וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קייט מוס תישאר פה לנצח": הצצה מסקרנת למערכת ווג בריטניה

20.11.2016 / 13:29

שנים הייתה מערכת ווג הבריטית ממלכה סגורה של נשות מקצוע מבריקות, שהפיקו מוצר מופתי שהיה לסמכות-על באופנה. כעת סרט תיעודי חדש מספק הצצה נדירה למערכת בזמן העבודה על גיליון מיוחד לרגל 100 שנה למגזין, וחושף את המקום המכובד ששמור לטופמודל

אתר רשמי

בווידיאו: צפו בסצנה מתוך הסרט שישודר ב-YES דוקו, יום 20 נובמבר.

במשך מאה שנים משמש מגזין ווג בריטניה כסמכות בלתי מעורערת בכל הנוגע לאופנת-על. נשות המגזין, ה"תנ"ך של האופנה", כפי שהוא נתפס בתעשייה, ניהלו אותו על פי ראות עיניהן החדות, טעמן הייחודי וניסיונן הרב. מי שזכה לבקר במשרדי המגזין בשכונת היוקרה מייפייר ברובע הסיטי של וסטמינסטר בלונדון, היה בדרך-כלל שם מוכר ומוערך מהמעגל המצומצם בתעשייה. אבל סרט תיעודי חדש שישודר בבכורה ב-YES, מספק הצצה נדירה למערכת המגזין בזמן העבודה על גיליון ותערוכה מיוחדים לרגל 100 שנה לייסוד המגזין. על שער הגיליון שיצא ביוני השנה הופיעה תמונה של הדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון. ללא ספק נערת שער מחלומותיהן של כל עורכות האופנה היום. אבל הזוכה הגדולה הייתה אלכסנדרה שולמן. מי שחשב שמדובר ב"שטן" מקומית הלובשת גם היא פראדה, יגלה בסרט את שולמן המעודנת וההוגנת.

שולמן, או פשוט אלכס, כפי שהיא ידועה בתעשייה, היא עיתונאית אופנה כבר 35 שנה ובתו של מילטון שולמן, מבקר קולנוע ותיאטרון קנדי-יהודי. העיתונאית בת ה-59 החלה את תפקידה כעורכת ווג בריטניה ב-1992. היא אחראית על העלאת התפוצה ל-200 אלף עותקים בחודש, על סיקור שהתרחב גם לתרבות ואמנות וגם על כמה משעריו האיקוניים של המגזין, כמו לדוגמא שער "גיליון הזהב" ב-2000 עם הצללית של קייט מוס, או שער המחווה לנסיכה דיאנה חודש לאחר מותה עם תצלום שלא פורסם קודם בו היא נראית מחויכת ונינוחה.

בפתיחת הסרט היא מגיעה לפרזנטציית קולקציה חדשה של ויקטוריה בקהאם שמוצגת בפניה אישית על ידי בקהאם עצמה (במה שדי מזכיר פרזנטציות אופנה תל-אביביות, יש לציין).

אלכסנדרה שולמן עורכת ווג uk בטקס פרסי איבנינג סטנדרד, לונדון, 2013. GettyImages
אלכסנדרה שולמן, עורכת ווג בריטניה. סמכות בלתי מעורערת ומשפיעה/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיליון 100 שנה למגזין ווג בריטניה עם קייט מידלטון על השער/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הנחשף בסרט, לצד שולמן יש עוד שלוש דמויות מובילות בווג הבריטי: לוסינדה צ'יימברס, עורכת האופנה הוותיקה, שבזמן צילומי הסרט עבדה במגזין 37 שנים וחלקה את חוויות מסט הצילומים עם קייט מידלטון; מרי מקרתני, צלמת (ובתו הבכורה של סר פול); ופיונה גולפר עורכת אחראית.

ריצ'ארד מייסר, מפיק-במאי בריטי ויוצר הסרט, היה בזמן הצילומים פחות או יותר הגבר יחיד במסדרונות מערכת המגזין. פה ושם גם ניתן להבחין בטון לגלגני מצדו כלפי מערכת המנוהלת רובה ככולה על-ידי נשים בלבד. אותו טון צף כשכתבת המגזין מספרת לו שברשותה כשמונים זוגות מכנסי ג'ינס.

הנסיכה דיאנה על שער גיליון המחווה של ווג בריטניה לכבודה אשר יצא לאור לאחר מותה, אוקטובר 1997. Patrick Demarchelier, סריקה
זמן קצר לאחר מותה. הנסיכה דיאנה על שער ווג בריטניה אשר הוקדש לה, אוקטובר 1997/סריקה, Patrick Demarchelier
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גיליון הזהב" עם צללית קייט מוס, דצמבר 1999/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פעם במשך תשעת חודשי צילומי הסרט הוא התקבל על-ידי שולמן ועמיתותיה במבטים צוננים. נשות האלפא פה, כולן אלגנטיות, מתוחכמות ומנומסות המורגלות למושבים בשורה הראשונה ומקפידות על קפה עם סויה, לא ממש מחבבות הפרעות ביום העבודה, ובוודאי לא מצד מי שאלותיו מסגירות חוסר ידע באופנה, ועוד מצלם כל הזמן, הן במשרדים והן בהפקות צילומים.

אבל הוא כן מצליח לעלות על סיפור נהדר: שולמן מגלה שווג ארצות-הברית, גרסת האחות בעריכתה של אנה ווינטור, יוציא גיליון עם ריהאנה על השער במקביל לווג הבריטי. כלומר, הכוכבת תופיע על שער שני המגזינים במקביל - מצב לא רצוי בעליל. פתרון הבזק של שולמן - חלופה הולמת בלתי מנוצחת בדמותה של המלכה הבלתי מעורערת פה, קייט מוס.

באופן כללי, לטופמודל הבריטית יחסים מיוחדים עם ווג בריטניה. היא הופיעה על שערו יותר מכל דוגמנית אחרת. הבחירה במוס לתמונת השער היא הצהרה, כיוון שהיא כל-כך מפורסמת. הקשר ההדוק ורב-השנים עובד מצוין ומשתלם לשני הצדדים, אבל נראה כי מתקיימת פה גם חברות אמיתית ומוצקה שהתבססה עם השנים הודות לעבודה משותפת איקונית ובלתי נשכחת. משמעותה עבור המגזין רבה וסמלית. נאמנותה של הסופרמודל האחרונה היא קודם כל לווג הבריטי. והמגזין מצדו, גומל לה בכל דרך.

באופן יוצא דופן, מייסר זוכה באישורה של מוס להיות נוכח על סט צילומים שלה למגזין. הוא לא ממש יודע לצפות ונדהם מהטרחה הרבה, בעיניו, סביבה. "אני שונאת להתראיין, אני שונאת לדבר על עצמי", היא אומרת, מה שכמובן מפתיע רק את מי שאינו מעורה בתעשייה.

הסרט ישודר בשני חלקים, הערב (א', 20.11) בשעה 21:00 בערוץ YES דוקו ומחר (ב', 21.11) במסגרת ספיישל דוקו Fashion, שבוע של סדרות וסרטים על אופנה ויופי שמתחיל היום ויימשך עד ה-26 נובמבר.

קייט מוס ומגזין ווג בריטניה: חברות שלעולם לא נגמרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עידן התמימות. השער הראשון אי פעם, 1993/מערכת וואלה!, צילום מסך
קייט מוס להפקת אופנה של ווג בריטניה. צילום: מריו טסטינו, סריקה
סטיילינג אלמותי שייזכר לדורות/סריקה, צילום: מריו טסטינו
קייט מוס על במחווה לרולינג סטונס במגזין ווג בריטניה, מאי 2016. קרייג מקדין, סריקה ווג, מערכת וואלה! NEWS
מוכיחה שהיא עדיין נערת רוקנ'רול במחווה ללהקת הרולינג סטונס, מאי 2016/מערכת וואלה! NEWS, קרייג מקדין, סריקה ווג
שערי דצמבר 2014 – ווג בריטניה, קייט מוס. סריקה
קלוז-אפ במראה טבעי/סריקה
קייט מוס מתוך ווג בריטניה. אינסטגרם, צילום מסך
זיכרון נוטף סטייל נוסף משנות התשעים במגזין/צילום מסך, אינסטגרם
קייט מוס לובשת דיור במגזין ווג UK, מאי 2013. Mario Testino, מערכת וואלה! NEWS
לובשת דיור בהפקת מיוחדת, 2013/מערכת וואלה! NEWS, Mario Testino
קייט מוס על שער מגזין ווג UK, מאי 16. Craig McDean, סריקה
השער האחרון עד כה, אך ככל הנראה יגיעו עוד רבים אחריו/סריקה, Craig McDean

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully