וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדה יפנית: ככה אנה וינטור רוצה שהכוכבות יתלבשו במט גאלה 2017

25.10.2016 / 7:40

האירוע האופנתי יוקדש למעצבת האניגמטית ריי קוואקובו, שעומדת מזה 40 שנה מאחורי המותג קום דה גרסון. מאז 1983, אז הוקדשה התערוכה במטרופוליטן לאיב סאן לורן, אף דמות לא זכתה לכבוד הזה בעודה בחיים. ועדיין, ישנן אושיות שמעדיפות שההזמנה שלהן תלך לאיבוד בדואר

רויטרס

בווידיאו: השטיח האדום של מט גאלה, מאי 2016, תחת הנושא: "יד מול מכונה: אופנה בעידן הטכנולוגיה".

"היא מזמינה אותנו לחשוב על אופנה כעל יצירה מתמדת ומתחדשת"

בסוף השבוע חשף מוזיאון המטרופוליטן את התמה המרכזית שתעמוד שמאחורי המסיבה השנתית הכי נחשבת ביקום האופנתי. הגאלה היוקרתית, המתקיימת בחסות תערוכת האופנה של מכון התלבושות (אגף האופנה של המוזיאון) ומגזין ווג. תיערך תחת הכותרת "ריי קוואקובו / קום דה גרסון".

הבחירה בהתמקדות סביב מעצבת אחת היא אישיו מהותי בפני עצמו. מסתבר שמאז 1983, אז הוקדשה התערוכה המסורתית לעבודתו של איב סאן לורן, אף דמות שעדיין בחיים לא קיבלה את הכבוד של מעמד סולו בהקשר הזה. "ריי קוואקובו היא אחת המעצבות החשובות והמשפיעות בארבעים שנים האחרונות", מסביר את הבחירה אנדרו בולטון שמשמש בתפקיד האוצר הראשי של המכון. "העובדה שהיא מזמינה אותנו לחשוב מחדש על אופנה כעל תחום של יצירה מתמדת, מתחדשת והיברידית מגדירה את האסתטיקה של התקופה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחת המעצבות החשובות והמשפיעות בעשורים האחרונים". קום דה גרסון לאביב 2017 בשבוע האופנה של פריז, בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך
כשביונסה שאלה אם זו הפעם הראשונה שלה בגאלה, שומר ענתה: "זו הפעם האחרונה"

האמת? הלוואי ואכן כך היו נראים פני הדברים, ואולי יש בנימוק הזה ניסיון לתיקון האסתטיקה שנפוצה בימינו, לה אחראית לא מעט גברת אנה וינטור - הבוס של המיזם המדובר. בתערוכה שתיפתח בארבעה במאי יוצגו 120 מערכות לבוש מבית קום דה גרסון בעיצובה של קוואקובו, החל מקולקציית המסלול הראשונה שלה ב-1981 ועד היום.

החלוקה עצמה תתמקד פחות בציר הזמן ותוגש באמצעות נושאים מנוגדים כמו מזרח-מערב, גברי-נשי ועבר-הווה. עוד חידוש יגיע בצורת הפרזנטציה על בובות מניקן שיוצבו בחלל ללא חציצה שקופה ובגובה הרצפה, על מנת לאפשר נגישות מקסימלית עבור המבקרים.

ערב הגאלה ואיסוף התרומות למכון התלבושות יתקיים בראשון במאי, אז כל מי שיזכה בהזמנה הנחשקת מגברת וינטור יפציץ הופעה ויבוא לערב של צילומים על השטיח האדום. אלו שישרדו את מה שקורה בחוץ ייהנו מערב שכולל הופעות של קייטי פרי ופארל וויליאמס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון לתיקון האסתטיקה שנפוצה בימינו. תצוגת אביב 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובעוד שיש סלבריטאים שחולמים שנים על הזמנה להשתתף בקרקס הרד-קרפט שנחשב בעצם לתחרות סמויה בנוסח "מלכת הוואו", יש מי שניצלה ושרדה כדי לספר. הקומיקאית איימי שומר התוודתה בתכנית של הווארד סטרן בחודש אוגוסט האחרון שהשנה היא ממש מקווה שההזמנה תלך לאיבוד בדואר. החוויה שלה מהאירוע לדבריה היא "עונש" עם "אנשים שמתלבשים כמו חבורת מטומטמים" (במקור אס הולז - חורי תחת). וכשביונסה ניסתה להיות חביבה ושאלה אותה האם זו הפעם הראשונה שלה פה (באווירת "באה לפה הרבה?") היא ענתה לה: "זו הפעם האחרונה". עוד בחורה אמיצה שהודתה על ספירת הדקות עד לרגע בו מותר להתחפף היא לינה דנהאם.

ולמרות הנשף המפואר שתופס את רוב הכותרות, התערוכות עצמן לאורך השנים נחשבות למוצלחות במיוחד בשל מציאת שביל הזהב שבין עולם שוחרי האמנות - שהופכים את המוזיאון לסביבה לא נגישה בעלת אפיל מתנשא - לבין עולם האופנה, אליו קל לאנשים רבים יותר להתחבר.

עוד באותו נושא:

ריקוד המכונה: מה לבשו הכוכבות למט גאלה 2016?
פחמימות, פציעות ופאסיב-אגרסיב: הרגעים הפחות יפים של מט גאלה
הלוקים המוצלחים מאירועי ווג במטרופוליטן בעשור האחרון

עוד באותו נושא

קנדל ג'נר לובשת קום דה גרסון בווג יפן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התערוכה תציג נושאים מנוגדים כמו מזרח-מערב, גברי-נשי ועבר-הווה. תצוגת אביב 1997/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מציאת שביל הזהב שבין עולם האמנות לעולם האופנה. תצוגת סתיו 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוונגרד ומפעים. תצוגת סתיו 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש גם אלמנטים ילדותיים. תצוגת אביב 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיפן תבוא הישועה. תצוגת אביב 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully