וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסביך אם: איך זה שכולן לובשות מאם ג'ינס, ולמה גברים כל כך שונאים את זה?

23.10.2017 / 16:16

גרסה מוקצנת של מכנסי הדנים הכעורים מהניינטיז כבשה כל נערה נכונה ברחבי תבל, כשהיא גוררת תגובות על הסקאלה שבין סגידה לסלידה. מה יש בדגם הזה שמרים לנשים, מוריד לגברים, וכל כך מעורר אמוציות? ניסינו לפענח את הפריט הכי אירוני שידע עולם האופנה

ג'יג'י חדיד לובשת מאם ג'ינס. ספלאש
מחלוקת בין דוגמניות, פאשניסטות ומלצריות היפסטריות לבין שאר העולם. ג'יג'י חדיד לובשת מאם ג'ינס/ספלאש
תראו לנו אמא אחת שיכולה ללבוש את הג'ינס הזה - ונראה לכם עשרים אמהות שמוכנות להרוג אותה

האלבום הניינטיזי של אלאניס מוריסט, "Ironic", היה אחד מסמלי הדור ההוא. אנד איזנט איט איירוניק שזה הדור שדחף את הזרם האירוני והמודע לעצמו אל תור הזהב שלו, ונתן שם קולקטיבי לטיפוס הזה שתמיד היה שם, אבל בשוליים - ההיפסטר. אותו דור הוא גם זה שהמציא את אחד הפריטים הכי אירוניים שידע עולם האופנה, הידוע בכינויו ה"מאם ג'ינס" (Mom Jeans). תראו לנו אמא אחת שיכולה ללבוש את הג'ינס הזה - ונראה לכם עשרים אמהות שמוכנות להרוג אותה.

מאם ג'ינס הוא פריט ששנוי במחלוקת בין דוגמניות, פאשניסטות ומלצריות היפסטריות לבין שאר העולם. במקור זו היתה אמורה להיות הגרסה הנוחה של מכנסי הדנים. נוחה ומכוערת, כזו שלובשות האמהות האלו מהפרברים האמריקאים שהילדים הן מרכז עולמן. באמריקה היא מכינה פאי, בישראל היא מצטיינת בפשטידות תירס. היא לובשת ג'ינס גבוה מדי, שעושה קפ"ק (אם לא שירתתם בצבא - גגלו את המושג), ונועלת נעלי התעמלות.

שום דור אחר לא היה מעלה על נס דווקא את הפריט הזה. אבל בסתיו אחד לפני שנתיים, חרכו את מסכי האייפון של כל מי שמתעניין באופנה מכנסי הג'ינס מהניינטיז, אלה שנראים כמו דגם 501 של ליווייס - בגרסה רחבה, רפויה וכעורה אף יותר של עצמם - על כל נערה נכונה ברחבי תבל. מגזיני האופנה בישרו על מות הסקיני, וחברות האופנה הפנימו וסיפקו את הסחורה. מהר מאוד הגיעה ההתקוממות הספונטנית, שכללה מגוון אמוציות סביב ג'ינס האמהות המושמץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קנדל ג'נר מקצינה את הלוק האמהי עם פאוץ' נוטף סטייל/מערכת וואלה!, צילום מסך
דפנה לוסטיג: "זה ג'ינס שאמור לשדר קוליות, אבל בעצם משדר מאמץ. כשאת באמת אמא בגינה, יושבת על ספסל ומנסה לקלף תפוז, הג'ינס הזה נתקע לך במקומות הכי לא נוחים"

במהלך העבודה על הכתבה נתקלנו בנשים שעפו על הלוק, במיוחד אחרי שראו אותו אינספור פעמים על ג'יג'י וקנדל, אבל יש לא מעט נשים שחושבות אחרת. "על נערות באמת יש לזה קסם מסוים", מנסה אושיית האופנה דפנה לוסטיג לפענח את הסוגיה הבוערת. "זה נראה טוב על כל מיני ילדות מעירוני א' שייראו טוב גם בשק. אז זה פשוט שק מדנים שנראה עליהן טוב. אבל יש שם יותר מדי בד בין קו המפשעה לבטן, וזה מעוות הכל ולא נותן מקום להראות את הצורה הטבעית של הגוף", היא מוסיפה.

ואכן, כל מי שלבשה לאחרונה את הג'ינס המדובר הרגישה את מלוא כובדה של הכותנה הגסה והמזוהה במקור עם הפריט הפופולרי בעולם, זו שנשכחה בעשרים השנים האחרונות לטובת אחוזי הלייקרה העולים, המחמיאים והמסחריים.

"המאם ג'ינס זה עיוות היפסטרי של דגם הבויפרנד", מסבירה לוסטיג. "הג'ינס הזה אמור לשדר קוליות, אבל תמיד משדר מאמץ, כי כל בגד עדכני שמנסה בכוח להיות וינטג'י משדר מאמץ. כשאת באמת אמא בגינה, יושבת על איזה ספסל ומנסה לקלף תפוז, זה ג'ינס שנתקע לך במקומות הכי לא נוחים. עדיף לחזור לדגם הבויפרנד, שהוא חלום לאמהות, מטשטש קילוגרמים מיותרים, תמיד נראה סקסי ותמיד קול בלי להתאמץ".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טיילור היל לובשת מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
טיילור היל מציגה לוק נערי בג'ינס האמהות המושמץ/אתר רשמי, אינסטגרם
דנה ספקטור: "לבשתי את זה פעם אחת, וכל בני הבית ביקשו שלא אעשה זאת שוב"

"סינדי קרופורד יצאה בקו חדש של Re-Done שכולו ג'ינסים מושלמים לתחת ולנפש, דגמים מאריכי רגליים, כלומר ג'ינסים שאינם מאם ג'ינס. לקו שלה קוראים 'מאם ג'ינס' כי היא באמת אמא ובאמת יודעת מה אנחנו אוהבות", מספרת דנה ספקטור, עיתונאית שלא צריכה שום דבר שיאריך את הרגליים שלה. "המאם ג'ינס הומצא במיוחד לדור ה-Y, המטרה שלו היא להישאר קול כי רק בחורות צעירות יכולות ללבוש אותו. אמהות בחיים לא ייכנסו מרצונן לג'ינס מכוער, משמין ועושה תכריך מומיה מהגוף".

גם הבלוגרית המאוד מודעת אופנתית שנטי גידרון מודה כי "בתאוריה אני מתה על זה, ועל אחרות זה מושלם, אבל בפועל עליי זו זוועה לא מחמיאה ולא נוחה, ועוד לא מצאתי את האחד שיתאים לי".

מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
ובכל זאת, למרות הכל, אם את מבינה באופנה אז זה הג'ינס שתעדיפי ללבוש/אתר רשמי, אינסטגרם
נסטיה ליסנסקי: "בנות מתקדמות אופנתית עפות על דברים לא מחמיאים במובן הקלאסי. זה דור של אופנה כביטוי עצמי ולא כגורם לפיתוי"

"כל מה שקורה עכשיו זה חלק מהמהפכה ה'מן-רפלרית'. בנות שהן מתקדמות אופנתית עפות על דברים לא מחמיאים במובן הקלאסי", מסבירה נסיכת הסטייל נסטיה ליסנסקי את התופעה. "זה דור של הצהרות אופנתיות כביטוי עצמי ולא כגורם לפיתוי המין השני. בכלל - כרגע כל מה שנחשב לטרנדי בעולם האופנה זה בגדים שהם לא מחמיאים. המאם ג'ינס הוא אחד מהם".

אביה בן דוד, עיתונאית ומשוררת, לא מבינה בכלל למה אנחנו שואלות את דעתה בסוגיית המאם ג'ינס: "מה זה משנה השם של הג'ינס? או שזה מחמיא או שלא. יש אמהות עם פיגורה מושלמת, ויש אמהות כמוני שלא לבשו ג'ינס מתחילת שנות התשעים. אבל לעומת זאת הבת שלי, בת ה-16, אומרת שכל הרעיון של מאם ג'ינס זה כאילו לשדר 'לא אכפת לי'". נראה שהבת של אביה נוגעת בנקודה הרלוונטית - זה בכלל לא עניין של גזרה, גיל או גוף - זה פשוט עניין של אישיות.

מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
"באופן אירוני זה הג'ינס הכי זקן ושלוכי שאמא עוד זוכרת מאמא שלה"/אתר רשמי, אינסטגרם
גבר שביקש להישאר בעילום שם: "זה ג'ינס שמוריד זקפה. הדגם הזה הוא כמו קארי בראדשו - רק נשים וגייז נמשכים לזה"

ספקטור מוסיפה ומתקנת: "יש כאלו שנראות מדהים עם זה. כל הרעיון הוא שיש ג'ינס אחד של אמא שלא נמחק מהזיכרון, שהוא באופן אירוני הג'ינס הכי זקן ושלוכי שאמא עוד זוכרת מאמא שלה". כשבן דוד מעירה שעל דנה הכל נראה מדהים, ספקטור מבקשת להבהיר: "ממש לא, אבל איזו חמודה את שאמרת את זה. לבשתי את זה פעם אחת וכל בני הבית ביקשו שלא אעשה זאת שוב".

"זה ג'ינס שמוריד זקפה", חורץ גבר ורבלי אחד שמבקש להישאר בעילום שם וגם שנפסיק לשתף פעולה עם הטרנד. "זה כמו לא להוריד שערות ברגליים ובבית השחי. זה מאוד פמיניסטי, כיף ונוח, אבל מכווץ פין ידוע. מה השלב הבא? ג'ינס עד בית השחי? נשים מתלבשות וקונות אביזרי לבוש עבור נשים אחרות, ובצדק, כי לאף גבר לא אכפת. הדגם הזה הוא כמו קארי בראדשו - רק נשים וגייז נמשכים לזה".

מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
גרסה רחבה ורפויה יותר של דגם 501 האיקוני של ליווייס, או גרסה מוקצנת של דגם הבויפרנד האהוב/אתר רשמי, אינסטגרם
אביה בן דוד: "בתי בת ה-16 אומרת שכל הרעיון של מאם ג'ינס זה כאילו לשדר 'לא אכפת לי'"

"גברים לא אוהבים שנשים לובשות מכנסיים לא צמודים, זה דורש מהם להפעיל את הדמיון, וגברים הרי לא אוהבים לעבוד קשה", חורצת קארן דונסקי. "גבר, אם העניינים אצלו לא עובדים, הוא לא יכול לתפקד. אישה במילא בזמן האקט בדרך כלל מפנטזת על השמלה שהיא תקנה מחר בזארוש".

ובכל זאת, זה הג'ינס הכי חם היום, ואם את מבינה באופנה אז זה הג'ינס שתעדיפי ללבוש. "זה ג'ינס שנועד לסמן לנשים אחרות 'אני צעירה, רזה וסטייליסטית, יש לי רגליים ארוכות ואני בקלות יכולה להיות גם היפסטרית אם יבוא לי, אז תנו ריספקט'", מספר גבר אלמוני נוסף. "אז נכון, זה נראה נוח, אבל על עקבים את נראית ג'ירפה עם גב קטן וישבן נמוך. משהו בפרופורציות נראה מוזר ולא מזמין. אולי זה קטע פמיניסטי. אולי זה נוח. גם כפכפי אדידס וגרביים זה נוח".

מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
"זה הכי מתאים לבנות עם מבנה גוף עליון פטיט ואגן, עם בטן שטוחה"/אתר רשמי, אינסטגרם
גבר אלמוני: "זה ג'ינס שנועד לסמן לנשים אחרות 'אני צעירה, רזה וסטייליסטית, ואני יכולה להיות גם היפסטרית אם בא לי'"

"אז זהו, שזה לא נוח", אומרת יעל, אמא פאשניסטה בת 45 במידה 36 ובפרופורציות מושלמות. "בוא נודה על האמת - מכנסי יוגה (מכותנה!) או טרנינג זה הכי נוח. ג'ינס פחות, אז לפחות שיחמיא. 501 זה קול וקלאסי, מאם ג'ינס - אולי בגלגול הבא".

"אני כל הזמן רואה בנות עם ג'ינס כזה וזה נראה כל כך מגניב, יש לי בעצמי כמה מושלמים, אבל תכלס זה לא מחמיא לי", אומרת הילה ויינברג, מעצבת אופנה ובעלת מותג בגדי הים biliblond. "זה הכי מתאים לבנות עם מבנה גוף עליון פטיט ואגן, בדרך כלל רצוי שתהיה גם בטן שטוחה. הבדיחה היא שבדייט הראשון עם בן הזוג שלי, כשהכרנו לפני 200 שנה, לבשתי ג'ינס כזה. האינסטינקט הראשוני היה לא להמליץ אבל אולי זה כן עובד". "אולי כדאי לדייט ראשון", מסכמת בן דוד את הדיון, "כי אם הוא צלח את זה אז הוא כאן כדי להישאר".

מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
זה לא עניין של גזרה, גיל או גוף - זה עניין של אישיות/אתר רשמי, אינסטגרם
מאם ג'ינס. אינסטגרם, אתר רשמי
"כל בגד עדכני שמנסה בכוח להיות וינטג'י משדר מאמץ"/אתר רשמי, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully