וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנויה להובלות: שמלת ירושלים של מירי רגב תוצע במכירה פומבית

6.2.2018 / 8:15

אחרי שעשתה הרבה רעש מסביב לעולם, שרת התרבות והספורט מציעה למכירה את שמלת הכותל השנויה במחלוקת שלבשה על השטיח האדום בפסטיבל קאן. כרגע ההצעה הראשונית עומדת על 100 אלף דולר, הכסף מהמכירה ייתרם למיזמים חברתיים הפעילים בבירה

צילום: ארבל עשת

בווידיאו: מירי רגב בשמלת ירושלים במסגרת פסטיבל קאן, מאי 2017.

אחרי שעשתה הרבה רעש מסביב לעולם וזכתה לסיקור בניו יורק טיימס, בוושינגטון פוסט ובמדורי האופנה בתקשורת הצרפתית, שמלת הכותל השנויה במחלוקת של מירי רגב מוצעת למכירה פומבית. שרת התרבות והספורט החליטה להיפרד מהשמלה הכי מפורסמת שלה לאור בקשות שהגיעו מהמוזיאון היהודי בברלין ומתערוכות נוספות בקהילות יהודיות ברחבי העולם.

האתר בו תתנהל המכירה יושק בימים הקרובים, כשכרגע עומדת הצעה ראשונית מתורם יהודי בחו"ל בסך 100 אלף דולר. במסגרת האירוע, 10 הרוכשים הפוטנציאליים שיעלו לשלב הסופי עם התמחור הכי גבוה יגיעו לישראל, לאיוונט שיכלול מופע אמנותי בו יוכרז הזוכה בשמלה. הכסף ייתרם למיזמים חברתיים הפעילים בבירה. המכירה הפומבית ופתיחת המעטפות יתקיימו בליווי ופיקוח של חן שרייבר, רואה חשבון בכיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם אשכחך ירושלים, לא יהיה לי מה ללבוש. מירי רגב על השטיח האדום בקאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, במסגרת פסטיבל קאן שהתקיים בחודש מאי בשנה שעברה, צעדה שרת התרבות והספורט על השטיח האדום בהקרנת סרט הפתיחה "הרוחות של ישמעאל", לבושה בשמלה עם אמירה פוליטית בולטת, ובה קו הרקיע של העיר העתיקה והכותל המערבי. רגב הגיעה לפסטיבל כדי לפתוח את פעילות הביתן לקולנוע ישראלי, שמטרתו לחזק את הקשרים של יוצרי קולנוע מקומי עם התעשייה העולמית.

"השנה אנחנו חוגגים 50 שנה לשחרורה ולאיחודה של ירושלים", אמרה רגב כשנשאלה על השמלה. "אני גאה לחגוג את נקודת ציון היסטורית זו, דרך אמנות ודרך אופנה ואני שמחה שהתוצאה מרגשת ומכבדת את המעמד לתפארת ירושלים בירתנו הנצחית".

שמלת הכותל / שמלת ירושלים של מירי רגב מוצעת למכירה פומבית. צילום מסך, אתר רשמי
יושק בימים הקרובים. הצצה ראשונה לאתר שבו תתנהל המכירה/אתר רשמי, צילום מסך

על השמלה, שעוצבה במיוחד עבורה לרגל האירוע, אחראי אביעד אריק הרמן, מעצב ישראלי שחי ופועל על קו ישראל-שבדיה. בהשראת השיר "ירושלים של זהב" שנכתב על ידי נעמי שמר ב-1967, ובתזמון מתוכנן על רקע המחלוקת עם ארה"ב בנושא, נתפרה שמלה בשני חלקים, עליהם הוא עבד במשך חודשים. החלק העליון שזור בחוט זהב וכולל מפתח צוואר הבנוי מתכשיט שמורכב מקריסטלים ואבני חן. החלק התחתון, בגזרת חצאית מקסי נפוחה בקו מותן גבוה, מציג את עיר הבירה בגרפיקה שנוצרה בשיתוף עם המעצב בוריס סולטנוב. המעצב, שאישר אמש את עניין המכירה הפומבית, התייחס בזמנו לשמלה ואמר: "אני מודה על ההזדמנות שנתנה לי השרה רגב לתת ביטוי לחגיגות העיר".

שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל קאן, מאי 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה!
על השמלה, שעוצבה במיוחד עבורה לרגל האירוע, אחראי אביעד אריק הרמן, מעצב ישראלי שחי ופועל בשבדיה/מערכת וואלה!, אלי סבתי
שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל קאן, מאי 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה!
שמלה עם אמירה פוליטית בולטת, ובה קו הרקיע של העיר העתיקה והכותל המערבי/מערכת וואלה!, אלי סבתי
מירי רגב בפסטיבל קאן.17.05.17. מערכת וואלה! NEWS
בהשראת השיר "ירושלים של זהב" שנכתב על ידי נעמי שמר ב-1967/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully