וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיב הפאשניסטות: טיול בוטיק מאורגן במילאנו למכורות אופנה

8.11.2016 / 9:54

מכירות את בירת האופנה לעומקה ולרוחבה? אי אפשר לחדש לכן דבר? לא בהכרח. טיול מאורגן חדש עבור בנות הגרעין הקשה של הסטייל יציג בפניכן את מילאנו מזווית אחרת שנתפרה במיוחד עבורכן. והדובדבן בקוטור התיירותי הזה - הוא מתקיים בתקופת הסיילים

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: סרט קידום טיול הקונספט לפאשניסטות של חברת סולו איטליה במילאנו

בין עוברות ושבות שנראות כאילו קפצו החוצה ממגזיני אופנה, ישנה גם מילאנו אחרת, סמויה אף מעיניהן החדות

מקומה כמרכז אופנה התגבש כבר בתקופת הרנסנס. בשלהי המאה ה-19 שמה כמרכז האופנה, הטקסטיל והעיצוב של ארץ המגף, כבר היה מבוסס. למרות השפעתה של פריז בתחום הקוטור, היא גיבשה עם השנים גישה משל עצמה. במחצית השנייה של המאה ה-20 היא התבססה כמובילת טרנדים. כאן פועלים כמה מבתי אופנת העל המרכזיים והנודעים בעולם. מילאנו, העיר השנייה בגודלה באיטליה לאחר הבירה רומא, והעיר הראשית בצפון איטליה, היא באופן טבעי אבן שואבת לפאשניסטיות מכל העולם. כאן, בין עוברים ושבים שנראים כאילו קפצו החוצה אל הרחוב מבין עמודי הכרום של מגזיני אופנה ועיצוב, הן מרגישות הכי טוב. והן יודעות לאן ללכת, איפה מבקרים ומה קונים.

אבל ישנה גם מילאנו אחרת. סמויה אף מעיניהן החדות של פאשניסטות מושבעות. טיול מאורגן חדש שמציעה סולו איטליה, חברת נסיעות העוסקת ומתמחה בטיולים לאיטליה בלבד, עשוי להיות הדבר הכי טוב שיקרה העונה לתיירת הטרנדית שבטוחה שהיא שולטת בכלן רזי בירת האופנה האיטלקית, אבל תופתע לגלות חידושים משמחים. כמובן אין לשכוח, מבין ארבע בירות האופנה בעולם, מילאנו היא הקרובה ביותר אלינו. פאשניסטות עם חולשה לסטייל המילנזי, זהו החורף שלכן!

כיכר הדואומו וגלריית ויטוריו אמנואלה סקונדו במילאנו. ShutterStock
מרכז אופנה מאז תקופת הרנסנס. קתדרלת הדואומו במילאנו, מרכז בירת האופנה/ShutterStock
הדרכה צמודה נעשית על-ידי סטייליסטית בוגרת לימודי אופנה בשנקר

למעשה מדובר בטיול קונספט המיועד לקבוצות קטנות בקהל יעד ספציפי. כאמור, פאשניסטות עם רעב לבחינה מקרוב והיכרות אינטימית עם אנשים ומקומות נערצים. עבורן, "נתפר" בעבודת יד הטיול הזה. קוטור תיירותי אמיתי שיזם יאיר די קאסטרו, בעלי סולו איטליה ואיטליולוג. הדרכה צמודה וידענית נעשית על-ידי גלי שנירר, יועצת תדמית וסטייליסטית אישית בוגרת לימודי אופנה בשנקר. לאור שליטתה בכל הנוגע לאופנה למילאנו, חוויית העיר יחד איתה אינה דומה לשום דבר המוכר לכן מקודם. ולא, לא ארגנו פה רק סיור בנקודות האופנה הידועות של מילאנו או רק בסביבת קתדרלת הדואומו במרכז בעיר. יש פה הרבה יותר. נכון לעכשיו מתוכננים שלושה סיורים כאלו, כולם בעונת ה-SALDI, כמובן עונת הסיילים הכה משתלמת.

Quadrilatero d`Oro. גוגל מפות, צילום מסך
לכל בית אופנת על ייצוג פה. "מרובע הזהב" במילאנו/צילום מסך, גוגל מפות
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאז 1817. קפה קובה במילאנו, נקודת פתיחה מושלמת לסיור אופנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קםה קובה, מראה פנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
תחילת הסיור ב"מרובע הזהב" ב- Caffe Covo, בית הקפה והקונדיטוריה שנוסד ב-1817 ומשמש כמקום מפגשם של אנשי אופנה ובוהמה בעיר

קלאש פנים מול פנים עם ליבת השיק המילנזי תתקיים כבר ביומו הראשון של הסיור. "מרובע הזהב", (Quadrilatero d`Oro), מתחם רחובות אלגנטי גדוש בבוטיקים מעוצבים מזרחית לדואומו, הוא באופן טבעי נקודת הפתיחה. ואין נכון יותר מתחילת סיור ב"מרובע הזהב" מאשר הפסקת קפה ב- Caffe Covo. בית הקפה והקונדיטוריה שהיום נמצא בבעלות תאגיד הלייף סטייל LVMH, נוסד ב-1817 ומשמש דרך קבע כמקום מפגשם של אנשי אופנה ובוהמה בעיר. לא מן הנמנע שבין לגימות הלאטה מקיאטו המופלא פה תתקלו בפנים מוכרות מן התעשייה.

ב"מרובע הזהב" המתפרש בין הרחובות: Via della Spiga, Via Manzoni, Via Sant'Andrea and Via Montenapoleone, ייצוג לכל השמות הגדולים של אופנת העל. אין מותג על שאין לו בוטיק פה. הסיור יתמקד בכמה מהם באופן מתואם מראש. בבוטיקים הנוצצים של פראדה, ולנטינו, בוטוגה ונטה, מיסוני או אמיליו פוצ'י, יחכו לכן וישמחו להציג בפניכן קולקציות חדשות ועיצוב פנים ייחודי, לספר על ההיסטוריה של המותג, מהות המותג, טכניקות עיצוב והתפירה, וכד'. כמו כן, יענו על כל שאלותיכן הבוערות. מדידות ורכישות ילוו בייעוץ סטיילינג אישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב פנים יוצא דופן. מראה פנים בבוטיק בוטוגה ונטה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזית בוטיק גוצ'י/מערכת וואלה!, צילום מסך
סיור מודרך ייערך בבוטיק פראדה הראשון אי פעם שפתח ב-1913 סבה של מיוצ'ה פראדה

עוד ביומו הראשון של הטיול, סיור בגלריית אמנואלה סקונדו (Galleria Vittorio Emanuele II), מרכז קניות מקורה שכניסתו סמוכה לדואמו, וגם אחד המקומות הפופולריים באירופה לרכישת אופנת על. הגלריה, בצידה הצפוני של כיכר הקתדרלה, נפלאה בעיצובה הניאו-קלאסי, בולטת בשילוט מוזהב על רקע שחור (התעקשות של המתכנן) ומשלבת בין מבנה עתיק אותנטי לתכנון חדשני, בין תחושת יוקרה לבין תחושת עממיות ופתיחות. אחרי הכל, כולם יכולים לעבור פה. הגלריה הקרויה על-שם המלך הראשון של איטליה המאוחדת, תוכננה על-ידי הארכיטקט ג'וזפה מנגוני ונפתחה ב-1877. למעשה מדובר באחד ממרכזי הקניות העירוניים הראשונים בהיסטוריה. במשך עשורים הייתה הגלריה למקום המפגש של שמנה וסלתה של מילאנו.

הקניון נמשך עד הפיאצה דלה סקאלה (Piazza della Scala), בה נמצאים תיאטרון לה סקאלה ופלאצו מרינו. בגלריה עצמה חנויות אופנת מותגי על כמו לואי ויטון, ארמני, שאנל, גוצ'י ופראדה. באחרונה, החנות הראשונה של בית האופנה הוותיק שנוסד ב-1913 על-ידי סבה של מיוצ'ה פראדה, בעלי ומעצבת פראדה ביום, ייערך סיור מודרך. וסלתה של מילאנו

קניון גלריה ויטוריו אמנואלה ה-2, מילאנו, איטליה. ShutterStock
באחד ממרכזי הקניות העירוניים הראשונים בהיסטוריה. גלריית אמנואלה סקונדו/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הראשונה אי פעם של בית אופנת העל. חנות פראדה בגלריית אמנואלה סקונדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויטרינות מקוריות. אקססוריז בבוטיק פראדה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מבנה תעשייתי ישן הפך למתחם אופנה ועיצוב ראשון מסוגו בעולם הודות לחזון של עורכת ווג איטליה

חלקו הראשון של היום השני לטיול יוקדש ל"קורסו קומו 10" ולסביבתו, וחלקו המאוחר של יומו השני של הטיול יוקדש לשיטוט ברובע בררה.

מתחם "קורסו קומו 10" (10 Corso Como), למעשה חנות הקונספט הראשונה בעולם, שוכן ליד תחנת המטרו המרכזית "גריבלדי", כמובן בשדרת קומו מס. 10 (קורסו באיטלקית: שדרה). מדובר במבנה תעשייתי לשעבר אשר הפך ב-1990 ל"גלריית קרלה סוזני" לצילום, אמנות ועיצוב, כמובן על שמה של היזמית, עורכת ווג איטליה ומו"לית, אישה בעלת חזון יוצא דופן. מאז הפתיחה, הוצגו פה יותר מ-250 תערוכות, נוספו קפה, סטודיו, חנות אופנה ובישום, בר, מלון בן שלושה חדרים, גן מרפסות מוריקות וחנות ספרי אמנות ועיצוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות הקונספט הראשונה. הקפה קורסו קומו 10/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה בחנות הביגוד בקורסו קומו 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-1991, המתחם ששילב תרבות ומסחר הושק כ"קורסו קומו 10". בעיצובו של האמן האמריקאי כריס רוהס, הבניין שמר על הנופך התעשייתי. רוהס עיצב גם את לוגו השחור-לבן שהיה לאייקון סטייל גלובלי. תוך דקות ספורות תבינו בעצמכן מה הכוונה לכינוי "מגזין חי" שהודבק למקום. החל מהעיצוב, דרך האופנה ועד האוכל - כל מה שמוצג פה, אם למכירה ואם לא, עונה להגדרת "בחירת העורכים". לאחר כל התרבות הזאת, תשמחו ליהנות מטעימות רחוב של פוקאצ'ות, פיצות אותנטיות, קציצות בשר וכמובן, ג'לטי - גלידה איטלקית שטעמה לא יישכח במהרה.

חלקו השני של היום השני, כאמור, יוקדש לרובע בררה (Brera ). הרובע באזור ההיסטורי של העיר הוא מקום מושבה של ה"אקדמיה לאמנויות יפות", גלריות שונות, מסעדות אופנתיות וחנויות אקסוריז איטלקיים מקוריים. האווירה הבוהמיינית פה הובילה לכינוי: "מונמארטר של מילאנו".

באר בשכונת בררה במילאנו. ShutterStock
קפה ברובע בררה, "מונטמאר של מילאנו"/ShutterStock
מראה פנים בסיפריית האופנה במילאנו. סולו איטליה,
תוכלו לעיין בווג מחודש לידתכם. ספריית האופנה של מילאנו/סולו איטליה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דור שלישי למייסד. לוקה רבינאצ'י, בעלים ומעצב ברבינאצ'י, מותג חייטות אישי לגברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

י

בספריית האופנה במילאנו תמצאו מגזיני אופנה מהמאה ה-19 ועד היום

יומו השלישי של הסיור יתחיל בביקור בבוטיק "רבינאצ'י", מותג חייטות אישית לגברים שהחל את דרכו בתחילת המאה והיום מנוהל על-ידי לוקה רבינאצ'י, נכדו של המייסד. הצעיר המסביר פנים, "חייט האלפיון העליון" כפי שהוא מכונה, דובר אנגלית רהוטה, יספר לכם על ההיסטוריה המפוארת של המפעל המשפחתי, יציג בפניכם עיצובים איקוניים ועיצובים אישיים שלו ואף יחלוק אנקדוטות מרתקות (למשל, "הדוכס מקנט, אריסטוקרט בריטי, שמח להצטלם בחליפת רבינאצ'י בהתאמה אישית, אבל ביקש שהתצלום לא יוצג בסניף הלונדוני של בית האופנה, מפאת חשש לאי נעימות עקב בחירה באופנת על איטלקית על פני בריטית").

משם תמשיכו לספריית האופנה של מילאנו. נקודת חובה שאין שתשאיר בכן רושם רב. למעשה, ספריית האופנה היחידה באירופה. כאן תוכלו לעיין במגזיני אופנה מהמאה ה-19 ועד ימינו. בסך-הכל, לא פחות מ-45 אלף כתבים. ניתן באופן מפתיע לרכוש עותק של ווג מחודש לידתכם. הספרייה מחזיקה ברשותה עותקים רבים של גיליונות עבר של "התנ"ך של האופנה" ולכם מסוגלת להציע את מכירתם.

אחר-כך ייערך ביקור ב"ארמני סילוס" (Armani Silos) - מוזיאון ארמני לאמנות המוקדש לסגנון ומורשתו של מעצב העל האיטלקי. המבנה בן ה-4,500 מ"ר, לשעבר אסם של חברת נסטלה, שופץ בפיקוח אישי של ארמני עצמו, כשתחושת החלל התעשייתי נשמרה במכוון. היום החלל המונוכרומטי משמש רקע למאות עיצובים ואקססוריז מארבעים שנות קיומו של בית האופנה.

בהמשך ייערך סיור עצמאי ברובע נאווילי (Navigli), רובע התעלות הרומנטי של העיר המאכלס שווקים וחנויות וינטג' המציעות פריטים אותנטיים נדירים של בתי אופנת על בתמחור אטרקטיבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות עיצובים מכל שנות קיומו של בית האופנה. המעצב. מבואת הכניסה למוזיאון ארמני/מערכת וואלה!, צילום מסך
רובע התעלות נאווילי במילאנו. ShutterStock
חנויות וינטג' ושוקי וינטג'. רובע התעלות נאווילי/ShutterStock
וליום האחרון - רחוב השופינג הארוך באירופה ואאוטלט מותגי אופנה

יומו הרביעי והאחרון של הסיור יתחיל במתחם העיצוב RO. המתחם הקסום עם סככת הגפנים נושא את ראשי תיבות שמה של המייסדת, המעצבת ואייקון האופנה רוזנה אורלנדי (Rossana Orlandi). אורלנדי, מובילה בתחומה ודמות משפיעה בעולם העיצוב, הסבה מפעל עניבות ישן למתחם עיצובי אשר פתח את שערו ב-2002. כאן נאספו פריטי עיצוב ואמנות מקוריים ואוונגרדיים מאירופה, סקנדינביה, אסיה ואמריקה המיועדים לשימוש יומיומי. החלל הנעים והשקט מעוצב באופן לא מסורתי, כך שהשואו-רום, המשרדים, החנות והחצר מעורבבים אלה באלה ומדמים למעשה את המעברים הטבעיים בחיי היום-יום, ללא גבולות ברורים.

משם ימשיך הסיור את דרכו אל רחוב בואנוס-איירס, רחוב קניות אינסופי (כשני קילומטרים אורכו). בימי הסייל מדובר בגן-עדן של ממש. היעד הבא, הוא אאוטלט מותגי אופנה - נקודת פרידה לא קלה מבירת האופנה לפני הטיסה הביתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשעבר מפעל. מבואת הכניסה למתחם העיצוב RO/מערכת וואלה!, צילום מסך
מארה רחוב בואנוס איירס, מילאנו. ShutterStock
שני ק"מ של שופינג. רחוב בואנוס איירס במילאנו/ShutterStock

טיול אופנה - סולו איטליה:

סדר הביקורים עשוי להשתנות בהתאם לשעות הפתיחה המעודכנות; מחיר בחדר זוגי: 1,795 יורו; כולל: טיסות אל-על, 3 לילות במלון ארבעה כוכבים "ליאונרדו" על בסיס ארוחת בוקר, 3 ארוחות במסעדות מקומיות, סיור טעימות רחוב, מיניבוס תיירים ממוזג והדרכה. פרטים נוספים באתר החברה.

(הכתבת הייתה אורחת חברת סולו איטליה במילאנו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully