וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים נחשפים: מהם מותגי האופנה החזקים בעולם בשנה האחרונה?

12.3.2017 / 8:02

בגזרת הספורט - נייקי או אדידס? בגזרת הסטייל הנגיש - H&M או זארה? בגזרת הבייסיק - לאן הגיע יוניקלו? איזה מותג דורג במקום הראשון? ואיזה בית אופנת-על צרפתי הצליח להשתחל למקום הרביעי? הבזבוזים של כולנו משוקללים כעת ברשימה

מערכת וואלה!

בווידיאו: לקוחות זארה היקרות, כך חוויית הקנייה שלכן הולכת להשתדרג.

לצד מדדי מכירות ושיווק, נלקחו בחשבון גורמים כמו השקעות, שביעות רצון ומוניטין

כמדי שנה, מפרסמת "ברנד פייננס", חברה בריטית המתמחה בהערכת מותגים מכל סקטור לצורכי ייעוץ השקעות, את רשימות המותגים שנמצאו על ידה כחזקים ביותר בתחומם. החברה לוקחת בחשבון לא רק מדדי מכירות ושיווק, אלא גם גורמים כמו השקעות, נאמנות, שביעות רצון העובדים והלקוחות ומוניטין ארגוני. השבוע פרסמה החברה את רשימת 50 מותגי האופנה החזקים בעולם. מי שעוקב אחר פרסומי החברה לא אמור להיות מופתע, כיוון שצמרת הרשימה אינה שונה ממש מזאת של שנה שעברה. ועדיין, מסקרן.

במקום הראשון נמצאת חברת נייקי. התאגיד האמריקאי הקרוי על שם אלת הניצחון היוונית שעוסק בייצור ציוד וביגוד ספורט, כולל כזה המעודכן ומתקדם אופנתית, רשם לאחרונה הצלחת ענק עם "נייקי-מאג" - סניקרס ה"שריכה האוטומטית", ופרץ לשווקים חדשים עם קולקציות פלאס סייז וקולקציות עם כיסוי ראש (חיג'אב) מובנה לנשים מוסלמיות מסורתיות. עם שווי מוערך של כ-32 מיליארד דולרים, נייקי כובשת בשנה השנייה ברציפות את המקום הראשון.

במקום השני, גם כן נתון זהה לדירוג שהתפרסם בשנה שעברה, נמצאת H&M. ענקית הביגוד המהיר השבדית מציעה אופנה בעלות נגישה לכל המשפחה ב-57 מדינות ברחבי אירופה, צפון אמריקה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. היא שווה על-פי ברנד פייננס כ-19 מיליארד דולרים. הרשת כוללת גם את הליין הנחשב יותר מתוחכם עיצובית, H&M סטודיו, המייצר שתי קולקציות מדי שנה - אותן הוא מציג בשבוע האופנה של פריז - וכן ליין הקונצ'ס המיוצר מחומרים המתחשבים בסביבה ושיתופי פעולה עם מעצבי-על נחשקים בקולקציות במהדורה מוגבלת.

אחריה עומדת הרשת הספרדית הפופולרית זארה. מותג הדגל של הקונצרן אינדיטקס, שהפך את "תרגום" אופנת-העל ממסלולי שבועות האופנה לאמנות שימושית, עולה שלב אחד מהמקום הרביעי בשנה שעברה למקום השלישי השנה. שווייה מוערך ב-14.4 מיליארד דולרים. כמו H&M, גם לזארה יש פריסה בינלאומית רחבה. אבל על-פי הממצאים, מה שמיקם ככל הנראה את שתי הרשתות במקומות השני והשלישי הוא פעילות המסחר האלקטרוני (e-commerce) המתחזקת. שני מותגים נוספים מקבוצת אינדטקס גם הם ברשימה; ברקשה במקום ה-39 (1.75 מיליארד דולרים) ומסימו דוטי במקום ה-46 (1.45 מיליארד דולרים).

מיקומו של לואי ויטון במקום הרביעי עם שווי של כ-13 מיליארד דולרים מסמן את המותג הצרפתי הוותיק כחזק ביותר מבין מותגי אופנת-העל בעולם. מותגי העל הבאים ברשימה, אחרי לואי ויטון ולפי הסדר מהחזק ביותר ומטה, הם הרמס (8.3 מיליארד), גוצ'י (6.8 מיליארד), קואץ' (4.6 מיליארד), ברברי (4 מיליארד), מייקל קורס (3.7 מיליארד), פראדה (3.7 מיליארד), כריסטיאן דיור (3.5 מיליארד) וארמני (3.4 מיליארד).

סוגר את רשימת מותגי-העל החזקים הוא מארק ג'ייקובס, אבל מעניין לציין שהצמיחה כאן מדהימה (מ-760 מיליון דולרים בשנה שעברה ל-1.4 מיליארד דולרים השנה). ההסבר לצמיחה הוא בהחלטות ארגון מחדש של LVMH, תאגיד הלייפסטייל הצרפתי המחזיק בבעלותו את החברה, כולל מיזוג ליין הדיפיוז'ן מארק ביי מארק ג'ייקובס במותג הראשי.

מה שסוגר את הרשימה הכללית, במקום ה-50 עם שווי של כ-1.3 מיליארד דולרים, מותג ביגוד הכושר הקנדי גילדן. מבין חברות התכשיטים והשעונים מובילה חברת רולקס (כ-7 מיליארד), אחריה קרטייה (6.75 מיליארד), טיפאני אנד קו (4.25 מיליארד), אומגה (3.25 מיליארד) טאג הואר (3 מיליארד), פנדורה (2.9 מיליארד), בולגרי (2.5 מיליארד), סווטש (1.7 מיליארד) ופוסיל (1.4 מיליארד).

והנה העשיריה הפותחת:

1. נייקי
2. H&M
3. זארה
4. לואי ויטון
5. אדידס
6. יוניקלו
7. הרמס
8. רולקס
9. גוצ'י
10. קרטייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully