וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, אבל זה קורה גם לדוגמניות: למה אנחנו שונאים את הסלפיז שלנו?

18.1.2018 / 8:05

ראיתם את עצמכם במראה, עפתם על הלוק, רציתם לתעד, צילמתם, וגם אחרי 20 ניסיונות לא אהבתם את התוצאה? תירגעו, זה קורה לכולם, ולתעלומה הזו יש הסברים

האם יצא לכם אי פעם לתהות למה אנחנו נראים שונה בתמונות לעומת איך שאנחנו משתקפים במראה? והרי, למי מאיתנו זה לא קרה – מסתכלים במראה, מרוצים מהלוק, מתלהבים בטירוף ורוצים לתעד – ואז הופ, אף תמונה לא יוצאת טוב. הדבר ההורס הזה שפגשנו במראה פשוט לא בא לידי ביטוי בתמונות – בין אם מדובר בסלפיז ובין אם מדובר בתמונות שאחרים צילמו אותנו.

אז יש לכך כמה הסברים. הסיבה הראשונה היא שהתמונות שאנחנו מצלמים הן ההיפוך של ההשתקפות שלנו במראה. מחקרים טוענים שלראות תמונות שלנו בהיפוך עשוי להיות קצת מוזר. הסיבה לכך היא שהפנים שלנו לא סימטריים ואנחנו רגילים לאי הסימטריה בכיוון מסוים. לראות את אי הסימטריה של הפנים בצורה הפוכה מבלבל אותנו וגורם לנו לסלוד מהתוצאה. "אנשים רואים את עצמם במראה ומאמינים שככה הם נראים. כשהתוצאה הפוכה – זה נראה להם ממש מוזר", אמר ג'יי פרי, צלם קנדי. "אבל האמת היא – שהמראות משקרות".

כמו שהסביר פרי, אנחנו פשוט רגילים למה שאנחנו רואים במראה. מחקרים הוכיחו שחשיפה חוזרת ונשנית לאותה תמונה מפתחת חיבה. כלומר, אנחנו כל כך רגילים לראות את עצמנו דרך המראה עד שאנחנו אוהבים את איך שאנחנו משתקפים בה. לראות תמונה הפוכה מערער את מה שאנחנו מכירים ואוהבים.

הצלם האמריקני מייקל לוי הוסיף: "כשאנחנו מסתכלים במראה אנחנו נוטים להסתכל דרך הזווית שאנחנו אוהבים יותר, זו שבעינינו מושכת יותר. זה קורה באופן בלתי מודע". כך לדבריו, בתמונות אנחנו מקבלים תיעוד של הזווית המחמיאה פחות.

עוד באותו נושא

"את צעירה מדי בשביל להצטלם ככה": סלפי של קאיה גרבר הצית סערה

לכתבה המלאה

פרי הוסיף ומנה סיבה נוספת לכך שאנחנו לא מרוצים מהתמונות שלנו: "בתמונה אפשר להתקרב ולראות כל נקבובית, במציאות לא". לדבריו, קיימת גם סיבה טכנולוגית. "סוג העדשה משפיע על הדרך שבה נסתכל על התמונות", טען. הוא הסביר כי אם אנחנו רוצים להיראות רזים יותר בתמונות שלנו – כנראה שנעדיף עדשה ארוכה יותר. "ככל שעדשת המצלמה קצרה יותר, כך היא גם רחבה יותר", הסביר.

בסופו של דבר, הדרך שבה אנחנו נראים בתמונות היא הדרך שבה העולם רואה אותנו. וזה לאו דווקא דבר רע. מחקרים מראים כי בדרך כלל לאחר שחבר שלכם יצלם תמונה שלכם – הוא מאוד יאהב את התוצאה, בעוד שאתם תסלדו ממנה. משמעות הדבר היא שהיקום אוהב את מה שהוא רואה ורק לכם זה נראה אחר, מוזר וחריג. אבל הכל עניין של הרגל. אז פשוט צלמו סלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully