וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקטיקה נוסח דור ה-Z: מה היה חשוב לשנות בביגוד של וונדר-וומן?

4.6.2017 / 14:02

בגד-הגוף המנצנץ בסגנון הדיסקו מהסדרה המקורית משנות ה-70 פינה את מקומו לטובת מחוך-שריון קשיח, במראה פרקטי שיעניק ללחימה של גל גדות על המסך תחושה משכנעת. אפילו העקבים הגבוהים לא הפריעו לאמינות

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: צפו בטיזר ל"וונדר-וומן".

100 מיליון דולר בסוף השבוע של הפתיחה, ביקורות אוהדות על הצילום, על המשחק ועל התסריט, צפי להכנסות גבוהות מן המשוער וכוכבת אחת אתלטית וחייכנית (שעושה יחסי ציבור נפלאים למולדת) בסרט גדוש הומור, אנושיות, רומנטיקה ואקשן סוחף. "וונדר-וומן" לא היה יכול לבקש יותר. סרט חביב ואופטימי על גיבורת-על בבימוי אישה (פאטי ג'נקינס; "מונסטר", 2003) התגלה כהימור נכון של אולפני וורנר, במיוחד הבחירה בגל גדות לתפקיד הראשי.

מלכת היופי לשעבר והדוגמנית הישראלית, שהחלה את דרכה בהוליווד ב"מהיר ועצבני 4" וגילמה לראשונה את וונדר-וומן ב"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (2016), מציגה בסרט החדש שיצא בארץ בחמישי האחרון, יום אחרי ארצות-הברית, הופעה כובשת. ולא, היא לא רזה מדי. בתה של המלכה היפוליטה (קוני נילסן) שאומנה מילדותה להיות לוחמת על-ידי דודתה גנרל אנטיופה (רובין רייט) באי הנשים הסמוי תמיסקירה, אמורה להיות אתלטית, מהירה וחזקה. וגל גדות היא כל זה. לאחר הכנות אינטנסיביות במשך חצי שנה לפני הצילומים, היא הפכה להיות וונדר-וומן משכנעת. מי שבחר בה גילה ראיית נולד מופלאה. ולמיצג המשכנע שלה כדיאנה/וונדר וומן תורם ביגוד מחושב. אבל מה גרם לשינוי הבולט בתלבושת וונדר-וומן המוכרת כל כך?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבוש שהתאים לסגנון הדיסקו של הסבנטיז. לינדה קרטר בתפקיד וונדר-וומן בסדרת הטלוויזיה של ABC, בשנים 1975-1979/מערכת וואלה!, צילום מסך

וונדר-וומן המוכרת ביותר היא זאת מסדרת הטלוויזיה של ABC מהשנים 1975-1979. בגילומה של לינדה קרטר, היא לבשה בגד גוף סאטן בצבעי דגל ארצות-הברית עם חגורה ודיטיילים מוזהבים (אחרי הכל, היא קיבלה את מאפייניה ואת כוחותיה מהאלים), והיו לה גם מגפי ברך אדומים עם פס לבן ועקבים, שכמיית קשירה וכתר כוכב מוזהב. למעשה, היא ייצגה באופן מושלם את אידיאל היופי המערבי במחצית השנייה של שנות ה-70, יופי בסגנון "המלאכיות של צ'ארלי". וונדר-וומן נוסח עידן הדיסקו. נוצצת וסקסית, אך לא ממש מוגנת מפני אויביה. היום בעידן דור ה-Z, וונדר-וומן של גל גדות חייבת להיראות אחרת. כדי להתקבל ברצינות בקרב צעירי הדור - מעשיים, בעלי מודעות ונסמכים על דעתם - היא לא יכולה ללבוש משהו מסדרת טלוויזיה משנות ה-70, מצליחה ככל שהייתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגרסה המודרנית דרוש שריון שימושי. וונדר-וומן העדכנית של גל גדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם לכך, מעצבת התלבושות הבריטית לינדי המינג ("האביר האפל", "קזינו רויאל") והבמאית פאטי ג'נקינס עיצבו מראה מעודכן על בסיס המראה הפופולרי שנראה בכל פורים, אם כי מיושן למדי, והפכו אותו לפרקטי יותר מתמיד. "תמיד יש מאבק בין פרקטיות לבין פנטזיה בעבודת עיצוב הביגוד לגיבורי על", סיפרה המינג לטלגרף הבריטי. "אבל אני אוהבת לגרום לאנשים להאמין שמה שעושה הגיבור אפשרי, גם עם הביגוד שלו. לכן היה צורך במשהו מודרני ומציאותי".

התוצאה היא מראה החושף לא מעט עור, אך גם גמיש ושימושי, וכמובן נערץ ומחמיא. בגד-הגוף הבוהק פינה את מקומו למחוך-שריון קשיח בגווני חום-עור ואדום-כחול (מהדגל האמריקאי כמובן). זהב האלים כמובן לא נעדר גם כאן. כתפיים גלויות, חצאית מיני, צמידי חפת (שעוצרים כדורים!) ועקבים גבוהים. מראה שמזכיר את זה של גיבורות-העל בחוברות הקומיקס, אך גם כזה המשכנע כפרקטי. למרות העקבים הגבוהים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצבת התלבושות לינדי המינג: "תמיד יש מאבק בין פרקטיות לבין פנטזיה בעבודת עיצוב הביגוד לגיבורי על/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'נקינס דיברה עם מגזין אנטרטיינמנט וויקלי על התלבושות של וונדר-וומן ושאר האמזונות עליהן היא עבדה במשותף עם המינג: "עבורי, הן לא אמורות ללבוש שריון כמו גבר. אצלן צריך משהו אחר. אותנטי ואמיתי. וכזה שמדבר לנשים". כשהיא נשאלה על סנדלי העקב של האמזונות, ג'נקינס הסבירה שיש להן גם סנדלים שטוחים לקרבות. "זאת הגשמה מוחלטת של משאלת לב. אני, כאישה, רוצה שוונדר-וומן תהיה יפה וגם לוחמת טובה - ממש כמו שגברים רוצים שסופרמן יהיה שרירי ומצויד ב"כריות". זה מה שהופך אותם לגיבורים. לגיבורה שלי, כפי שאני רואה אותה, יש רגליים ארוכות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המינג: "אני אוהבת לגרום לאנשים להאמין שמה שעושה הגיבור הוא אפשרי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבמאית ג'נקינס: "לגיבורה שלי, כפי שאני רואה אותה, יש רגליים ארוכות"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אילוסטרציה. עיבוד תמונה
וונדר וומן נוסח דור ה-Z. גל גדות מימין בוונדר-וומן 2017 ולינדה קרטר בוונדר-וומן משנות ה-70/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully