וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לעזאזל השרוכים בנעליים שלנו נפרמים? מסתבר שיש הסבר

3.5.2017 / 16:30

אי פעם עצרתם לחשוב מדוע השרוכים בנעליים שלנו כל הזמן נפתחים? חוקרים מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה עשו זאת, ומצאו תובנות מעניינות. הכול בפנים

Rumble Viral

בסרטון – ככה קושרים שרוכים בשניה אחת

אין הרבה דברים יותר מעצבנים משרוכים שנפתחים במהלך פעילות ספורטיבית. בין אם מדובר בריצה בפארק או במכון הכושר, במשחק כדורגל או כדורסל עם חברים, או אפילו סתם בהליכה ברחוב. לא רק שזה מעצבן, זה אף מסוכן ועלול לגרום לנפילה כואבת. אבל האם אי פעם עצרתם לרגע לחשוב איך ולמה זה בכלל קורה?

טוב, אז אולי אתם לא עשיתם זאת, אבל חוקרים מאוניברסיטת ברקלי המפורסמת שבקליפרוניה, החליטו לבדוק זאת לעומק (ואל תשאלו אתנו למה). אז למה זה בכלל קורה? מסתבר שלפתיחת השרוכים יש שתי סיבות עיקריות: הראשונה - הכוח בו הרגל פוגשת את הקרקע שמשחרר את הקשר. והשנייה - הכוח הנגדי שנוצר באוויר בכל פעם שאנו מרימים את הרגל שמשחרר את השרוכים.

ככה תקשרו שרוכים בשתי שניות. Rumble Viral, אתר רשמי
מעצבן ומסוכן/אתר רשמי, Rumble Viral

עוד בנושא

הסיבה לקיום המחקר לא הייתה לטובת חובבי הנעליים או לעזרת המתקשים בקשירה, אלא אחרת לגמרי

הסיבה לקיום המחקר לא הייתה לטובת חובבי הנעליים או לעזרת המתקשים בקשירה, אלא אחרת לגמרי. "כשמדברים על מבני קשירה, אם נתחיל להבין את השרוכים נוכל ליישם את ההבנות הללו על דברים אחרים, כמו מבני די.אנ.איי שכושלים תחת כוחות מסויימים. זה הצעד הראשון להבנת הסיבה להיותם של קשרים מסויימים טובים מהאחרים", הסביר מוביל המחקר, ד"ר כריסטופר דיילי-דיימונד ל-BBC.

על פי הדיווח במגזין "מארי קלייר", למרות שאין ספק שיש סוגי שרוכים שטובים יותר מהאחרים, בסופו של דבר כולם יסבלו מפתיחה בלתי רצויה. ד"ר כריסטין גרג, ממחברי המחקר, בחנה סוגים שונים של שרוכים והגיעה למסקנה: "הדבר המעניין במכניזם של השרוכים הוא שאנחנו יכולים ללכת עם אותן נעליים במשך תקופה ארוכה מבלי להתעסק בשרוכים שלנו כלל, ואז, בתנועה אחת, אנחנו יכולים לגרום להם להשתחרר מהקשירה". אז בסיכומו של דבר, בכל פעם שאתם הולכים או רצים השרוכים שלכם נמצאים בסכנה. ממש היינו צריכים מחקר בשביל לגלות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully