וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבת התיקים שזכתה לשבחים מהשופט: "מה שעשית היה גאוני"

29.12.2016 / 11:10

פרפיצ'ה סמאטסוראבוד קנתה תיקי יוקרה ברשת, החזירה חיקויים מעולים לחנויות כדי לקבל החזר ובנוסף מכרה את התיקים המקוריים. השופט דן אותה למאסר והוסיף: "בעידן האינטרנט גונבים הרבה, אבל כזה דבר עדיין לא ראיתי"

פרפיצ'ה סמאטסוראבוד בת ה-41 מארלינגטון, ניו יורק, היא גנבת מתוחכמת. כל כך מתוחכמת, עד שאפילו השופט ששלח אותה למאסר החמיא לה: "מה שעשית היה גאוני. חשבתי שראיתי כבר הכול בעידן האינטרנט". אז מה, בעצם, עשתה פרפיצ'ה?

הגנבת המתוחכמת הזמינה במשך שנים תיקי יוקרה דרך אתרי קניות באינטרנט ולאחר מכן הזמינה חיקויים זולים מסין, הלכה לחנויות ומכרה את החיקויים ב-EBAY ובאינסטגרם. ומה היא עשתה עם התיקים המקוריים שרכשה של גוצ'י, פנדי ועוד חברות? מכרה גם אותם אונליין ובעצם עשתה רווח כפול.

"אני חושב שמה שעשית היה גאוני", אמר השופט ג'ראלד ברוס לי, שדן את פרפיצ'ה ל-30 חודשי מאסר בפועל, "יש המון דרכים לגנוב בעידן האינטרנט, ובכל פעם שאתה חושב שראית הכול מגיע מקרה כזה. כזה דבר עדיין לא ראיתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חשבון האינסטגרם של פרפיצ'ה נקרא "Richgirlscollection" ובו היא שמה תמונות ודוגמאות של מוצרי היוקרה שמכרה. ב-2015 עלו עליה רשויות המכס, וכדי להוכיח רכשו ממנה תיק של Celin ב-2,575 דולר. הם גילו כי הצליחה לזייף את הקבלה ולהחזיר לחנות "טי ג'יי מקס", ממנה רכשה דרך האינטרנט, חיקוי של ארנק פנדי במקום ולקבל החזר של 2,200 דולר. בסך הכול עקצה פרפיצ'ה 40 חנויות ב-12 מדינות.

במרץ האחרון הגיעו חוקרים לביתה בארלינגטון ומצאו שם 572 תיקים, אמתיים ומזויפים. במקביל, התגלה מייל ששלחה לספק שלה בסין ובו כתבה "זה החיקוי הכי טוב שראיתי. תוכל לשלוח לי עוד מהמפעל הזה?"

מה נוסף לעונש המאסר שלה? החזר של 403 אלף דולר לחנויות שמהן גנבה וגירוש חזרה לתאילנד עם שחרורה. כנראה שלא היה כל כך שווה והיא עצמה סיכמה: "מה שעשיתי היה כל כך לא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully