וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הלבנים גזענים": לוריאל מפטרת את הפרזנטורית הטרנסג'נדרית שלה

3.9.2017 / 11:10

שבוע לאחר שלוהקה מונרו ברגדורף הבריטית לפנים החדשות של לוריאל, מודיעה ענקית הקוסמטיקה על פיטוריה, בעקבות דברים שנויים במחלוקת שכתבה בפייסבוק. הדוגמנית הגיבה להחלטה: "בזה שאתם מעיפים אותי, אתם בעצם מוכיחים שכל מה שאמרתי הוא נכון"

הדוגמנית הטרנסג'נדרית מונרו ברגדורף שחברת לוריאל פיטרה. אינסטגרם, אתר רשמי
הדוגמנית הטרנסג'נדרית מונרו ברגדורף שחברת לוריאל פיטרה/אתר רשמי, אינסטגרם

לא עבר שבוע מאז שלוהקה הדוגמנית הטרנסג'נדרית מונרו ברגדורף לפנים החדשות של לוריאל, וכעת מודיעה רשמית ענקית הקוסמטיקה הצרפתית כי גיוסה לקמפיין לא ייצא לפועל - בעקבות דברים שנויים במחלוקת שכתבה הדוגמנית בפוסט בפייסבוק. על רקע הפגנות הלאומנים הלבנים בארצות הברית, טענה ברגדורף כי כל האנשים הלבנים גזענים מעצמם קיומם. "האמת, כבר אין לי כוחות לדבר על האלימות הגזענית של אנשים לבנים", כתבה לעוקביה בפייסבוק. "כן, כל האנשים הלבנים. בכלל שרובכם בכלל לא מבינים או מסרבים להכיר בכך שהקיום שלכם, הפריבילגיות שלכם, וההצלחה שלכם - בנויים כולם על הגב, על הדם ועל מותם של אנשים לא-לבנים. הקיום שלכם כולו ספוג בגזענות".

לוריאל הודיעה בתגובה שהדברים "עומדים בסתירה" עם הערכים שלה, ועל כן הוחלט לסיים את השותפות שלה עם ברגדורף - שיכולה הייתה להיות הטרנסג'נדרית הראשונה שמחזיקה בטייטל היוקרתי.

הדוגמנית הגיבה להחלטה בפוסט בפייסבוק, ופנתה אל קברניטי החברה: "דעו לכם שבזה שאתם מעיפים אותי, אתם בעצם מוכיחים שכל מה שאמרתי הוא נכון". בטקסט ארוך היא ניסתה להסביר למה היא התכוונה בפוסט שהצית את הסערה: "כשאמרתי ש'כל הלבנים גזענים' התייחסתי לעובדה שהחברה המערבית, כמכלול, היא מערכת שמושרשת בעליונות לבנה - והיא עוצבה בצורה כזאת שנועדה להועיל, לתעדף ולהגן על אנשים לבנים לפני כל אדם אחר מכל גזע אחר. בלי שהם מודעים לכך, אנשים לבנים עוברים תהליך סוציאליזציה שמוביל אותם להיות גזעניים מלידה. זה לא משהו גנטי, אף אחד לא נולד גזעני".

ברגדורף, ילידת לונדון, זכתה לכינוי "הפנים של היופי המודרני המגוון" כשגויסה להוביל את מסע הפרסום של לוריאל, כחלק מקמפיין חדש תחת השם allworthit# שנועד לצאת נגד החד-גוניות בייצוג של עולם היופי והטיפוח. בעקבות הפיטורים, כבר החל ברחבי הרשתות החברתיות קמפיין תמיכה בדוגמנית ונגד לוריאל, ורבים קוראים כעת להחרים את החברה ואת מוצריה בעקבות ההחלטה שלה לפטר אותה.

עוד באותו נושא

קמפיין לנז'רי חדש עם צלוליט, סימני ומתיחה וכל גווני העור

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully