וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותה של נערת רוק: פרידה אופנתית מאניטה פלנברג

14.6.2017 / 14:15

היא נחשבה לאיט-גירל בלונדון של שנות ה-60, הייתה מעורבת רומנטית עם שלושה מחברי להקת הרולינג סטונס, המציאה את הבוהו-שיק, וחוש הסטייל שלה הגדיר תקופה. חייה הפרועים גרמו לה לחשוב שהיא לא תעבור בכלל את גיל 40, אמש היא מתה בגיל 73

.

אניטה פלנברג וקית' ריצ'ארדס, 9 דצמבר 1969. GettyImages
נחשבה למוזה של להקת הרוק האגדית. אניטה פלנברג וקית' ריצ'ארדס ב-1969/GettyImages

הדוגמנית, השחקנית ומעצבת האופנה אניטה פלנברג מתה אמש בגיל 73. פלנברג נודעה בזכות מעורבותה הרומנטית עם שלושה מחברי להקת הרולינג סטונס; בריאן ג'ונס (אותו היא פגשה ב-1965), קית' ריצ'רדס (שעבורו היא עזבה את ג'ונס ב-1967) ומיק ג'אגר, עמו ניהלה רומן קצר במהלך צילומי הסרט "Performance". במהלך הזוגיות בת העשור שלה עם ריצ'רדס (בשנים 1967-1977), נולדו להם שני ילדים, מרלון (יליד 1969) ודנדליון (ילידת 1972) שידועה כעת בתור אנג'לה ריצ'רדס, (ילדם השלישי, בן בשם טרה שנולד ב-1976 מת מוות בעריסה בגיל 10 שבועות). באותה תקופה היא נחשבה למוזה של להקת הרוק האגדית, ומעל הכל לאייקון אופנה משפיע. לאחר פרידתה מריצ'רדס, היא הפכה להיות מעצבת אופנה וחילקה את זמנה בין ניו-יורק לאירופה.

אניטה פלנברג, קית' ריצ'ארדס ובנם מרלון בבי"ח קינגס קולג' בלונדון, 18 אוגוסט 1969. GettyImages
קבעה את יסודות מראה הרוק הבוהמייני והפכה למודל לחיקוי. פלנברג וריצ'רדס לאחר עם בנם מרלון, 1969/GettyImages

היא נולדה ברומא לאב אמן ולאם גרמניה שעבדה כמזכירה, ודיברה בארבע שפות. היא חיה בגרמניה ובניו יורק, ולבסוף התיישבה בלונדון. את הרולינג סטונס פגשה בבקסטייג' של אחת מהופעותיהם בבירה הבריטית. היא הציעה חשיש לבריאן ג'ונס והוא הזמין אותה לבית-המלון שבו לנה הלהקה. כמי שקבעה את יסודות מראה הרוק הבוהמייני, היא נתפסה כאיט-גירל והייתה למודל חיקוי. לא פעם היא נראתה בשמלות מיני עם הדפס פייזלי ומגפי ברך, או מכנסיים לבנים מתרחבים, חליפות גבריות, מכנסיים מנומרים וחולצות משי מכופתרות, חצאיות מיני עם הדפסים פסיכדליים, סריגי גולף, חולצות סאטן צמודות, מעילי פרווה וצמר אוברסייז, טוניקות תפוחות שרוולים עם חגורות רפויות מתוכשטות, תיקי פרנזים, גלביות כותנה וכדומה.

היה לה כישרון בשילובים שהשלימו מראות מקוריים ונינוחים. תמיד היה שם ממד בלתי מתאמץ, כאחת ממובילות השיק הרוקיסטי שחוש הסטייל שלה הגדיר תקופה שלמה. ריצ'רדס סיפר בספרו הביוגרפי "Life" שסגנון הביגוד שלו נשען פשוט על ללבוש את המכנסיים של אניטה. ההשפעה הסגנונית שלה ניכרת עד היום. המראות של סיינה מילר, זואי דשנל, אלכסה צ'אנג, קייט מוס, ועוד מצאו את השראתם, במודע או לא, במראות האיקוניים שלה.

קייט מוס ואניטה פלנברג במסיבת יום הולדת 50 של רוני ווד, 1997. GettyImages
עם קייט מוס במסיבת יום-הולדת 50 לרוני ווד, 1997/GettyImages

בשנותיה האחרונות היא הגיעה מדי פעם לתצוגות ולהשקות אופנה והתיידדה עם קייט מוס ועם משפיעות אופנה נוספות. למרות שהוצע לה לא פעם, היא סירבה לפרסם ביוגרפיה ולחשוף גילויים מרעישים על הרולינג סטונס שהייתה עדה להם בצעירותה. בתחילת שנות השמונים, היא השאירה מאחוריה שנים של שימוש בסמים וצריכת אלכוהול, אך עדיין סבלה מבעיות בריאות שנבעו מצהבת C ומבעיות אורתופדיות. בשנה שעברה היא אמרה בריאיון שהיא "מוכנה למוות", שהיא לא רוצה לאבד את עצמאותה ושהיא כלל לא חשבה שהיא תעבור את גיל 40. אתמול היא מתה בגיל 73 והשאירה אחריה שני ילדים וחמישה נכדים. אהובה מהעבר ואבי ילדיה, קית' ריצ'רדס, היה לצידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully