וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם, הלם וזעקות שבר: צפו בטריילר לסדרה על רצח ג'יאני ורסצ'ה

16.11.2017 / 13:55

הסדרה האמריקאית של רשת FX תסקור את רצח מעצב-העל האיטלקי, שהשנה מציינים 20 שנה למותו. את ורסצ'ה יגלם אדגר רמירז, ריקי מרטין יהיה בתפקיד בן-זוגו, ולנעלי אחותו דונטלה תיכנס פנלופה קרוז. הנה כל מה שצריך לדעת

אתר רשמי

בווידיאו: הטריילר לסדרה "רצח ג'יאני ורסצ'ה: סיפור פשע אמריקאי" של רשת FX.

רשת FX שחררה אתמול טריילר ראשון ל"רצח ג'יאני ורסצ'ה: סיפור פשע אמריקאי", שניתן לראות בו את פנלופה קרוז בתפקיד דונטלה ורסצ'ה ואת אדגר רמירז בתפקיד ג'יאני ורסצ'ה. הסדרה היא עונה שנייה באנתולוגיית הפשע התקופתי של ריאן מרפי, מפיק, תסריטאי ובמאי שנודע בעיקר כיוצר סדרות הטלוויזיה "צעירים לנצח", "ניפ/טאק", "גלי", "אימה אמריקאית", "הנורמלים החדשים, "מלכות הצעקה" והסרטים "לאכול, להתפלל, לאהוב" ו"הלב הרגיל". העונה הראשונה של "סיפור פשע אמריקאי" עסקה במשפט של או ג'יי סימפסון, ושודרה בהצלחה בשנה שעברה ב-FX, ערוץ טלוויזיה בכבלים שלא מחויב לחוקי ערוצי הברודקאסט האמריקאיים, מה שאומר שהסיפור הוצג ללא מגבלות שפה, גרפיקה וכדומה.

הסדרה תסקור את רצח המעצב הנודע על-ידי אנדרו קונאנן שרצח ארבעה אנשים לפני ורסצ'ה, והתאבד שמונה ימים אחר-כך. התסריט מבוסס על ספרה של העיתונאית והסופרת מורין אורת', "Vulgar Favors: Andrew Cunanan, Gianni Versace, and the Largest Failed Manhunt in U.S. History" מ-1999. לצד פנלופה קרוז ואדגר רמירז, מככבים גם דארן קריס בתפקיד קונאן, וריקי מרטין בתפקיד בן-זוגו של ורסצ'ה, אנטוניו ד'אמיקו (דוגמן ומעצב אופנה ששימש כמעצב ליין הספורט של ורסצ'ה).

פנלופה קרוז בתפקיד דונטלה ורסצ'ה בסדרה של רשת FX על רצח ג'יאני ורסצ'ה. יח"צ חו"ל, אתר רשמי
דמות עוצמתית ומורכבת. פנלופה קרוז בתפקיד דונטלה ורסצ'ה/אתר רשמי, יח"צ חו"ל

בטריילר נראים כמה אירועים שהובילו לרצח, כולל רצח לי מיגלין בשיקגו והגעתו של קונאנן ללוס-אנג'לס. "העולם הזה הפך אותך, ורסצ'ה, לכוכב. אבל אתה לא יותר טוב ממני; אנחנו אותו דבר. ההבדל הוא שלך היה מזל", אומר הרוצח לקורבנו בטריילר, אמירה שמתארת בקצרה את הרקע לרצח על-פי הסדרה. הבכורה בארה"ב מתוכננת ל-17 בינואר 2018.

השנה ציין עולם האופנה 20 שנה למותו של מעצב-העל האיטלקי. מחווה בלתי נשכחת התקיימה בתצוגת אביב 2018 של ורסצ'ה במילאנו בספטמבר השנה. הקהל, שהתבקש להישאר במקומו בתום תצוגת הקולקציה, לא ישכח במהרה את ההפתעה; הפרגוד הורד ואז נראו הסופרמודלס משנות ה-90 - סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר, הלנה כריסטנסן, נעמי קמפבל וקרלה ברוני - בשמלות זהב בעיצוב בית האופנה. אחר-כך חמש המופלאות, שהיו גם חברות טובות של ג'יאני ורסצ'ה, טופפו על המסלול על רקע תשואות.

ג'ניפר לורנס בגיליון ספטמבר 2017 של ווג. Inez and Vinoodh, אתר רשמי
החברה ממשיכה לשגשג. ג'ניפר לורנס לובשת ורסצ'ה על שער ווג ספטמבר השנה/אתר רשמי, Inez and Vinoodh

ורסצ'ה נולד ברג'ו די קלבריה, איטליה, למשפחה שסבלה מקשיים כלכליים. בילדותו הוא בילה זמן רב בעזרה לאמו התופרת, והמיומנות שרכש הובילה אותו לעיצוב אופנה. אימפריית האופנה שייסד והוערכה בשנת מותו בכמיליארד דולר, נבנתה כולה בזכות עמלו וכשרונו. כבר מראשית דרכו כמעצב טקסטיל במילאנו, אחיו ואחותו, סנטו ודונטלה, עבדו לצדו, כשסנטו עסק יותר בפן העסקי ודונטלה בקריאטיבי.

המותג ורסצ'ה נוסד ב-1978 ובמהלך השנים הלך והתרחב. ארמני וגוצ'י היו מתחרים טבעיים, אבל קו העיצוב שלהם היה מעודן ושמרני הרבה יותר. ורסצ'ה שילב אמנות קלאסית מהעולם העתיק עם אמנות פופ ואוונגרד מאמצע המאה ה-20, ולא פעם, באופן יוצא דופן, עיצב ביגוד על גופן של הדוגמניות עצמן ללא איורים מוקדמים.

מראה פנים באחוזת ורסצ'ה, מיאמי ביץ', פלורידה. GettyImages
האחוזות האישיות היו סמל לסגנון השופע ומלא הצבע של ורסצ'ה. מראה פנים באחוזת מיאמי ביץ' שבפתחה נרצח המעצב/GettyImages

הדפסי חיות בר, פרוות בצבעי יסוד, שימוש רב בעור, דיטיילים מטאליים, שסעים, חתכים וקרעים, אפיינו את עיצוביו. תמיד היה שם אדג' שלקח את העיצובים לכיוון הנועז והפראי. אחוזותיו הפרטיות והמפוארות באגם קומו, איטליה, ובמיאמי ביץ', פלורידה, היו סמל לסגנונו השופע והצבעוני. הוא התחבב על ידוענים רבים בעולם מתחומי התרבות, העסקים והספורט. כמו גם בקרב אנשי דיפלומטיה ובני מלוכה. בהלווייתו שהתקיימה מספר שבועות לפני מותה, הגיעה הנסיכה דיאנה וישבה ליד אלטון ג'ון - שמאוחר יותר הקדיש לו את האלבום "The Big Picture".

בבוקר ה-16 ביולי 1997, כאשר שב ורסצ'ה לביתו במיאמי ביץ', שם התגורר עם ד'אמיקו, הוא נרצח ביריית אקדח על ידי קונאנן, שכאמור התאבד זמן קצר לאחר מכן. קונאנן היה ככל הנראה זונה ממין זכר, שהכיר את ורסצ'ה עוד קודם לכן, אם כי הרקע לרצח מעולם לא התברר לחלוטין. לאחר הירצחו המשיכו אחיו ואחותו לנהל את החברה, כשדונטלה בתפקיד המעצבת הראשית. על-פי צוואתו, יורשיו הם סנטו, דונטלה ואלגרה, בתה של דונטלה. החברה ממשיכה לשגשג ואפילו חלה מאז עלייה במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully