וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש מהניינטיז: האייקונים האופנתיים הגדולים של שנות התשעים

6.9.2016 / 10:55

מבריטני ספירס דרך "קלולס" ו"סקס והעיר הגדולה" ועד ההרואין שיק והתחתונים של קלווין קליין - התרבות של שנות התשעים אולי נראית מכאן כמו היסטוריה רחוקה, אבל ההשפעות שלה והטרנדים האופנתיים בעיקר רחוקים מלהיעלם

בריטני ספירס בהופעת in store לציון הוצאת אלבומה In The Zone בחנות וירג'ין בטיימס סקוואר,. Mark Mainz, GettyImages
בריטני ספירס. חולצות בטן עם ג'ינסים סוררים בגזרה נמוכה/GettyImages, Mark Mainz

שנות התשעים הותירו חותם בעולם האופנה. החל מהעיצוב הנקי והמינימליסטי דרך גבולות המגדר שהחלו להיטשטש עם בגדי יוניסקס ועד ההרואין שיק שפרץ ובגדול. אבל בעיקר זכורים לנו הכוכבים של התקופה, חלקם רלוונטיים עד היום בצורה נוסטלגית יותר או פחות. ההשפעות האופנתיות שלהם עדיין כאן והן לא הולכות לשום מקום.

בריטני ספירס והקוביות - הייתה זו בריטני שהתחילה עם טרנד הג'ינס הנמוך וחולצת הבטן. הזמרת חשפה את הבטן בקליפ הראשון שלה ללהיט hit me baby one more time , והיא והקוביות הפכו לסנסציה. כל הזמרות הגדולות הושפעו ממנה, וקשה היה למצוא ג'ינסים שלא אפשרו לשבת מבלי לחשוף חריץ סורר. אחריה הגיעו כל האחרות: כריסטינה אגילרה בקליפ של ג'יני, מריה קארי עם הג'ינס הגזור, פינק ואינספור אחרות.

אלישה סילברסטון, הבלונדינית של העשור - אי אפשר לדבר על אייקונים אופנתיים של שנות התשעים מבלי להזכיר את קלולס. הסרט, שהפך לתנ"ך האופנתי של התקופה, הכניס לחיינו כמה מהטרנדים הגדולים ביותר של אותן שנים. חצאיות בית ספר עם גרבי ברך, המון משבצות ושמלת קלווין קליין פשוטה שהפכה ברגע לאחד הטרנדים הגדולים של אותן שנים.

קייט מוס בצילום מתוך תערוכת צלם האופנה פיטר לינדברג, ב-  Kunsthal Rotterdam , ספטמבר 16 – פברואר 17 (הצילום הופיע במקור במגזין הארפרס' בזאר, 1994). אתר רשמי
קייט מוס. שינתה את מושג היופי/אתר רשמי

קייט מוס - הדוגמנית שפרצה בפרסומת של קלווין קליין הייתה זו שהכניסה את המושג "הרואין שיק" ושינתה את מודל היופי של התקופה. עד אז הכרנו רק דוגמניות גבוהות ושופעות עם שיער מושלם וחיוך של מיליון דולר. ואז הגיעה קייט, עם רזון קיצוני ומבט חולמני.

היא הייתה פורצת הדרך למראה שטשטש את הגבולות בין גבריות ונשיות. ראינו אותה בעיקר בשמלות קלילות של קלווין קליין, הרבה ג'ינסים ושיער סתור ולא מתאמץ. כל המראה שלה היה ההפך ממה שנחשב לאופנתי באותה התקופה, ובדיוק בגלל זה הייתה אייקון אופנה.

וויל סמית - הנסיך המדליק מבל אייר פרץ לחיינו עם תלבושות צבעוניות, הרבה שמחת חיים וראפ בלי קללות. הוא הכיר לכולנו את חיי העושר של בל אייר (עד אז הכרנו רק את בוורלי הילס 90210) והצחיק אותנו תוך שהוא לבוש בצבעים זוהרים, מכנסיים רחבים, שילובים של הדפסים בלתי אפשריים וכובעי מצחייה. אין ספק שהוא נתן השראה לדור שלם שלבש מעילי בומבר צבעוניים וטישרטים עם כתובות גרפיטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סיפור בדקה: אינסטגרם אופנתי לסקס והעיר הגדולה. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
בנות "סקס והעיר הגדולה". אובססיה נצחית/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

ג'ניפר אניסטון ותספורת רייצ'ל - "חברים" היו חלק בלתי נפרד מחיינו בשנות התשעים, אבל האייקון האופנתי האמיתי של הסדרה הייתה רייצ'ל. היא עבדה בבלומינגדיילס, הייתה יפה אבל נגישה ונוירוטית עוד לפני שזה נהיה מגניב.

אבל מה שזכור כהכי מזוהה עם רייצ'ל הייתה התספורת שלה - שיער מדורג עד הכתפיים, צבוע בגוונים. את התספורת הזאת ראינו בווריאציות שונות בעולם ואין ספר שלא שמע את המשפט "תעשה לי רייצ'ל".

קרי בראדשו והמנולו בלניק - את האישה והמונולו הכרנו בסוף שנות התשעים, כש"סקס והעיר הגדולה" הפכה לחלום של כל הרווקות בעולם. הסדרה הציגה לראווה חבורה של נשים חזקות שגרות בניו יורק, עובדות, נהנות ובעיקר מתלבשות מדהים.

בתקופת השיא של הסדרה, כל אחת ידעה להגיד על עצמה האם היא קרי, שרלוט, מירנדה או סמנתה (רובנו היינו קרי). אי אפשר לספור את הטרנדים שהביאה איתה הסדרה הקאלטית - אבל בין הגדולים שבהם היו נעלי עקב עדינות, פרחים גדולים שהתחברו לשמלות או לז'קט ג'ינס וחצאיות מתנופפות.

הטרנד הכי מובהק בניינטיז: שיק רוקנ'רולי

חורף 2016/7 של רנואר. צילומים: אלון שפרנסקי,
קולקציית סתיו-חורף 2016/17 של רנואר/צילומים: אלון שפרנסקי
חורף 2016/7 של רנואר. צילומים: אלון שפרנסקי,
חורף 2016/7 של רנואר/צילומים: אלון שפרנסקי
חורף 2016/7 של רנואר. צילומים: אלון שפרנסקי,
חורף 2016/7 של רנואר/צילומים: אלון שפרנסקי
ג'ני דנסון בשיתוף רנואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully