וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ואלימות: השערוריות האופנתיות הגדולות של 2016

15.12.2016 / 8:20

ג'יג'י חדיד מותקפת בשבוע האופנה במילאנו, קים קרדשיאן מותקפת בשבוע האופנה בפריז, קנדל ג'נר מותקפת על ידי מנויי ווג, הבלוגריות מותקפות על ידי העיתונאיות, והנהלת פסטיבל קאן חוטפת על הראש את נעלי העקב של ג'וליה רוברטס. סיכום שנה סוערת במיוחד

צילום מסך

בווידיאו: ג'יג'י חדיד מותקפת בשבוע האופנה במילאנו.

אישה יפה ויחפה: המחאה הפמיניסטית של ג'וליה רוברטס

ג'וליה רוברטס יחפה על השטיח האדום בפסטיבל קאן 2016. GettyImages
גימיק או סטייטמנט? מה שבטוח, מדובר בליגלוג חינני בחוקים. מאי 2016/GettyImages

עם כל הכבוד לקולנוע, השיח החם השנה בפסטיבל קאן התרכז סביב קוד הלבוש הנוקשה והאנטי-פמיניסטי של הנהלת האירוע, האוסר על נשים להגיע בנעליים שטוחות. כאקט מחאתי, ובנונשלנטיות מתוקה, הסירה גו'ליה רוברטס את נעלי העקב השחורות שלה בפרימיירה הנוצצת של הסרט "מפלצת הכסף" בכיכובה, לצדו של ג'ורג' קלוני. אחרי כמה ניפנופים וחיוכים אל מול המצלמות היא הרימה את שולי שמלת הארמני פריווה שלבשה, בכדי לטפס במעלה המדרגות בכפות רגליים יחפות. השחקנית בת ה-48 הציגה על השטיח האדום הצהרת מחאה נשית שכולה ליגלוג חינני בממסד ובחוקיו האופנתיים. איזו מלכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'וליה רוברטס יחפה על השטיח האדום בפסטיבל קאן 2016. GettyImages
רוברטס יחפה בשמלת ארמני פריווה, על מדרגות השטיח האדום בקאן/GettyImages

עיתונאיות ווג VS בלוגריות אופנה: "סטיילינג פאתטי שנראה כמו תאונה"

הבלוגרית קיארה פראני. GettyImages
"מותו של הסטייל האישי". הבלוגרית המצליחה בעולם קיארה פראני תחת מתקפה. אוקטובר 2016/GettyImages

מאחורי הקלעים של שבועות האופנה הבינלאומיים בעבעה סוגיה חדשה-ישנה. הזלזול להן זכו השנה הבלוגריות בקרב עיתונאיות האופנה בעלות המשרות הרשמיות עלה שלב, עם אמירות פומביות קשות נוסח "לחפש סטייל בקרב נשים כאלה זה כמו ללכת למועדון חשפנות ולחפש רומנטיקה". הגרדיאן הבריטי דיווח על המלחמה - לא פחות - שמגזין ווג הכריז על בלוגריות האופנה: "הברית הישנה זועמת בהיסטריה המונית!".

כתבת ווג שרה מואר תיארה את כוכבי אופנת הרחוב בסגנון שאפתני (כלומר מוגזם עד כדי גיחוך) כ"נואש" הנראה כמו "תאונה", בתקווה לתפוס את תשומת לב הצלמים. ניקול פלפס, עורכת מדור המסלול בחרה בנימה יותר רחומה מאשר כועסת באומרה כי היא "עצובה עבור נשים המתקשטות למצלמות בבגדים מושאלים". אאוץ'.

עורכות ווג יוצאות נגד הבלוגריות. ווג, סריקה
"הברית הישנה זועמת בהיסטריה המונית!". סאלי סינגר, העורכת הקריאטיבית של אתר ווג, יחד עם גרייס קודינגטון צילום: אימג'בנק - Gettyimages)/סריקה, ווג

"ווג ז"ל": גיליון ספטמבר בכיכובה של קנדל ג'נר מעורר סערה

קנדל ג'נר בגיליון ספטמבר 2016 של ווג ארה"ב. ווג.
מרט ומרקוס., סריקה
"הפרצוף שהשיג מיליארד לייקים". קנדל ג'נר בגיליון ספטמבר 2016/סריקה, ווג. מרט ומרקוס.

ממשיכים עם סערה בתחום הפרינט. שער המגזין החשוב ביותר בשנה מעלה שוב את התהייה לגבי חשיבותו של גיליון ספטמבר בעידן המודרני, כשאין צורך בעיתונות מודפסת כדי לקבל תחזית טרנדים. בחירת קנדל ג'נר לעיטור שער ווג היוקרתי יצרה את האפקט המתבקש והובילה לביקורת ולרעש.
אתר הדיילי מייל פרסם כתבה שכותרתה "ווג ז"ל: מעריצי ווג זועמים על השימוש בקנדל ג'נר כנערת שער ספטמבר". מסתבר שלצד המפרגנים הנלהבים יש לא מעט ביקורת ברשתות החברתיות לנושא. "I f**ing did it" כתבה ג'נר באינסטגרם וקיבלה מטר תגובות כמו: "ווג אמריקה ז"ל", "עצוב שווינטור, ווג ועוד המון מותגי-על מוכרים את עצמם בזול", "קנדל על ספטמבר אישיו זה ממש בדיחה, כאילו, אני אוהבת את הקרדשיאנס, אבל ברצינות?", "כמה זה עלה לאמא ק'?", "כנראה שהייתה שנה גרועה לדוגמניות", "תגידי תודה לאחותך ולקלטת סקס שלה, בזכות זה את פה".

איך קרה שכוכבת האינסטגרם היא הפנים של הגיליון החשוב הזה? ואם היא הבחירה שמשביעה את רצונם של הבוסים הגדולים בקונדה נסט, המפרסמים, המנויות והקונות האקראיות - מה זה אומר בעצם? בתחילת השנה הקדיש ווג גיליון מיוחד לדוגמנית בת ה-21 הנקרא "אפקט הקנדל - 64 מיליון עוקבים". אחדים טוענים כי הייחוס המשפחתי שלה תרם לא מעט להצלחתה, ואילו אחרים (כולל קנדל עצמה) מאמינים שההצלחה הגיעה על אף אותו ייחוס שדווקא הזיק לעניין. כך או כך, בכל הנוגע לאופנה עצמה: בתמונת הכריכה מצולמת קנדל בחליפה מהפנטת מבית גוצ'י, אחת המוצלחות שראינו השנה.

אלימות 1#: ג'יג'י חדיד מותקפת בשבוע האופנה במילאנו

תקיפת הדוגמנית ג'יג'י חדיד במילאנו בזמן שבוע האופנה על ידי ויטלי סדיוק, ספטמבר 16. יו טיוב, צילום מסך
מגיבה מהר באומץ לב עם מרפק בפרצוף. ג'יג'י חדיד, ספטמבר 2016/צילום מסך, יו טיוב

התרחשויות מחוץ לתצוגות בשבועות האופנה הן כידוע חלק מההצגה, אבל התקרית שאירעה במילאנו הייתה חריגה ומדאיגה. במה שהוגדר מחדל אבטחה חמור, הצליח מטרידן הסלבס הסדרתי ויטלי סדיוק להגיע אל ג'יג'י חדיד, להפתיע אותה מאחור ולהניפה בחוזקה. דוגמנית-העל, באופן מדהים, הגיבה מהר. סדיוק חטף ממנה מרפק בפרצוף והוברח מיידית בצעקות. הטופמודל בת ה-21 הוכיחה שהיא יודעת להגן על עצמה במקום שבו האבטחה כושלת. גם אחותה הצעירה בלה ,שהייתה לצידה, לא איבדה את העשתונות וניסתה לסייע לג'יג'י להשתחרר מאחיזתו של התוקף.

ג'יג'י דיברה על התקיפה בריאיון עם לינה דנהאם עבור מגזין הסטייל הבריטי DAZED. בשיחה היא הגיבה למספר גורמי תקשורת שביקרו את התנהגותה, בעיקר טבלואידים. ה"סאן" הבריטי למשל, דיווח על התקרית תחת הכותרת: "לא התנהגות לדוגמא", וגם הוסיף: "ג'יג'י חדיד מצליפה במעריץ שמנסה לחבק אותה". "למען האמת, הרגשתי שהייתי בסכנה והייתה לי זכות מלאה להגיב כפי שהגבתי", היא אמרה לדנהאם. "יותר מהכל, אני רוצה שבנות יראו את הווידיאו ויידעו שיש להן זכות להיאבק בחזרה בסיטואציה דומה. הגנה עצמית היא חשובה. ברגעים מסוימים תגובת השרירים טבעית יותר מקיפאון".

ג'יג'י חדיד בשבוע של ניו יורק. GettyImages
"הרגשתי שהייתי בסכנה והייתה לי זכות מלאה להגיב כפי שהגבתי"/GettyImages

אלימות 2#: קים קרדשיאן מותקפת בשבוע האופנה בפריז - ויורדת למחתרת

קים קרדשיאן. ספלאש
האירוע המדובר ביותר בשבוע האופנה בפריז, אוקטובר 2016/ספלאש

רבות דווח, סוקר ונכתב על שוד המיליונים האלים שחוותה הכוכבת הכי גדולה ביקום בחדרה הפרטי בבית המלון בפריז. את הטראומה כולנו מרגישים עד עכשיו, למעלה מחודשיים אחרי התקרית, עם ההיעלמות התקשורתית והרשתית הטוטאלית של מי שנהגה לתעד את עצמה בכל רגע נתון. זה היה ללא ספק האירוע המדובר ביותר במסגרת שבוע האופנה בפריז 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully