וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה אופנתית מיו הפנר: דוגמניות-העל בשערי פלייבוי בלתי נשכחים

28.9.2017 / 12:03

מי שנשא בגאון את דגל חופש הביטוי, חופש הבחירה ובעיקר החופש המיני, ומעולם לא התנצל על-כך, מת אמש בגיל 91. הוא הצליח להפוך את מגזין הגברים שלו לפופולרי, מקובל ומיינסטרימי בארה"ב ומחוץ לה, ואירח שורה ארוכה של סופרמודלס שתרמו לבניית האימפריה

yes

בווידיאו: הסרט התיעודי "פלייבוי: הסיפור האמיתי", 2009. סקירה מקיפה על תופעת פלייבוי, 55 שנים אחרי הגיליון הראשון. הסרט שודר לראשונה בערוץ יס דוקו.

חשבנו שהוא יישאר פה לנצח, אבל אתמול (רביעי) מת בגיל 91יו הפנר, המייסד והעורך הראשי של מגזין הגברים האמריקאי פלייבוי. מי שהיה אחד המו"לים הבולטים בתחום הפורנוגרפיה הרכה, התבלט גם כעיתונאי הדוגל בחופש ביטוי ובחופש מיני, והצליח להביא את פלייבוי למעמד של מותג מיינסטרים אהוד ומקובל בארה"ב ובשאר העולם. הבחירה לצלם דוגמניות-על לשערי המגזין כמובן רק חיזקה את המוניטין הזה.

על שער המגזין הופיעו במהלך השנים דוגמניות מובילות. הן לא בהכרח הצטלמו בעירום לעמודים הפנימיים, אבל בחירתן כן להופיע על השער, הובילה לעוד פרסום וחיזוק הסטטוס, שהרי שמן הופיע לצד תמונתן על השער, מה שלא תמיד קורה בהפקות אופנה ושערי מגזיני אופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרינט חי. מייסד פלייבוי, יו הפנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זכורים במיוחד שער השחור-לבן המהפנט של סינדי קרופורד בת ה-22 שצילם הרב קיטס. אז, ב-1988, לא רבים מחוץ לתעשיית האופנה הכירו אותה, אבל לאחר השער ההוא שלווה בצילומי פנים יפהפיים שרחוקים מלהיות סליזיים, שמה של הדוגמנית עם השומה מעל השפה הפך שגור בפי כל.

עוד זכור שער בכיכובה של קייט מוס מ-2014, בו היא לובשת בגד-גוף ומאובזרת באוזני וזנבנב שפנפנה. זה היה שער חגיגי לציון 60 שנה לייסוד המגזין. עבור "מוסי" האיקונית זה כמובן לא היה שום בוסט בקריירה, אבל היא הוסיפה עוד וי לרשימת הישגי הדוגמנות המתארכת שלה. אולי לא הייתה שם ממש אופנה לבישה, אבל אימפריית פלייבוי התהדרה לאורך השנים בערימת סופרמודלס מכובדת. צפו בשערים הגדולים.

עוד באותו נושא

60 שנה למגזין פלייבוי: קייט מוס בשער חגיגי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully