וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהי האישה היפה בעולם – לפי חוקי המתמטיקה

2.11.2017 / 11:19

היופי הוא בעיני המתבונן, אולם חוקרים שניתחו תמונות של 55 דוגמניות ושחקניות מאמינים שהם מצאו את האישה האידיאלית - וכולכם מכירים אותה

מתיחת פנים - ריס וית'רספון/עריכה: אמיר קוטיגרו

שחקנית אמריקאית זוכת פרס האוסקר התעוררה השבוע בבוקר וגילתה שזכתה באם כל התארים: המדע מאשר באופן רשמי שהיא האישה היפה ביותר בעולם. אחרי שניתחו תמונות פנים של 55 דוגמניות ושחקניות בניסיון לגלות מהן הפרופורציות האידיאליות - החוקרים מצאו שהפנים המושלמות בעולם שייכות ל... ריס ווית'רספון. אנחנו מאוד מקנאים בה עכשיו.

על אף שאומרים שהיופי הוא בעיני המתבונן, חוקרים אמריקאים מצאו שנשים בעלות מבנה פנים בצורת לב הן היפות והאטרקטיביות ביותר מבחינה מתמטית. לכל הנשים שנקבע כי הן אסתטיות ונעימות לעין היה מכנה משותף אחד: עצמות הלחיים שלהן היו בעלות מרווח זהה למרווח הגבות. עוד נמצא שהמרחק הממוצע בין העיניים של הנשים עומד על 59.2 מ"מ והמרחק האנכי הממוצע בין עיניהן לעצמות הלחיים שלהן עומד על 13.1 מ"מ. אם אתן עומדות בנתונים הללו, גם אתן יכולות לסווג את עצמכן כ"יפות מבחינה מתמטית" ולסמס לווית'רספון שהיא לא לבד.

ריס ווית'רספון. GettyImages
ריס ווית'רספון היא האישה היפה ביותר בעולם/GettyImages

עוד באותו נושא:

עוד באותו נושא

ריס וויתרספון חושפת: הותקפתי מינית על ידי במאי בגיל 16

לכתבה המלאה

החוקר הראשי, גארי לינקוב, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה, מסביר: "הרעיון של 'יופי מתמטי' מתייחס לקיומם של תווי פנים, ממדים ויחסים אידיאליים שיוצרים הרמוניה, איזון ופנים מושכות. פנים בצורת לב הן סמל מובהק לנעורים".

הוא מוסיף: "קיימים כמה קריטריונים אובייקטיבים שיכולים לייצר צורת פנים אידיאלית. הרגשנו כי הפרמטרים הללו עשויים להיות שימושיים למנתחים פלסטיים המעוניינים למצוא אמצעים לכימות מדד ההזדקנות, כמו גם לשיפורים אסתטיים שמתבצעים לאחר ניתוח. שימוש בשיטה אובייקטיבית שניתן לשעתק אותה כדי להגדיר צורת פנים מאפשרת למנתחים ולחוקרים לתקשר בצורה מדויקת יותר, וכתוצאה מכך לאפשר שימוש נכון בטכניקות התחדשות פנים כגון מתיחת פנים ומילוי".

ריס וויתרספון על השטיח האדום של טקס האמי ספטמבר 2017. GettyImages
נשים בעלות מבנה פנים בצורת לב הן היפות והאטרקטיביות ביותר מבחינה מתמטית/GettyImages

באתר דיילי מייל דווח שהתוצאות התקבלו בברכה על ידי חבר האגודה הבריטית למנתחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים, ד"ר גארי רוס, מנתח קוסמטי מוביל במנצ'סטר. הוא אמר: "הפנים והצוואר צונחים עם הגיל, כשהעור מאבד את הגמישות שלו והפנים מאבדות נפח. משוואה זו מציינת למעשה כי נפח פנים גדול יכול לגרום לכן להיראות טוב יותר מבחינה אסתטית, על פי המדע. על אף שתמיד ידענו את זה, זו הפעם הראשונה שמישהו איתר פרמטרים מדויקים לפנים יפות".

במחקר נמדדו 18 מרחקים בין חלקים שונים בפני האישה, אולם רק שמונה מהם נמצאו מובהקים מבחינה סטטיסטית ברמת האטרקטיביות. הנתונים המדויקים מופיעים בכתב העת "אסתטיקה כירורגית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קיימים כמה קריטריונים אובייקטיבים שיכולים ליצור את צורת הפנים האידיאלית" לריס ווית'רספון יש הכול/מערכת וואלה!, צילום מסך
ריס ווית'רספון לובשת אטלייה ורסצ'ה לטקס פרסי גלובוס הזהב, 8 ינואר 2017. AP
לא רק בלונדינית. ריס ווית'רספון/AP

והנה ריס עונה על 73 שאלות של מגזין ווג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully