וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אל תעצבני את המלכה: הדברים שמייגן מרקל לא תוכל לעשות יותר

ארוסתו של הנסיך הארי תהפוך במאי הקרוב רשמית לנסיכה, ותיאלץ להיפרד מצילומי סלפי, מדהירות באינסטה, מהזמנות לפאשן וויק, מתיקים גדולים, ממניקור אדום ומדברים נוספים במסגרת שורה של כללים נוקשים והזויים שמכתיב לה בית המלוכה הבריטי

רויטרס

בווידיאו: הכרזת האירוסים של מייגן מרקל והנסיך הארי.

מתברר שלהצטרף לבית המלוכה הבריטי זה לא כיף כל כך גדול. רגע לפני שהשחקנית האמריקנית מייגן מרקל תהפוך לנסיכה לאחר שתינשא לנסיך הארי – החליטו האתרים בחו"ל לחקור את מנהגי הארמון כדי להבין קצת יותר את משמעות התפקיד. קריאה של האיסורים הרלוונטיים לנסיכות ולדיירי בית המלוכה מלמדת שבניגוד למה שראינו באגדות – להיות נסיכה זה לא כזה נוצץ. מייגן מרקל, תתכונני. החיים כמו שהכרת אותם עומדים להשתנות לנצח.

עוד באותו נושא:
טרפת מייגן מרקל: המעיל שלבשה בחג המולד אזל מהאתר תוך שעה
סערה בבריטניה: האם הדודה המבוגרת ניסתה להשפיל את מייגן מרקל?

מרקל, שמתחזקת חשבון אינסטגרם פעיל עם יותר מ-2,000 תמונות, תצטרך להיפרד מהסלפי, שכן מדובר באיסור של בית המלוכה. מתברר שמרקל כבר מתרגלת לרעיון, ובכמה אירועים פומביים שבהם נכחה עם הנסיך סירבו השניים לסלפי עם קהל המעריצים, והודיעו: "אסור לנו". אך לא רק מהסלפי תצטרך מרקל להיפרד – אלא גם מהפילטרים. כן, לא עוד אוזניים של כלב או זר פרחים על הראש. אגב, גם תמונות עם כוס משקה ביד אסורות לפי בית המלוכה – אלא אם מדובר באירוע רשמי.

ב-2014 התראיין שגריר ארצות הברית בבריטניה למתיו ברזון במגזין הלו! וסיפר שבאחת משיחותיו הסודיות עם המלכה אליזבת היא הודתה שהיא לא מתחברת לרעיון של סלפי. לדבריו, "היא אמרה שסלפי זה דבר מטריד ומוזר לה ושהיא מתגעגעת לקשר עין אמיתי". והרי אף אחד לא עושה דברים שמטרידים את המלכה.

תמו הדהירות ברשתות החברתיות

הכרזת האירוסין של הנסיך הארי למייגן מרקל, לונדון 27 בנובמבר 2017. רויטרס
התמונות של השניים יעלו רק ברשתות החברתיות הרשמיות/רויטרס

ואם כבר הזכרנו את האינסטגרם הפעיל של מייגן, נראה שמעכשיו היא תצטרך להיפרד ממנו ולהיות חלק מהחשבון הרשמי של בית המלוכה, זה שגם פרסם את הודעת האירוסים של השניים, את התמונות הזוגיות הרשמיות ואת תאריך החתונה. אותו חשבון אינסטגרם משמש צינור כדי להעביר מסרים מבית המלוכה לתקשורת ולציבור. משמעות הדבר שמעכשיו תמונות של מרקל יופיעו רק בחשבון הרשמי.

מרקל, שלה קריירת משחק ענפה, אולי רגילה שלכל מקום שאליו היא הולכת היא נתקלת במעריצים שמבקשים חתימה (חברים אנחנו ב-2018, מה נסגר?). אלא שעכשיו היא יכולה להפיל את העט. בית המלוכה לא מאפשר לדייריו לחתום למעריצים. החשש הוא שמישהו יראה את החתימה ויוכל לזייף אותה ולהשתמש בה נגד בית המלוכה. בשנת 2010 הפר הנסיך צ'ארלס את האיסור וחתם לאחד מקורבנות השיטפון בקורנוול.

אסור ללבוש בגדים שקופים

תמונת האירוסין הרשמית של מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
המשימה: להפר את כל החוקים עד אמצע מאי/GettyImages

זוכרים את השמלה השקופה של ראלף ורוסו שלבשה מרקל בתמונות האירוסים הרשמיות? אז הגיע הזמן לזרוק אותה מהארון. כשמרקל תהפוך נסיכה היא לא תוכל ללבוש שוב שמלות כאלה. אך לא רק בגדים שקופים לא באים בחשבון – גם רגליים חשופות. כך למשל, הצליחה מרקל לעורר סערה כשיצאה עם הארי לתקשורת לאחר הודעת האירוסים ללא גרביונים. נראה שעד שהיא תהפוך רשמית לנסיכה היא תפר עוד כמה איסורי לבוש שהמלכה מכתיבה.

הנסיך הארי, מייגן מרקל. GettyImages
למה בלי גרביונים?/GettyImages

נפרדת מנעלי פלטפורמה

קייט מידלטון בביקור בקורנוול 2016. GettyImages
שוברת את המוסכמות כשאף אחד לא מסתכל. קייט מידלטון בנעליים השנואות על המלכה, 2016/GettyImages

מדובר בכלל שתקף רק כשהמלכה לא נמצאת - האיסור על נעילת נעלי פלטפורמה. "המלכה לא אוהבת את הנעלים האלו וזה ידוע לבנות המלוכה", נכתב בוניטי פייר ב-2015. וזו הסיבה שנעלים כאלה מחוץ לחוק. מה שכן, גם קייט מפרה את הכלל לפעמים כשהמלכה לא מסתכלת.

ביי לק אדום

מייגן מרקל פסטיבל סרטים 2013. GettyImages
אמצי באהבה את הפאני-באני. מרקל עם ציפורניים באדום ב-2013/GettyImages

לפי הפרוטוקול של בית המלוכה, נסיכות רשאיות לצבוע את ציפורנייהן רק בצבעיים טבעיים. האם למישהי זה מזכיר את השירות הצבאי?

לא להוציא לשון

הנסיך ג'ורג' בידי האומנת שלו מריה תרזה מביט וצוחק מחלון ארמון בקינגהאם על הוריו ביום ההולדת של המלכה, 13 יוני 2015. GettyImages
הנסיך הקטן שעובר על הכללים. הנסיך ג'ורג' מוציא לשון/GettyImages

ידוע שלהוציא לשון הוא אינו דבר מנומס, אבל בבית המלוכה זה איסור של ממש. עד כה תועד רק הנסיך הצעיר – ג'ורג' כשהוא מוציא לשון וגם זה לא שכיח במיוחד. אלא שגם הנסיכה המיועדת הצטרפה לרשימת המפרים כשבאירוע הפומבי האחרון שבו נצפתה, אירוע חג המולד של משפחת המלוכה בכנסייה, הוציאה מרקל לשון לצלמים. החל מה-19 במאי היא תצטרך להשלים עם הגזירה ולשמור את הלשון בפנים.

אסור להצביע בבחירות

מייגן האמריקנית ככל הנראה תקבל אזרחות בריטית לאחר הנישואים. ובכל זאת, היא לא צפויה להצביע בבחירות. לא מדובר באיסור רשמי אלא בנוהג לפיו משפחת המלוכה לא מממשת את זכות הבחירה שלה.

זה הזמן להיפרד מאוסף התיקים

הנסיך הארי, מייגן מרקל. GettyImages
התיק הזה הולך לפח/GettyImages

אין ספק שתיקים גדולים זה דבר מאוד נוח שמאפשר לשמור את כל הבית בהישג יד. אבל כשאת בת מלוכה – את לא צריכה תיק גדול, פשוט כי יש מי שסוחב את הדברים עבורך. לא ברור אם מדובר בחוק רשמי שאוסר על בנות מלוכה לצאת מהבית עם תיק גדול אבל עד כה הן תמיד נצפו עם תיקי קלאץ' קטנים.

הנסיכה דיאנה לובשת שמלת ורסצ'ה לקונצרט צדקה, מודנה, איטליה, 12 ספטמבר 1995. GettyImages
קלאץ' שיסתיר את המחשוף ביציאה מהאוטו. הנסיכה דיאנה/GettyImages

אחד מחוקרי התרבות הבריטית הסביר לדיילי מייל על התיקים של קייט מידלטון וטען כי מדובר בתיקים ריקים שהיא נושאת רק כדי להימנע מלחיצת ידיים לאנשים שהיא לא מעוניינות במגע עמם. עם זאת הבהיר: "יש עוד דרכים להימנע מלחיצת ידיים. מה גם שאסור להושיט יד ללחיצה לבן מלוכה, אלא הם הוא הושיט את ידו קודם לכן".

גם הנסיכה דיאנה הקפידה על תיקי קלאץ' קטנים, אבל לא מתוך כבוד לאיסורי בית המלוכה אלא יותר מטעם אישי. המעצבת הבריטית אניה הינדמרץ' סיפרה ב-2009 כי "הנסיכה דיאנה קראה לתיקים האלו 'תיקי מחשוף', משום שהיא תמיד הצמידה אותם למחשוף והסתירה אותו כשיצאה מהמכונית".

לא עוד פאשן וויק

מייגן מרקל שבוע האופנה 2015. GettyImages
הימים שבהם הוזמנה לשבוע האופנה בניו יורק היו עניין שבשגרה. מרקל בתצוגה ב-2015/GettyImages

על אף שמרקל הוזמנה כמה פעמים לאירועי שבוע האופנה ברחבי העולם, מעכשיו היא תצטרך לסרב להזמנה. בית המלוכה מאשר הגעה רק לאירועים רשמיים, בדרך כלל כאלה שתומכים בערכים שמקדמת המשפחה. שבוע האופנה לא נמנע עליהם כנראה.

לא לשלב רגליים בפומבי

קייט מידלטון והנסיך וויליאם בטקס 70 שנה ל-  D-Day, ב- ב- Arromanches Les Bains, צרפת, 6 יוני 2014. רויטרס
ככה יושבות נסיכות/רויטרס

לא מדובר בחוק רשמי של בית המלוכה, אך לפי מגזין הלו! נשות בית המלוכה לא אמורות לשלב רגליים, אלא להניח אותן אחת ליד השנייה. הן קייט מידלטון והן הנסיכה דיאנה הקפידו על הכלל הלא כתוב הזה.

לא ללכת לישון לפני המלכה

בריטניה המלכה אליזבת מבקר בבית החולים לילדים במנצ'סטר 25 במאי 2017. רויטרס
הראשונה לישון בבית. המלכה אליזבת/רויטרס

הגיע הזמן לחזור לילדות, אז ההורים הכתיבו שעות שינה. לכאורה, כאשר מייגן מרקל והמלכה אליזבת נמצאות באותו ארמון – אסור ללכת לישון לפני שהמלכה עושה זאת. המזל של מרקל הוא שהיא לא צפויה לגור באותו ארמון עם המלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully