וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור הדרס-קוד: אלו הם פריטי הלבוש שאסור לכן בשום אופן ללבוש למשרד

24.12.2017 / 0:07

סקר חדש מצא שאחת מכל עשר נשים בבריטניה נדרשת לחזור הביתה להחליף בגדים, לאחר שהגיעה לעבודה לבושה בחצאית מיני או חולצת בטן. לעומת זאת, כשהן בחרו להתלבש באופן צנוע יותר - הן נשאלו לא פעם אם הן חולות או עייפות

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בווידיאו: האם גם בכנסת ישראל צריך קוד לבוש? מתוך מהדורת וואלה! NEWS, דצמבר 2016.

על פי סקר שנערך באתר הדרושים TotalJobs, אחת מכל עשר נשים בבריטניה התבקשה על ידי הבוס שלה לחזור הביתה להחליף בגדים בטענה שהלבוש שלה "לא הולם" או "חשוף מדי" עבור מקום העבודה. 16% מהנשים אמרו שהממונה עליהן לקח אותן הצידה כדי להזהיר אותן שלא ללבוש שוב את הבגד ה"חושפני" שבחרו. בסקר השתתפו 2,000 עובדי משרד בריטים, מחציתם גברים, שנשאלו בין היתר מהם פריטי הלבוש הכי לא מתאימים לדעתם למשרד, וכמה זמן הם מבלים כל בוקר בבחירת הבגדים אותם ילבשו.

לפי הדיווח בדיילי מייל, מהסקר עולה שנשים נוטות להקדיש זמן רב יותר בבחירת הלבוש למשרד: 14 דקות בממוצע לנשים (65 שעות לשנת עבודה של 260 ימים) לעומת 9 דקות בלבד לגברים. 28 אחוזים מהנשים העובדות סיפרו שקיבלו הערות על הופעתן במשרד, אולם רבים לא יודעים מהו קוד הלבוש המתאים למקום העבודה שלהם. 15% מהנשאלים סברו שקיים חוסר בהירות בנוגע לקוד הלבוש המקובל במשרד שלהם.

עוד באותו נושא

עוד באותו נושא

כמה זמן בממוצע לוקח לאישה להחליט מה ללבוש?

לכתבה המלאה

הסקר מצא גם שנשים נתונות תחת לחץ רב מבחירת הבגדים שלהם למשרד. יותר מ-50% מהנשים חששו שהלבוש שלהן יגרור תגובות מצד מעסיקיהן לעומת רק 10% מהגברים, שבדרך כלל מסתפקים בטי-שרט וג'ינס או חליפה. עוד עולה מהסקר כי שליש מהנשים התלבטו מה ללבוש למסיבה של המשרד לעומת רק 16% מהגברים. בנוסף, נשים סיפרו שכשבחרו להתלבש באופן צנוע יותר - הן נשאלו לא פעם אם הן חולות או עייפות.

המשיבים נשאלו מה לדעתם פריטי הלבוש הכי לא מקובלים לעבודה, ואלה חמשת הפריטים המובילים:

1. מכנסיים קצרים (57%).
2. סווטשירט, קפוצ'ון או כל סוג של אימונית (52%).
3. חולצות עם סלוגנים (48%).
4. כובעים (46%).
5. כפכפים (41%).

דייויד קליפט, מנהל משאבי אנוש ב-totaljobs, קורא למעסיקים לחדד את קוד הלבוש המקובל במשרד, כך שהעובדים יידעו בדיוק מה עליהם ללבוש. הוא אמר: "המחקר הזה מצביע על חוסר ודאות סביב קוד הלבוש במקום העבודה ואיך הדבר מוביל למספר גדול של עובדים שמתלבטים מה ללבוש או מה הלבוש יגיד עליהם".

"תוצאות הסקר מראות שנשים מתמודדות יותר עם קשיים הנוגעים לקוד הלבוש בסביבת העבודה, ונוטות יותר להימצא בלחץ מיותר או לקבל תגובות לא ראויות ממעסיקיהן. אנו מקווים שבחשיפת הממצאים הללו, המעסיקים יבינו עד כמה חשוב לחדד את קוד הלבוש הרצוי בעבודה. הדרכה תעזור הן לגברים והן לנשים להרגיש נוח יותר עם מה שהם לובשים", הוסיף. "אנו רוצים שמעסיקים יבחנו דרכים לפתח קוד לבוש מגדרי ניטרלי".

סיפור בדקה: אינסטגרם אופנתי לסקס והעיר הגדולה. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
מי מהן היתה נשלחת הביתה להחליף בגדים? נשות "סקס והעיר הגדולה"/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
אנה ווינטור לובשת שאנל קוטור בגאלת המט, ניו יורק, 4 מאי 2015. GettyImages
ומה אנה וינטור היתה אומרת על תוצאות הסקר?/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • קוד לבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully