וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים למלחמה בסוריה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

15.3.2017 / 0:08

במהלך הקרבות הקשים נהרגו יותר מחצי מיליון בני אדם. ברחבי הארץ יתקיימו שורה של שביתות - במערכת הבריאות, במערכת החינוך, בתחבורה ובקרב העובדים הסוציאליים ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

שביתות ברחבי הארץ

שביתה במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה באר שבע. 11 באוגוסט 2016. בני בן סימון
שובתים במחאה על האלימות המתגברת. בית החולים סורוקה/בני בן סימון

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה שורה של שביתות במערכות השונות – הבריאות, החינוך, התחבורה והעבודה הסוציאלית. זאת, בעקבות האלימות המתגברת המופנית כלפי רופאים, מורים, מנהלים, נהגים ועובדים סוציאליים. במערכת הבריאות תתקיים שביתה של שעתיים בין 8:00 ל-10:00 שבמהלכה ייסגרו בתי חולים ומרפאות. במערכת החינוך יושבתו הלימודים בבתי הספר העל יסודיים גם כן לשעתיים, ויחלו בשעה 10:00 במקום ב-8:00.

שליחו של טראמפ ייפגש עם הנשיא ריבלין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
גרינבלט ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. זאת, במסגרת ביקורו בארץ שבמהלכו נפגש כבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך שהותו בארץ הוא ייפגש גם עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שש שנים למלחמת האזרחים בסוריה

חילוץ פצועים מהריסות בעיר חאלב, סוריה, 24 בנובמבר 2016, מקום שני בקטגוריית "חדשות מתפרצות", סדרות, בתחרות צילומי העיתונות 2017. רויטרס
פשעי מלחמה, טבח ומשבר פליטים. חילוץ פצועים בחאלב/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים פרצה מלחמת האזרחים בסוריה. מדובר בסכסוך מתמשך בין הכוחות הנאמנים לנשיא, בשאר אסד, לבין קבוצות המורדים במדינה, שהן רבות מאוד. המלחמה מאופיינת בקרבות קשים, פיגועי התאבדות, תקיפות אוויריות, שימוש בנשק בלתי קונבנציונאלי, מעשי טבח, פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, משבר פליטים ועוד. מספר ההרוגים עומד על כחצי מיליון ומספר הפליטים על כ-4.8 מיליון.

13 שנים ל"חוק הרעלה"

נשים מוסלמיות לבושות בורקה ברחובות צרפת.. AP
החוק עורר סערה ברחבי העולם. אישה מוסלמית בפריז/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 13 שנים, בשנת 2004, חתם נשיא צרפת דאז ז'אק שיראק על "חוק הרעלה". שמו האמיתי של החוק הוא "האיסור על הצגת סמלים דתיים בבתי הספר בצרפת" והוא חוקק בעקבות משבר שנוצר נוכח רצונן של תלמידות מוסלמיות להגיע לבית הספר כשהן לבושות בכיסוי ראש מסורתי. חקיקת החוק עוררה סערה נוספת, והפעם לא רק בצרפת אלא במדינות רבות בעולם. החוק מעמת כמה ערכים בסיסים בתרבות צרפת – לאומיות מול חופש ביטוי, הפרדת דת ממדינה מול חופש הדת ועוד.

יום זכויות הצרכן הבינלאומי

אילוסטרציה. ליבי, ShutterStock
הכוח הכלכלי הגדול ביותר/ShutterStock, ליבי

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום זכויות הצרכן הבינלאומי. יום זה נקבע לראשונה בארצות הברית ב-1962 על ידי הנשיא ג'ון קנדי שאמר כי הצרכנים הם הקבוצה הכלכלית הגדולה ביותר והמשפיעה ביותר שמכילה כמעט את כולם, אך לא תמיד קולה נשמע. מטרתו של יום זה הוא לקדם ארגוני צרכנים שיגנו על זכויותיו של הצרכן אל מול הסוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully