אטלס היופי העולמי"

לכתבה המלאה

בלארוסיה

קביליה - בצפון אלג'יריה

פינלנד

בוריאטיה - רפובליקה ברוסיה

גיאורגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully