וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם כבר הבינו שהתחת חוזר: הסיפור מאחורי הג'ינס שהטריף אותנו ב-2017

12.12.2017 / 7:06

שני הדגמים המדוברים השנה בתחום הדנים היו ג'ינס עם רוכסן מאחור וג'ינס מתפרק - שעוצבו שניהם במטרה לחשוף את הישבן. אך לדגמים החצופים הללו יש היסטוריה ארוכה שהתחילה אי שם בתקופה שעוד לא היו מכוניות, עברה דרך חדרים אפלים, וחזרה לקדמת הבמה בעזרת מעצבים אמיצים

שיתוף פעולה של דגמי ג'ינס בין וטמנטס למותג ליווייס אביב 2017. אינסטגרם, צילום מסך
הפך לשיחת היום. הדגם של Vetements בשיתוף עם ליווייס/צילום מסך, אינסטגרם

שנת 2017 עומדת להסתיים, ואם צריך לבחור פריט לבוש אחד שהטריף אותנו במיוחד - הרי שמדובר בג'ינס בעל הרוכסן בישבן, בעיצוב בית האופנה החתרני Vetements בשיתוף עם מותג הג'ינסים הוותיק ליווייס. האינטרנט לא נרגע במשך תקופה ארוכה מהטרפת שיצר הג'ינס, שנחשף לפני יותר מחצי שנה. הייחודיות שלו, עצם העובדה שהרוכסן שלו נמצא בדיוק בקו המתאר המחבר את צמד לחמניות האחוריים, גררה שלל תגובות והפכה אותו לשיחת היום.

בהמשך הגיע גם "דגם הביריות" מבית המותג Y/project, שהוא למעשה ג'ינס שמחובר על ידי רצועות ומתפרק לשני חלקים, כשגם הפעם אזור הישבן והירכיים העליונות חשוף. אך מתברר שלג'ינסים החצופים הללו יש היסטוריה ארוכה. אמנם הם השיגו מקום של כבוד בתודעת הציבור השנה, אבל הם היו שם הרבה קודם לכן.

לדהור עם "ass-less pants"

מכנסי צ'אמפס רוכבים רוכב סוסים ישבן ג'ינס מכנסיים. GettyImages
המטרה הראשונה הייתה רכיבה יעילה על סוסים/GettyImages

הגרסה הראשונה של המכנסיים, שעד היום זוכים לכינוי "ass-less pants", נוצרה בספרד ובמקסיקו למען רוכבי הסוסים, אי שם בתקופה שבה עדיין לא היו מכוניות. מה שהיום נחשב אולי אופנתי, היה אז ניסיון לייעל את הרכיבה. המכנסיים, שהשם המקורי שלהם הוא צ'אפס, עשויים עור ונלבשים כמו סינר שמכסה הרגליים, אך הם נטולי בד באזור הישבן. הם נתפרו בצורה הזו כדי להגן על הרגליים ולמנוע מהמכנסיים להיקרע, בעיקר בעת רכיבה בתנאי שטח קשים כמו שיחים, קוצים וסלעים. עם הזמן, הם נטמעו כחלק מתרבות הבוקרים של המערב.

הסטייל של הבוקרים עבר שדרוג עם ההתקדמות לכלי רכב ממונעים. האופנוענים אימצו באהבה את המכנסיים, ויצרו להם תדמית אפלה וקשוחה יותר מזו שהייתה להם כשרוכבי הסוסים היו הלקוח העיקרי שלהם. בשל התדמית החדשה, הם התגלגלו הלאה אל עולם אפל פי כמה.

עוד באותו נושא

תאכלו תחת: הג'ינס שמטריף את עולם האופנה

לכתבה המלאה

ישבנים ונהנים

מכנסי צ'אמפס רוכבים רוכב סוסים ישבן ג'ינס מכנסיים. GettyImages
הפך לבגד שאסור לדבר עליו, ושמור רק לחדרי חדרים/GettyImages

מכנסי העור נטולי הבד בישבן הפכו לחלק בולט בעולם הפטישים המיניים. חובבי ז'אנרים של סקס קשוח ואגרסיבי ומשחקי שליטה ותפקידים אימצו את הצ'אפס ולבשו אותו ללא חלק תחתון באופן שחושף את הישבן. המטרה כמובן כבר לא הייתה להגן על מכנסיים מתנאי שטח קשים. גרסאות של הצ'אפס הותאמו גם לנשים בדוגמת הלבשה תחתונה נטולת בד בישבן.

עם כניסתו לתחום המין התוסס, הפך הצ'אפס לבגד שאסור לדבר עליו. מבגד רכיבה שנועד להיטיב עם הרוכבים הוא הפך לבגד מוקצה השמור רק לחדרי חדרים, כזה שלא רואה אור יום ונשלף במהלך סשנים מיניים בין בני זוג. מי שהעז להוציא אותו חזרה החוצה ולנסות למתג אותו מחדש כאמירה אופנתית היה אלכסנדר מקווין, שמשך את הג'ינס מהשוליים והעמיד אותו בקדמת הבמה בשנות ה-90. מקווין קידש את הגזרה הנמוכה, זו שבה החריץ מציץ, והבליט בעיצוביו את הישבן. המגמה שהחל המעצב בשנות ה-90 המשיכה ללוות אותו גם כשהחליט לחשוף את הישבן באופן מלא עם מכנסים קרועים. הפרשנויות העיצוביות למקווין לא איחרו לבוא.

מכנסי צ'אמפס רוכבים רוכב סוסים ישבן ג'ינס מכנסיים אלכסנדר מקווין 1996. GettyImages
אלכסנדר מקווין החזיר את הישבן החשוף לקדמת הבמה. תיעוד מהמסלול של מקווין ב-1996/GettyImages

גם הידוענים הכירו בייחודיות של המכנסים נטולי הבד בישבן. בשנת 2002 לבשה כריסטינה אגילרה בקליפ "dirty" את מכנסי הרוכבים המקוריים וסיפקה לו קאמבק ראוי. ב-2016 הייתה זו קיילי ג'נר שהתחפשה לאגילרה והעלתה שוב את המכנסיים לסדר היום. וכשאושיות בסדר גודל של אגילרה וג'נר מחיות את הגזרה בכל עשור מחדש, אי אפשר לשכוח אותה. מכאן הדרך לג'ינס הלוהט של 2017 הייתה קצרה מאוד.

כריסטינה אגילרה מכנסי צ'אמפס רוכבים רוכב סוסים ישבן ג'ינס מכנסיים. GettyImages
כריסטינה אגילרה מאמצת באהבה את הצ'אפס על הבמה ב-2002/GettyImages

הצ'אפס המקוריים זכו השנה ללא מעט אינטרפרטציות צבעוניות ושיקיות. המשחק בין חשיפה להסתרה הפך להיות מיינסטרים, ולא מעט ג'ינסים משווקים ברשתות האופנה עם רמיזה קלה לחשיפת הישבן. נראה שהמכנסיים הלוהטים נטולי הבד בישבן יצאו ממחשכי עולם הפטיש, זנחו את הרוכבים – על אופנועים או על סוסים – והתמקמו בפרונט של עולם הסטייל. המכנסיים האלו כבר לא שייכים רק למעצבים פורצי דרך או סלבס שמנסים לשבור מוסכמות – הם נמצאים בכל מקום ואפילו מסתתרים ברשימות הקניות לחג המולד בקרב הצרכנים מעבר לים.

הג'ינס של Vetements וליווייס

שיתוף פעולה של דגמי ג'ינס בין וטמנטס למותג ליווייס אביב 2017. אינסטגרם, אתר רשמי
יש גם רוכסנים חושפי ירכיים/אתר רשמי, אינסטגרם
שיתוף פעולה של דגמי ג'ינס בין וטמנטס למותג ליווייס אביב 2017. אינסטגרם, צילום מסך
המשחק בין חשיפה להסתרה הפך להיות מיינסטרים/צילום מסך, אינסטגרם
שיתוף פעולה של דגמי ג'ינס בין וטמנטס למותג ליווייס אביב 2017. אינסטגרם, צילום מסך
מתנת החג הקרובה?/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully