וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלה חדיד בשמלת נסיכה ובוגאטי ב-40 מיליון דולר: תצוגת ראלף לורן

17.9.2017 / 13:30

שבוע האופנה בניו-יורק הסתיים לאחר עשרות תצוגות מרתקות, אבל אחת לא נשכח במהרה ולא רק בגלל הביגוד. ראלף לורן, אספן מכוניות ידוע שקרא לכמה מצבעי הפריטים בקולקציה "אדום פרארי" או "צהוב בוגאטי", החליט לקיים את התצוגה בגראז' הנוצץ שלו. אפילו אנה ווינטור התרגשה

עריכת וידאו:ניר חן
הלוקיישן , הסט ועיצוב הפנים של החלל, היו חידושים שלא יישכחו במהרה

תצוגת ראלף לורן במסגרת שבוע האופנה בניו-יורק לא הייתה שונה רק מפני שמעצב העל האמריקאי בחר להציג את קולקציית סתיו 2017 (על פני קולקציית אביב 2018, כמו כל השאר). היא הייתה שונה בגלל סיבות אחרות. האופנה עצמה, כתמיד אצל מר ליפשיץ לשעבר, מוקפדת, אלגנטית, על-זמנית ושימושית מאין כמותה. הלוקיישן, הסט ועיצוב הפנים של החלל, היו חידושים שלא יישכחו במהרה.

אם יש משהו שיכול להתחרות באהבתו הגדולה של לורן לאופנה, זה אהבתו למכוניות. כבר עשרות שנים שהוא אוסף מכוניות וינטג', כמה מהן נדירות במיוחד. בין היתר, יש באוסף דגמי בנטלי, פרארי, מרצדס, מקלארן, בוגטי ואלפא רומיאו. לורן משכן את המכוניות אחר כבוד כמו חפצי אמנות במוסך מיוחד שהוא הקים בעיירה בדפורד הילס אשר במדינת ניו-יורק. המכוניות ניצבות פה על פלטפורמות לבנות בחלל רחב ידיים. מדי פעם הוא מציג מכונית כזאת או אחרת בתערוכות. העלות הכוללת של האוסף מוערך ב-400 מיליון דולר. מכונית בוגטי אחת מדגם נדיר שוויה לא פחות מ-40 מיליון דולרים (והיא היתה אטרקציה מרכזית בתצוגה לא פחות מקנדל-בלה).

בלה חדיד בתצוגת סתיו 2017 של ראלף לורן, ניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
ויניל וטול. בלה בשמלת הנסיכה שלה/רויטרס
קנדל ג'נר בתצוגת סתיו 2017 של ראלף לורן, ניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
קנדל וצהוב מכונית ספורט/רויטרס

בקולקציית סתיו 2017 לורן עשה שימוש בצבעים בוהקים שהוא כינה "אדום פרארי" או "צהוב בוגאטי". מכאן צץ הרעיון לקיים את התצוגה בסמוך למכוניות האהובות שהיו השראה ישירה לביגוד. מה גם שמכוניות פאר הן חלק מהלייף סטייל המגולם במותג ראלף לורן, מותג שפונה רבות לשכבות האמידות בחברה האמריקאית. הביגוד במקרים רבים הוא פונקציונלי עבורם, מה שאומר ביגוד משרד מחוכם, ביגוד פנאי מחומרי איכות כמו משי, קשמיר ועור, ביגוד רכיבה, ביגוד ספורט, ביגוד בתי ספר וקולג'ים פרטיים, וכד'.

רק 300 איש הוזמנו לתצוגה (וזה מעט במונחי שבוע האופנה של התפוח הגדול). מי שזכו היו עיתונאי אופנה, בני משפחה, שותפים עסקיים, קולגות וכוכבות-חברות כמו קייטי הולמס, ג'סיקה צ'סטיין, אנה ווינטור, דונה קארן, דיאן פון פירסטנברג ודיאן קיטון (שכזכור חליפת העניבה האיקונית שלה ב"הרומן שלי עם אנני" הייתה מתוצרת ראלף לורן). המוזמנים הוסעו במכוניות שרד ממנהטן ללוקיישן הבלתי קונבנציונלי ובדרך הושמע להם מיקס טייפ של מוזיקת ג'אז שמר לורן ערך בעצמו למען אווירת הווינטג'. לאחר התצוגה התקיימה ארוחת ערב black-tie (הוגש סטייק-עין עם צ'יפס). ערב זוהר שההכנות אליו תועדו בסטוריס' באינסטגרם המותג. הנקודה, שבניגוד למעצבים אחרים שמתאמצים לעשות "משהו אחר" באמצעות מיצגי וידאו, פסלים מופשטים, מוזיקה מוזרה, בלי מוזיקה בכלל, מסלול בריכה, ועוד, לורן הלך על קונספט פשוט למדי - מכונית היא חלק משפה יומיומית ברורה, והאוסף שלו מייצג, כאמור, לייף סטייל מסוים המושרש במותג.

תצוגת סתיו 2017 של ראלף לורן, ניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
הדוגמניות והמכוניות הנדירות/רויטרס
אנה ווינטור בתצוגת סתיו 2017 של ראלף לורן, ניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
אנה ווינטור והמעצב בתום התצוגה/רויטרס

הקולקציה, בהתאם לקונספט See Now Buy Now שאימץ המותג, מוצעת למכירה כעת בחנות הדגל בשדרת מדיסון. לחנות אף הועברה זמנית אחת המכוניות, פרארי 250 GTO משנת 1962. "כשמישהו נכנס למכונית יפה, זה משפיע על העולם שלו. ואם זאת מכונית מירוץ, זה סקסי", אמר המעצב.

בקולקציה שתי קבוצות מרכזיות: פריטים חמימים משובצים בסגנון המכונה "הנסיך מוויילס" ופריטי ויניל ועור בצבעי יסוד בוהקים נוסח שנות ה-80. ואפשר לשלב כמובן - מתחת שמלת ויניל, מעל מעיל משבצות. המשבצות מצאו את מקומן גם בשמלות ערב זוהרות - פרקטיקה מושלמת של קונספט. והויניל הופיע בז'קטים, שמלות וחצאיות. בלה חדיד הציגה שמלת נסיכה אדומה נהדרת עם טופ סטרפלס ויניל וחצאית טול. קנדל ג'נר הציגה שמלה דומה, רק בצהוב ועם קולר שחור. בתום התצוגה הודה המעצב לקהל כמקובל, רק שהוא בחר לעשות זאת באוברול מכונאים. אנה ווינטור, על-פי התמונות, אהבה את הכל.

צפו בתצוגה במלואה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully