וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחות זארה באיסטנבול נתקלו במסר מדאיג מעובדי המפעל של הרשת

7.11.2017 / 0:05

הצד האפל של תעשיית האופנה, הכולל תנאי העסקה בעייתיים וניצול של עובדים, נחשף אלינו שוב - והפעם דרך מפעל בטורקיה, שעובדיו מצאו דרך מקורית למחות על עיכוב תשלום משכורותיהם ועל אי מתן פיצויי פיטורין. ביאסתם לנו את השופינג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ייצרתי את הפריט הזה שאת/ה עומד/ת לרכוש, אבל לא קיבלתי עליו תשלום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעת לעת נחשף בפנינו הצד האפל של תעשיית האופנה, הכולל תנאי העסקה בעייתיים וניצול עובדים במפעלים של הרשתות האהובות עלינו, בעיקר במזרח הרחוק. אולם כעת סיפור שמגיע מטורקיה מטריף את הרשת. לקוחות סניף זארה באיסטנבול מצאו על תוויות הפריטים שרכשו מסרים ישירים מפועלי טקסטיל טורקים.

"ייצרתי את הפריט הזה שאת/ה עומד/ת לרכוש, אבל לא קיבלתי עליו תשלום", נכתב בתוויות, שלפי דיווח של סוכנות הידיעות איי.פי הושתלו על הפריטים על ידי פועלים באחד המפעלים של הרשת. על פי הדיווח, הפועלים הועסקו במפעל בשם בראבו, שעל סגירתו הוחלט בן-לילה. אותם פועלים שקיבלו הודעה על פיטורים מידיים מצאו דרך מקורית למחות על עיכוב תשלום משכורותיהם במשך שלושה חודשים ואי מתן פיצויי פיטורין. רשת זארה הספרדית לא הגיבה לשאלות שהופנו אליה בנושא על ידי התקשורת.

סניף של רשת זארה באיסטנבול, טורקיה. AP
סניף זארה באיסטנבול. רשת האופנה הספרדית סירבה להגיב בנושא/AP

זו לא הפעם הראשונה שבה מקרה כזה מתרחש. לפני שנתיים גילתה לקוחה בריטית על גבי תווית שמלה שקנתה בפריימרק את הכיתוב "SOS! SOS! SOS!", שלווה בטקסט בסינית. "אנחנו אסירים מכלא ג'יאנג נאן שבמחוז הוביי שבסין, העבודה שלנו בתוך הכלא היא לייצר בגדים לייצוא", נכתב על התווית. "אנחנו עובדים 15 שעות ביום, ואת האוכל שאנחנו אוכלים לא היו נותנים אפילו לכלב או לחזיר. אנחנו עובדים כמו שוורים בשדה. אנחנו מבקשים מהקהילה הבינלאומית לגנות את הממשלה הסינית על הפרת זכויות חיי אדם".

לאחר הפרסום מצא לקוח נוסף של הרשת הודעה דומה על מוצר ישן שרכש. פריימרק פתחה אז בחקירה של הנושא, שהסתיימה בהודעתה שאיננה עובדת עוד עם אותו ספק.

עוד באותו נושא

רשת זארה מואשמת בהעסקת עובדים בתנאים מחפירים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
קטיפה של זארה.
קטיפה של זארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully