וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

68 שנים לשחרור אילת: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ראש הממשלה נתניהו יגיע לעיר הדרומית ביותר להשתתף בטקס לציון יום זה. שר הביטחון ליברמן ינחת בארצות הברית לסבב פגישות עם בכירים אמריקניים. לפני 141 שנים אושר הפטנט על הטלפון ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

נתניהו בטקס לציון 68 שנים לשחרור אילת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל הדיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום (שלישי) יגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לאילת על מנת להשתתף בטקס לציון 68 שנים לשחרור העיר. הטקס יתקיים ברחבת דגל הדיו באילת, שם הונף הדגל בעת שחרור העיר ב-1949. מדובר באירוע מכונן שהפך לאחד מסמלי מלחמת העצמאות. דגל מאולתר – עשוי בד לבן ודיו – הונף באילת על ידי חיילי חטיבת הנגב שכבשו את העיר ששמה היה דאז – אום רשרש. הצילום של החיילים תולים את הדגל המאולתר הפך לסמל של ממש.

ליברמן בארצות הברית

שר הביטחון אביגדור ליברמן. אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אתר רשמי
ליברמן/אתר רשמי, אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים

אתם צריכים לדעת שהיום ינחת שר הביטחון אביגדור ליברמן בארצות הברית לקראת סבב פגישות עם בכירים בממשל החדש של הנשיא דונלד טראמפ. ליברמן צפויה להיפגש עם סגן הנשיא מייק פנס, שר ההגנה ג'יימס מאטיס ושר החוץ רקס טילרסון. ליברמן צפוי לדון עם הבכירים האמריקניים בנושאים ביטחוניים הקשורים לשתי המדינות. רק לפני כשבועיים פגש ליברמן את מאטיס בכנס הגנה במינכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

29 שנים לפיגוע באוטובוס האימהות

הקריה למחקר גרעיני (הכור) בדימונה – 2004. GettyImages
הקריה למחקר גרעיני/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנים, בשנת 1988, אירע הפיגוע באוטובוס שהוביל עובדים לקריה למחקר גרעיני בדימונה, ובו נהרגו שלושה בני אדם. מרבית נוסעי האוטובוס היו נשים, ומכאן שמו של האוטובוס. על הפיגוע קיבל אחריות ארגון הפתח. בפיגוע השתלטו על האוטובוס חברי חוליית המחבלים שחדרו ממצרים. כוחות הימ"מ שהוזעקו למקום הסתערו על האוטובוס והרגו את שלושת המחבלים.

אושר הפטנט על הטלפון

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 141 שנים, בשנת 1876, אושר הפטנט של אלכסנדר גרהם בל – הטלפון. בל היה מדען וממציא וכן איש חינוך מיוחד שעסק בעיקר בעבודה עם חירשים. בבגרותו הקדיש את כל מרצו להמצאת מכשירי עזר לחירשים – בין השאר בשביל לסייע לאמו שהחלה להתחרש כאשר היה ילד. הוא בנה בל מכשיר טלפון שהיה הראשון בעולם שהצליח להעביר צלילי קול מדויקים מחדר לחדר. חרף העובדה כי המצאת הטלפון נרשמה כפטנט על שמו של בל, קיים ויכוח ארוך שנים סביב זכות הראשונים להמצאה והיו שטענו כי הקדימו את בל.

יום דגני הבוקר הבינלאומי

דגני בוקר. ShutterStock
דגני בוקר/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום דגני הבוקר הבינלאומי. מחקרים גילו כי כמעט ממחצית מאזרחי ארצות הברית פותחים את היום שלהם על ידי אכילת דגני בוקר. גם בישראל דגני הבוקר הם מאכל פופולרי. דגני הבוקר הומצאו בסביבות 1800 כאוכל בריא ודיאטטי. ב-1939 הפכו דגני הבוקר למאכל מתוק והחלו לשווק את המוצר כמתאים לילדים. מאז, תפס המאכל תאוצה והפך אהוד במיוחד. הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום דגני הבוקר הבינלאומי היא כמובן לאכול קערה של דגני בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully