וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחפשים נשים מושלמות: בעולם כבר הבינו שמודל היופי הוא שקר מוחלט

לקראת שבוע האופנה התל אביבי שמבקש לקדם את גיוון מודל היופי הנשי, חיפשנו את הנשים שכבר השתלבו בתעשיית האופנה - על אף המגבלות שלהן. פרזנטורית בת 82, אישה שנולדה בלי יד ואפילו בלוגריות חירשות - אלו הדוגמניות ששברו את מודל היופי

אתר רשמי

בווידיאו: קלי נוקס, הדוגמנית שנולדה בלי יד וצעדה בשבוע האופנה בלונדון, מספרת להאפינגטון פוסט שהגוף יכול להיראות יפה - גם אם הוא שונה.

שבוע האופנה התל אביבי עתיד להיפתח בעוד כשבועיים בסימן גיוון מודל היופי הנשי. מתברר כי המגמה שמבקש לקדם מוטי רייף, המפיק הראשי של האירוע, החלה לתפוס תאוצה בעולם בשנים האחרונות, ומגוון של דוגמניות מכל המינים, הסוגים, הגילאים והמידות מככבות בקמפיינים, בהפקות אופנה ובשערי מגזינים.

בעולם הבינו שלא צריך להיות דוגמנית בת 18 במידה 34 כדי לצעוד על מסלולים או להיות הפנים של מותג מצליח. אפשר וראוי שלצד אותן דוגמניות סטנדרטיות, שנוכחותן על המסלולים נדרשת ואין זו קריאה להדירן, נזכה לראות סוגים שונים של דוגמניות. אלו הנשים שכבר עשו את זה.

להזיז את הגוף לצד המגבלה: ענקית האופנה אסוס מלהקת פרזנטורית בלי רגל

אסוס קקסמי ברוטוס דוגמנית בלי רגל נכה. אינסטגרם, צילום מסך
איבדה את הרגל בגיל 16. קקסמי ברוטוס בקמפיין לאסוס/צילום מסך, אינסטגרם

הדוגמנית והבלוגרית בת ה-28 קקסמי ברוטוס איבדה את הרגל שלה בעקבות מחלת הסרטן כשהייתה בת 16. בחודשים האחרונים היא מככבת בגאווה בקמפיין החדש של ענקית האופנה הבריטית אסוס, כשהיא לובשת את בגדי הספורט מבית המותג ומציגה תנוחות יוגה מסובכות. ברוטוס סיפרה כי היא הסכימה לקחת חלק בקמפיין כדי להוכיח אחרת לכל אלה שאמרו שהיא לא מסוגלת להזיז את הגוף שלה בשל המגבלה. בחלק מהתמונות היא מופיעה עם הקביים שלה או עם הפרוטזה, ובחלק מהתמונות היא הצטלמה בלי, תוך שהיא מציגה יציבות מופתית.

ברוטוס, ילידת האיטי שמתגוררת היום בברוקלין, חלתה בסרטן כשהייתה בת 14 ונפגעה בעיקר בריאות ובעצמות. למעשה, הרופאים אמרו לה שיש לה רק עוד שלושה שבועות לחיות, אבל הודות לתרופה ניסיונית היא הביסה את המחלה. ואולם, במסגרת הטיפול היא נאלצה לקטוע את הרגל שלה.

ברוטוס מעולם לא נתנה למגבלה שלה לעצור אותה. בגיל 17 היא נסעה לקוסטה ריקה והתוודעה לחיידק הטיולים שדבק בה. מאז היא מטיילת בעולם, וב-2013 פתחה בלוג שבו היא מתעדת את הנסיעות שלה. הערכים שהיא מנסה לקדם בבלוג הם החיים לצד הנכות שלא אמורה להגביל אף אדם, ודימוי גוף חיובי. ברוטוס כבר הצטלמה לכמה הפקות במגזינים השונים, וגם באסוס ראו את הקסם שיש בה וצירפו אותה אליהם. "אני פה כדי להראות לכם שאני יפה מבפנים ומבחוץ", כתבה בעבר.

אף פעם לא מאוחר להגשים חלומות. תראו את פטרישיה ברבר בת ה-82 שהחליטה שבמקום פנסיה, היא צריכה הסבת מקצוע - והפכה לדוגמנית. מודעה בעיתון שבה פורסם כי סוכנות חדשה מחפשת דוגמנים מבוגרים, היא שנתנה השראה לברבר להגשים את החלום.

"תמיד אמרתי לבנות שלי שיש המון בגדים יפים לצעירות ושום דבר לא מתאים למבוגרות. וזה הרגיז אותי, כי אני מאוד חובבת בגדים", סיפרה למגזין TODAY. לכן, היא החליטה שהיא רוצה ללכת לדגמן כדי להתחבר מחדש לבגדים שלבשה בצעירותה.

לאחר שקיבלה את ברכתן של הבנות שלה, שלחה ברבר הודעה לסוכנות הדוגמניות, שמייצגת נשים מעל גיל 30 - וזו החליטה להחתים אותה. מאז היא הספיקה להצטלם לכמה קמפיינים. "זו חוויה נהדרת ואני שמחה שיש לי את האומץ לעשות את זה", הוסיפה פטרישיה, שנהנית מכל רגע בקריירה החדשה שלה.

הרמון והרודה ברהיין היו בנות שבע כשהתחילו להתחרש. היום התאומות מאריתריאה בנות 34 ומחזיקות בקריירת דוגמנות מצליחה. "רצינו ללמד שצריך לחבק את המוגבלות ולא להסתיר אותה", סיפרו בריאיון ל-CNN.

להורים שלהן לקח זמן להבין שהן מאבדות את השמיעה. "שיחקנו בחצר, אימא שלנו קראה לנו - ולא שמענו אותה". גם אחיהן של התאומות איבד את השמיעה עם השנים ולכן המשפחה החליטה לעזוב את אריתריאה ולעבור לבריטניה כדי לקבל עזרה רפואית לבעיה המסתורית שגורמת לילדים לאבד את יכולת השמיעה.

מאז שעברו לבריטניה, הקריירה שלהן נסקה והן השתתפו בפרסומות בטלוויזיה והשיקו בלוג אופנה משותף. "היו לנו הרבה מחסומים בקריירה, אבל אנחנו נלחמות. אנחנו גם נשים, גם שחורות וגם חרשות".

כריתת שדיים לא הופכת אותך לזרה: דוגמנית המסלול שחשפה את הצלקות

אריקה הארט סרטן השד שבוע האופנה בניו יורק Chromat. GettyImages
"היחס שלי לגוף שלי לא השתנה". אריקה הארט/GettyImages

תצוגת האופנה של המותג Chromat בשבוע האופנה האחרון בניו יורק הייתה יוצאת דופן מהרבה סיבות. ואולם, אם יש רגע אחד שבו הקהל הריע בהתלהבות היה כשהדוגמנית אריקה הארט, שהחלימה מסרטן השד, הסירה את שמלת הניילון הצהובה שלבשה וחשפה את הצלקות שהותירה כריתת השדיים שעברה. "זה הרגיש מדהים", סיפרה הארט בריאיון לווג. "אני רגילה שבכל חלל שאליו אני נכנסת אני היחידה שחוותה את המחלה. חשבתי שבתצוגה שוב ארגיש לבד בסיטואציה, אבל באותו רגע הרגשתי שהחדר מלא באנשים כמוני".

הארט אובחנה ב-2014, כשהייתה בת 28, כחולה בסרטן השד. היא עברה כריתה כפולה וטיפולי כימותרפיה והחלימה. שנה לאחר מכן היא עברה ניתוח שחזור. היום, בגיל 31 היא נטולת סרטן ופעילה להעלאת המודעות למחלה. "ההנחה החברתית היא שכריתת שד כפולה תהפוך את הגוף שלך ללא נורמלי, ליוצא דופן, דבר שצריך להתבייש בו, אבל היחס שלי לגוף שלי לא השתנה", אמרה הארט. "ההשתתפות בתצוגת אופנה הייתה מאוד משמעותית עבורי. הגשמתי חלום לילדה בת ה-13 שבתוכי", סיכמה.

אריקה הארט סרטן השד שבוע האופנה בניו יורק Chromat. GettyImages
"זה הרגיש מדהים". הארט חושפת את הצלקות של הכריתה/GettyImages

על אף שתחום הפלאס סייז מתפתח מאוד, נראה שעדיין בכל מה שקשור לאופנת ספורט קשה לראות דוגמנית מידות גדולות מציגה את הקולקציה. המותג Academy Sports and Outdoors שמשווק בגדים עד מידה 3XL החליט לפעול אחרת וגייס את הדוגמנית אנה אובריאן להיות הפנים החדשות שלו.

"הקושי של נשים במידות גדולות להתאמן הוא שאין לנו בגדים במידה שלנו", היא כתבה באינסטגרם לאחר שלוהקה. אלא שזמן קצר לאחר פרסום התמונות שלה, התגובות הרעות התחילו להציף את הרשת. במותג לא נלחצו ולא חזרו בהם מהבחירה בה לפנים של המותג, ואף ענו לחלק מהתגובות העוקצניות.

מדובר היה בפריצת דרך לאובריאן בת ה-32 שניהלה בלוג אופנה. המעבר מבלוגרית לדוגמנית הוא גושפנקא לכך שמידות גדולות יכולות להשתלב בתעשיית האופנה. גם בבלוג שלה, שאותו חלקה עם חברה, ניסתה אנה לקדם תפיסה לא שיפוטית כלפי נשים במידות גדולות. "קבלה היא המפתח", אמרה בזמנו.

הגוף חסר, אבל הנשמה מלאה: צעדה על המסלול בפאשן וויק - בלי יד

קלי נוקס דוגמנית שבוע האופנה לונדון נכה בלי יד מוגבלות. GettyImages
"רציתי לשנות את האופן שבו החברה תופסת נכות ויופי". קלי נוקס בשבוע האופנה בלונדון/GettyImages

קלי נוקס נולדה בלי יד שמאל. "כל חיי ידעתי שהגוף שלי חסר, אבל הנשמה מלאה", אמרה בריאיון ל-BBC. נוקס החלה לדגמן בשנת 2008, לאחר שזכתה בריאליטי בבריטניה בסגנון "הטופ מודל", המיועד לנשים עם מגבלות. היא גברה על אישה חירשת, אישה בכיסא גלגלים ונשים עם קטיעות נוספות וזכתה לככב במגזין מארי קלייר. חוזה דוגמנות אמנם לא היה חלק מהפרס, אבל נוקס לא נזדקקה לו וקיבלה הצעות עבודה רבות. בכל צילום או ריאיון שלה היא מעבירה את המסר שהקטיעה שלה איננה מגבלה אמיתית. "רציתי לשנות את האופן שבו החברה תופסת נכות ויופי", אמרה.

בשבוע האופנה בלונדון בשנה שעברה צעדה נוקס על המסלול בתצוגה של המותג Teatum Jones. "היא הגיבורה שלי, היא לקחה אותי למופע הפתיחה שלה", הוסיפה נוקס בהתייחסה לקתרין, אחת מהמעצבות של המותג. למרבה הפתעה, מדובר היה בפעם הראשונה שבה דוגמניות בעלות מגבלה השתתפו בשבוע האופנה בלונדון. "הרגשתי כל כך חזקה על המסלול, אחד מרגעי השיא של הקריירה שלי", סיכמה נוקס.

קלי נוקס דוגמנית שבוע האופנה לונדון נכה בלי יד מוגבלות. GettyImages
"הרגשתי כל כך חזקה על המסלול"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully