וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופי מצ'טנר על הצלם המטריד: "הוא התייחס אלינו כאילו אנחנו הנכדות שלו"

19.2.2018 / 7:21

תעשיית האופנה סוערת בעקבות תחקיר בנוגע להטרדות מיניות, שעוסק הפעם בצלם הוותיק והמוערך בן ה-74 פטריק דמרשלייה. הדוגמנית הישראלית, שנמצאת כעת בשבדיה במסגרת צילומים לענקית האופנה H&M, מציגה צד אחר שלו: "לא הייתה שום רמיזה מינית, הוא היה נראה זקן חביב ומקסים"

אתר רשמי

בווידיאו: סופיה מצ'טנר בקמפיין של דיור על סט הצילומים של דמרשלייה.

תעשיית האופנה העולמית סוערת בעקבות תחקיר חדש בנוגע להטרדות מיניות, שעוסק הפעם בצלם פטריק דמרשלייה. הצלם הוותיק והמוערך בן ה-74 מחזיק ברזומה נוצץ שכולל עבודה עם הדוגמניות והכוכבות הכי גדולות בעולם - מסינדי קרופורד וקייט מוס דרך ביונסה, מדונה ואנג'לינה ג'ולי ועד לג'יג'י ובלה חדיד ואפילו סופי מצ'טנר שלנו, אותה הוא צילם לפני שלוש שנים, כשהייתה בת 14 בלבד, לקמפיין של בית האופנה דיור.

מצ'טנר, שנמצאת בימים אלה בשטוקהולם, שבדיה, במסגרת צילומים לענקית האופנה H&M, דווקא מציגה צד שונה של דמרשלייה. "הוא התייחס אלינו, הדוגמניות, כאילו אנחנו הנכדות שלו", סיפרה אמש לוואלה! אופנה, "לא הייתה שום רמיזה מינית או משהו כזה, הוא היה נראה זקן חביב ומקסים".

"היו המון אנשים על הסט, כל הזמן", הוסיפה רותם גור, הסוכנת של מצ'טנר לסוכנות R&R BY ROBERTO AND ROTEM, שנכחה בסטודיו של דמרשלייה בזמן הצילומים. "זה קמפיין של דיור, מעורבים המון אנשי צוות, לא היה רגע אחד שבו סופי הייתה איתו לבד, אז אולי לא הייתה לו הזדמנות. אנחנו בכל מקרה הופתענו כששמענו על הסיפור, כי הרושם שהוא עשה עלינו היה שונה לחלוטין. אבל באמת שאי אפשר לדעת".

סופיה מצ'טנר בקמפיין לדיור.
"לא היה רגע אחד שבו סופי הייתה איתו לבד, אז אולי לא הייתה לו הזדמנות". מצ'טנר בקמפיין של דיור, 2016

מצ'טנר זכתה לככב בקמפיין אביב-קיץ 2016 של דיור לאחר שפתחה שתי תצוגות של מותג-על הצרפתי בשבוע האופנה של פריז. הקמפיין, שכלל צילומי וידיאו וסטילס, הציג את קולקציית רדי-טו-וור האחרונה שעיצב המנהל האמנותי רף סימונס, רגע לפני עזיבתו, וזה העניק רובד מרגש נוסף.

הקמפיין צולם כאמור על ידי פטריק דמרשלייה, מה שמהווה נקודת פסגה בקריירה של כל דוגמנית, בטח עבור דוגמנית ישראלית מתחילה בת 14. מצ'טנר כיכבה לצד דוגמניות צעירות נוספות, שחלקן היו כבר פנים מוכרות ממסלולים ומקמפיינים אחרים. "הצילומים הקבוצתיים היו מחווה לנשיות, לזוהר ולמודרניות", אמר בזמנו דמרשלייה על הקמפיין בראיון לאתר WWD.

עוד באותו נושא

חולון פינת פריז: סופי מצ'טנר פותחת את התצוגה של דיור

לכתבה המלאה
צלם האופנה פטריק דמרשלייה. GettyImages
שבע דוגמניות התלוננו על הטרדות מיניות חמורות, כשחלקן מספרות שהיו קטינות כשהצטלמו אצלו בסטודיו. פטריק דמרשלייה/GettyImages

כזכור, תחקיר של הבוסטון גלוב שהתפרסם בסוף השבוע האחרון חשף חומרים שנאספו מתוך עדויות של מלמעלה מ-50 דוגמנים ודוגמניות, המעידים על 25 אנשי מפתח בתעשיית האופנה והבידור הנחשדים בהטרדות מיניות ובהתנהגות מינית לא הולמת. אחד השמות המפורסמים שנחשפו היה כאמור של צלם-העל דמרשלייה. העיתון האמריקאי ציין בתחקיר כי שבע דוגמניות התלוננו על הטרדות מיניות חמורות מצדו, כשחלקן מספרות שהיו קטינות כשהצטלמו אצלו בסטודיו.

בדומה למקרים של הקולגות של דרמשלייה - הצלמים טרי ריצ'רדסון, מריו טסטינו וברוס וובר - גם הפעם אפקט METOO# עבר מכותרות למעשים. קונדה נאסט, ההוצאה לאור של יותר מעשרים מגזינים מובילים בהם ווג, ואניטי פייר, גלאמור, והניו יורקר, הוציאה הודעה לכלי התקשורת, בה נמסר כי בעקבות הכתבה הם הודיעו לפטריק שלא ימשיכו לעבוד איתו בעתיד הנראה לעין - זאת לאחר קשרי עבודה צמודים שנמשכו כ-40 שנה.

סופי מצ'טנר בקמפיין של דיור קיץ 2016 כשהיתה בת 14. פטריק דמרשלייה, יח"צ, אתר רשמי
דמרשלייה על הקמפיין: "הצילומים הקבוצתיים היו מחווה לנשיות, לזוהר ולמודרניות". סופי/אתר רשמי, פטריק דמרשלייה, יח"צ
סופי מצ'טנר בקמפיין של דיור קיץ 2016 כשהיתה בת 14. פטריק דמרשלייה, יח"צ, אתר רשמי
"אנחנו בכל מקרה הופתענו כששמענו על הסיפור, כי הרושם שהוא עשה עלינו היה שונה לחלוטין"/אתר רשמי, פטריק דמרשלייה, יח"צ
סופי מצ'טנר בקמפיין של דיור קיץ 2016 כשהיתה בת 14. פטריק דמרשלייה, יח"צ, אתר רשמי
לא יצלם בעתיד הנראה לעין במגזיני האופנה של קונדה נאסט/אתר רשמי, פטריק דמרשלייה, יח"צ
סופי מצ'טנר בקמפיין של דיור קיץ 2016 כשהיתה בת 14. פטריק דמרשלייה, יח"צ, אתר רשמי
רק בת 14. סופי/אתר רשמי, פטריק דמרשלייה, יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully