וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיפה ישראל? אלף המסעדות הטובות בעולם

4.12.2017 / 13:39

רשימת אלף המסעדות הטובות בעולם התפרסמה, במסגרת לה ליסט, אחד מהדירוגים הקולינריים החשובים בעולם. גם לישראל יש כמה נציגויות מפתיעות ברשימה

בלוסקיי. שרית גופן, ספק 500
מנה של מאיר אדוני בבלו סקיי/ספק 500, שרית גופן

השבוע פורסם אחד הדירוגים הקולינריים הגדולים בעולם. בניגוד לדירוגים שסיקרנו מוקדם יותר השנה כמו זה המפורסם של סן פלגרינו ואקווה פנה ודירוג הברים העולמי הנחשב (שבו התברג בר האימפריאל לאחד המקומות הראשונים) הדירוג של לה ליסט הוא שונה.

לה ליסט הוא אתר המדרג מסעדות בכל העולם משקלול של מספר נתונים. הצוות של לה ליסט מנתח ביקורות שנכתבות ומעניק להן ציון כמותי, הוא גם מבקש מעשרות שפים ואנשי קולינריה למלא שאלונים שמסייעים בניתוח הנתונים. עוד אלמנט בשיטה הוא ניתוח של ספרי הדרכה וטיולים בהם יש המלצות למסעדות מקומיות וגם בחינה מדוקדקת של ביקורות גולשים באינטרנט. ייחודו הוא שמדובר בדירוג בלתי תלוי המתיימר להציג באופן האובייקטיבי ביותר את אלף המסעדות הטובות בעולם. כל האלמנטים האלה יחד הופכים את לה-ליסט לדירוג המבוסס על כמות המידע הגדולה ביותר.

השנה, כמו בשנה שעברה, בראש הדירוג ממוקמת המסעדה של גיא סבוי, הנושאת את שמו, המתהדרת בשלושה כוכבי מישלן ומגישה מנות קלאסיות מהמטבח הצרפתי. אחריו ברשימה מסעדת לה-ברנרדין המפורסמת בניו יורק.

פופינה. צילום: חיים יוסף
יחצ: אורלי סגל,
מנה של אוראל קמחי בפופינה/צילום: חיים יוסף יחצ: אורלי סגל

למרות כמות המסעדות הצרפתיות ברשימה טוקיו היא העיר עם הכי הרבה נציגות בדירוג, 116 מסעדות מתוך 1000, ואחריה סין עם 100 מסעדות מתוך 1000. השנה יש כניסות חדשות לרשימה מערב הסעודית, אירן, ברמודה וליכטנשטיין. לה ליסט מבקשת לציין לטובה את אוסטרליה שמתקדמת בצעדי ענק וכבר יש לה נוכחות מרשימה בדירוג השנתי.

ברשימה יש כמה מסעדות ישראליות, ביניהן, בתוך המאייה הראשונה שתי מסעדותיו של מאיר אדוני בישראל, בלו סקיי ולומינה, שתיהן כשרות ופועלות במלון קרלטון בת"א. אחריהן בדירוג גם משייה התל אביבית (יוסי שטרית) ולה רג'נס הירושלמית. במאייה השניה אפשר למצוא את מסעדת פסטל (שף הלל תוואקולי) וקלארו (שף רן שמואלי). במאייה השלישית יש את מנטה ריי (עופרה ואבי גנור), פופינה של אוראל קמחי ואת צ'אקרה הירושלמית ומסעדת הנורמן, שנסגרה והפכה למסעדת אלנה, עדיין תחתה נהגתו של ברק אהרוני השף. כמו כן מופיעה ברשימה ישראלית נוספת שנסגרה, הרברט סמואל, מה שרק מוכיח שגם הרשימה הכי אובייקטיבית מתקשה לעמוד בקצב של עולם המסעדנות הדינמי.

לרשימת המסעדות המלאה של לה ליסט

עוד באותו נושא

מי הייתה המסעדה הכי טובה? סיכום תשע"ה

לכתבה המלאה
מסעדת משייה. דרור עינב
מנה ממסעדת משייה/דרור עינב

העשירייה הראשונה:

1. מסעדת גאי סבוי (פריז, צרפת).

2. לה ברנרדין (ניו יורק, ארה"ב).

3. קיוביי (יפן).

4. אלאן דוקאס בפלאזה אתנה (פריז, צרפת).

5. מסעדת הוטל דה ויל (קריסייר, שווייץ).

6. אלבן מדיסון פארק (ניו יורק, ארה"ב).

7. לה ווג ד'אור (סן טרופה, צרפת).

8. אל סלאר דה קאן רוקה (גירונה, ספרד).

9. מרטין ברסטגי (לאזארטה-אוריה, ספרד).

10. פרנץ' לונדרי (יונטוויל, ארה"ב).

  • עוד באותו נושא:
  • לה ליסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully