וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערת בונד, אייקון אופנה וסבתא רעל: פרידה מאולנה טיירל מ"משחקי הכס"

1.8.2017 / 13:40

הפרק השלישי בעונה החדשה של סדרת המופת היה האחרון בהשתתפותה של "מלכת הקוצים", אותה גילמה דיאנה ריג. מהילדות בהודו דרך הסטייל שהפך למודל לחיקוי ועד הבעל הישראלי - 10 דברים שלא ידעתם על השחקנית הבריטית בת ה-79

צילום מסך

בווידיאו: פתיחת "הנוקמים", 1965-1968.

הפרק של "משחקי הכס" ששודר אמש (ב'), השלישי בעונה 7 של סדרת HBO הסופר-פופולרית, היה האחרון בהשתתפותה של "מלכת הקוצים", הלא היא אולנה טיירל. את סבתם של מרג'ורי ולוראס טיירל, המוח הפוליטי השנון ורב התככים במושב המשפחה היי גארדן, גילמה השחקנית הבריטית דיאנה ריג. עבור תפקידה היא הייתה מועמדת שלוש פעמים לאמי ופעמיים לפרס המבקרים. קריירת המשחק של השחקנית בת ה-79 שהחלה את דרכה בתיאטרון בגיל 17 וזכתה בפרסי BAFTA, אמי וטוני, ממשיכה להיות פוריה ומגוונת עד היום. כנערת בונד בעברה וככוכבת סדרת הריגול "הנוקמים" מסוף שנות ה-60, היא גם הייתה אייקון של סטייל ומודל חיקוי. 10 דברים שלא ידעתם עליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוח הפוליטי השנון ורב התככים בסדרת המופת של HBO. אולנה טיירל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולנה טיירל, הסוף:

1. היא נולדה ביורקשייר שבצפון אנגליה, מחוז היסטורי שנודע בתרבות העשירה שהתפתחה בו כמקום מושבם של אמנים, סופרים ומוזיקאים רבים, כמו דיוויד בואי והאחיות ברונטה, וכלוקיישן פופולרי של סדרות וסרטים בריטיים רבים כמו "אחוזת דאונטון" ו"נערות לוח-השנה".

2. בין הגילאים חודשיים ושמונה שנים היא חיה בהודו, שם אביה הועסק במקצועו כמהנדס רכבות. היום ידיעתה בשפת ההינדו שטחית, אבל היא נהנית לומר מילים וביטויים בהינדי כשהיא מזמינה אוכל הודי.

3. בעקבות אהבתה לתיאטרון, משהו שהיא התנסתה בו רבות במסגרת לימודיה בפנימיית בנות ביורקשייר, היא החליטה להיות שחקנית ונרשמה בגיל 17 לאקדמיה המלכותיות לאמנות הדרמה (RADA).

4. הקריירה התיאטרלית של ריג התפרסה על פני במות לונדון וברודוויי והייתה עשירה ומגוונת, החל מנטשה ב"מעגל הקיר הקווקזי" (1957), דרך "מדיאה" (1992) - תפקיד עבורו זכתה בטוני, ועד גברת היגינס ב"פיגמליון" (2011). כך היא ביססה לעצמה מוניטין של שחקנית מוערכת.

דיאנה ריג ובתה רייצ'ל סטירלינג בטקס פרסי איבנינג סטנדרד, לונדון, נובמבר 2014. GettyImages
עם בתה השחקנית רייצ'ל סטירלינג/GettyImages

5. בין השנים 1965-1968 היא כיכבה בסדרת הריגול המצליחה "הנוקמים" בתפקיד הסוכנת החשאית אמה פיל. שנים אחר-כך גילתה שהיא נדהמה לגלות כי קיים הפרש גדול בין שכרה לבין זה של הגברים בסדרה (אפילו הצלם קיבל יותר) ושחבריה היחידים על הסט היו פטריק מקני (שכיכב לצדה) והנהג שלה. עם זאת, הסטייל שלה בסדרה, שכלל הרבה אוברולים צמודים מעור, חליפות קטיפה בצבעים עזים, שמלות מיני בגזרת A וביגוד ספורט, הפך לאיקוני ומשפיע, כמו גם האייליינר החתולי ותספורת הקארה המתעגל החוצה.

6. את אחד מתפקידיה הקולנועיים הבולטים - נערת בונד, וליתר דיוק טרייסי בונד, רעייתו היחידה של ג'יימס בונד, בסרט "בשירות הוד מלכותה" (1969) לצד ג'ורג' לזנבי - היא לקחה רק במטרה להיות מוכרת יותר לקהל האמריקאי. שמלת התחרה הלבנה שהיא לבשה בסצנת החתונה הייתה למעשה אוברול מתרחב שנלבש תחת עליונית שכבות עשויה טול, מראה בלתי נשכח ומשפיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביססה לעצמה מוניטין של שחקנית מוערכת. לצד מרג'ורי, נכדתה ב"משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסרונה יורגש העונה ובהמשך/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. בשנות ה-60 היא חיה במשך שמונה שנים עם הבמאי פיליפ סאביל וסירבה להינשא לו בטענה שהיא לא מעוניינת להיות "מכובדת" (respected women). ב-1973 נישאה לצייר והקריקטוריסט הישראלי יליד חיפה מנחם גפן, נפרדה ממנו כעבור שנה ותיארה את הנישואים כ"טעות אדיוטית". בין 1982 ל-1990 היא הייתה נשואה לארצ'יבלד סטירלינג, מפיק תיאטרון וקצין במשמר הסקוטי. לבני הזוג נולדה ב-1977 בת, רחל (רייצ'ל) סטירלינג, שחקנית תיאטרון וקולנוע הנשואה לגאי גארווי, סולן להקת הרוק אלבו.

8. מאז 1994 היא בעלת תואר הכבוד אבירת מסדר האימפריה הבריטית. המסדר שהוקם ב-1917 כולל חמישה מעמדות מהבכיר לזוטר. לריג הוענק הגבוה ביותר - דיים הצלב הגדול, תואר נשים המקביל לאביר.

9. ריג, שעישנה ברציפות מגיל 18, חדלה לעשן ב-2011 כי "הייתה חייבת", לדבריה.

10. באפריל השנה נולד לה נכד ראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתפקיד הסוכנת החשאית אמה פיל בסדרת הריגול המצליחה "הנוקמים", 1965-1968/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייליינר חתולי ותספורת קארה מתעגל החוצה. ריג ב"הנוקמים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגעי הסטייל של דיאנה ריג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully