וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנת שנות ה-30 הסוחפת של "רצח באוריינט אקספרס"

12.11.2017 / 16:05

עיבוד חדש לספרה הקלאסי של אגתה כריסטי יצא בסוף השבוע לאקרנים. הדרמה הבלשית-תקופתית שעמוסה בכוכבים, עמוסה גם בתלבושות עשירות בסגנון העשור ההוא, שבאופן מחושב לא נראות אנכרוניסטיות. המלתחה בסרט גדושה בסאטנים, פרוות, צמר ואקססוריז יוקרתיים שנשמח ללבוש בעצמנו

אתר רשמי

בווידיאו: הטריילר לסרט החדש.

לאור הקאסט הנוצץ ב"רצח באוריינט אקספרס", העיבוד החדש של ספרה הקלאסי של אגתה כריסטי, יש מקום להניח שגם מלבישת הסרט אלכסנדרה ביירן נבחרה בשל היותה זוכת אוסקר. אך למעשה מי שזכתה בפסלון המוזהב עבור עבודתה ב"אליזבת - תור הזהב", וקנת בראנה, במאי וכוכב הסרט, פועלים יחד עוד מאמצע שנות השמונים כשהיא לקחה חלק בהפקות התיאטרון שלו ואחר-כך בעוד ארבעה סרטים, כולל המלט ות'ור. צפייה בדרמה הבלשית-תקופתית שעלתה לאקרנים בארץ בסוף השבוע האחרון, מגלה מדוע בראנה מעסיק אותה תכופות. עבודת ההלבשה בסרט - שמצטיין באופן כללי בפן האסתטי - מזהירה. כמו-כן, נראה שביירן בדרך לעוד מועמדות לאוסקר בקטגוריית ההלבשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשים והבלש בסטייל תקופתי סוחף/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיוון שקהל הלקוחות של האוריינט אקספרס, רכבת מהודרת שפעלה במשך קרוב למאה שנה בין פריז לאיסטנבול, היה אמיד וכלל את אצולת אירופה ועשיריה, ראשי מדינות ובני מלוכה, דיפלומטים ואנשי עסקים, הביגוד של דמויות הנוסעים בסרט היה חייב לשקף זאת. התוצאה היא מלתחה גדושה בסאטנים, פרוות, צמר ואקססוריז יוקרתיים. החל מהבלש המהולל הרקול פוארו ועד סדרני הרכבת, כולם מאוד אלגנטיים. כמובן, דגש הושם על ביגוד דמויות הנשים וכולן פה לובשות תלבושות עשירות בסגנון שנות ה-30, שבאופן מחושב לא נראות אנכרוניסטיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדקדנטיות של התקופה, טרם מלחמת העולם ה-2, היא אלמנט מרכזי בסגנון. לאחר תחקיר וחיפוש בחנויות וינטג' ובתי אופנה, ביירן עיצבה כל בגד בעצמה, תוך שימת לב מוקפדת לפרטים. חייטות יוקרה בולטת פה, כמו גם ההתאמה האישית המדויקת, מה שהיה מקובל אז, העידן שלפני הרדי-טו-וור. גנדרנות של ממש ניכרת בביגוד הגברים לא פחות מאשר אצל הנשים, במיוחד אצל ג'וני דפ (הגנגסטר), הפרופסור (וילם דפו) והבלש (קנת בראנה). דמותה של הנסיכה הרוסיה הגולה (ג'ודי דנץ) מובילה את פאר העולם הישן, האומנת הצעירה (דייזי רידלי) מייצגת את העתיד בביגוד חינני בלתי מתאמץ, המיסיונרית (פנלופה קרוז) לובשת ביגוד עבודה שאינו נטול סטייל, הרוזנת (לוסי בוינטון) שישנה רוב שעות היום לובשת חלוק משי אוריינטלי. לכל זה נלווים אביזרים מרתקים, חלקם אותנטיים, וסידורי שיער בסגנון קארה גלי. חיזיון מלא צבע המסביר מדוע העשור ההוא שב וחוזר באופנה בת ימינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully