וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אחד המותגים הכי רותחים כיום בתעשיית האופנה העולמית עומד להיעלם?

2.4.2018 / 9:42

לפני שנתיים וחצי החל הטירוף סביב בית האופנה vetements, שכבש את התעשייה בזכות גישה אירונית מרעננת ופריטים הזויים במחירים מופרכים שהפכו לסולד אאוט. אך כעת מתברר כי הקולקטיב הגיאורגי החתרני מצוי בקשיי מכירות, ושהבאזז הבלתי פוסק היה ככל הנראה ניפוח יתר בועתי

תצוגת האופנה של וטמנטס בשבוע אופנת הגברים בפריז ינואר 2018. אתר רשמי
קהילת האופנה הבינלאומית קיבלה בזרועות פתוחות את סיפור האנדרדוג שהעפיל למעמד של מלך הכיתה, ולא הפסיקה להתפעל מהסטייל האדג'י והמקורי. תצוגת ווטמה בפריז בינואר האחרון/אתר רשמי

אז מסתבר שהתקופה הלא פשוטה שעוברת על תעשיית האופנה המקומית לא מסתכמת בבועת הרשתות הישראליות כדוגמת הוניגמן ו-TNT. חודש אחרי שאתר wwd דיווח שתאגיד קרינג מוכר את אחזקתו בבית האופנה סטלה מקרטני, וכמה ימים לאחר שהניו יורק טיימס חשף שענקית האופנה השבדית H&M תקועה עם סחורה בשווי 4.3 מיליארד דולר, כלי התקשורת מגלים כעת שבית האופנה הרותח (לשעבר?) ווטמה (vetements) מצוי בקשיים בשל חוסר בקונים, ושהשמועות בשטח מרמזות על אופציה של היעלמותו משוק האופנה.

אם רוצים לשים את האצבע מתי חל רגע הטירוף סביב ווטמה והמנהל הקריאטיבי דמנה גווסאליה, כנראה שזה קרה ב-7 לאוקטובר 2015, אז הוכרז כי גווסאליה הגיאורגי נבחר להחליף את אלכסנדר וונג בתפקיד המעצב הראשי של בית האופנה הצרפתי הוותיק בלנסיאגה. שישה ימים לפני הוא הימם את עולם האופנה עם חולצת הטי הצהובה ועליה הלוגו האדום של שליחי DHL כלהיט של ווטמה לאביב-קיץ 2016. אז לפתע המעצב האאוטסיידרי, במונחי פריז, שבר את האינסטגרם עם גישה אירונית מרעננת והפך להיות הפנים שמאחורי הקולקטיב הגיאורגי המסקרן.

טי שירט שליחים של ווטמה. אתר רשמי
שערורייה או חתרנות? חולצת הטי הצהובה ועליה הלוגו של שליחי DHL הפכה ללהיט/אתר רשמי

קהילת האופנה הבינלאומית קיבלה בזרועות פתוחות את סיפור האנדרדוג שהעפיל למעמד של מלך הכיתה, ולא הפסיקה להתפעל מהסטיילינג האדג'י והגזרות המוגזמות. כותרות כמו "שערורייה או חתרנות?", "שליחויות באופנה" ו"האם תהיה מוכן לשלם 200 דולר על חולצת טי של dhl?" שטפו את הרשת ותרמו למה שנראה כעת כניפוח יתר בועתי. כל פריט של המותג שנלבש וצולם על דמויות כמו ריהאנה, סלין דיון, קיילי ג'נר, היילי בולדווין או קים וקניה נכנס במהירות לרשימות הסולד אאוט. אבל באותה מהירות בה הבאזז התפשט - כך הוא גם התפוגג.

בשבוע האופנה האחרון של פריז, ווטמה ויתרו על תצוגה, והסתפקו בפרזנטציה צנועה בחניון מקומי. בזמן שגווסאליה עצמו ממשיך להמם את העולם תחת בית האופנה בלנסיאגה, ווטמה ממשיכים למחזר את הגימיק של dhl עם גרביים, כובעי מצחייה, סווטשירטים וחצאיות מידי.

עוד באותו נושא

טירלול על המסלול: איך נראתה התצוגה של Vetements בפריז?

לכתבה המלאה
תצוגת האופנה של וטמנטס בשבוע אופנת הגברים בפריז ינואר 2018. אתר רשמי
עומס, שכבות ושיק הומלסי עם בגדים שנראים כאילו יצאו מחנויות צדקה/אתר רשמי

אתר האונליין highsnobiety חקר את הנושא ודיבר עם יבואנים מכל העולם, עובדים לשעבר וקניינים בבתי כלבו של מותגי יוקרה בניסיון לדלות פרטים נוספים. אותם מקורות, שביקשו כולם להישאר בעילום שם, דיווחו על ירידה של 70 אחוזים בהזמנות, לצד תחושה שהקולקטיב מיצה את עצמו בתחום הרעיונות החדשים ושהאיכות לא מצדיקה את מחיריו הגבוהים.

גם גווסאליה עצמו הודה בעבר שהוא לא היה משלם את הסכומים המופרכים שנקובים על חלק מהפריטים. "כולם כבר מנופפים לו גודביי" סיפר מנהל בוטיק יוקרה שדווקא עדיין מחזיק את המותג, והוסיף ש"הדגמים הגיעו לנקודה בה הם לא מצדיקים את המחירים שלהם, ובלי ההייפ שהלהיב את הלקוחות בהתחלה אנשים פשוט חושבים שזו בדיחה".

תצוגת אופנה של ווטמה. אתר רשמי
המעצב האאוטסיידרי במונחי פריז שבר את האינסטה ושיגע את כולם/אתר רשמי
גם גווסאליה עצמו הודה בעבר שלא היה מוכן לשלם 200 דולר על טי-שירט של שליחי DHL

עובד לשעבר ציין שמעבר המטה לציריך דירדר את חדוות המקוריות: "צוות הליבה עזב, מכל האנשים שהיו בהתחלה נותרו רק שניים". "שמענו גם מהצוות הפנימי בווטמה שכל הדגמים המוצלחים נשלחים לבלנסיאגה", חשף אחד הקניינים וציין שנראה כי העיצובים הפושרים יותר נשארים עבור הקולקציה של ווטמה. "בסופו של יום הלקוחות לא טיפשים", סיכם קניין נוסף.

דמנה גווסיליה מתנער מהדברים שעולים בכתבה. בתגובתו כפי שפורסמה אתמול בחשבון האינסטגרם של החברה הוא מתייחס לפרסום ומצהיר: "ווטמה אינה תומכת בעיתונות מתיימרת המבוססת על שקרים ורכילות. כיום הצוות שלי בווטמה חזק מאי פעם. האחריות והמעורבות שלי בווטמה לא השתנתה ואינה מתפשרת החל מהיום הראשון. למרות בלבול שנמשך ארבע שנים, תמיד הייתי הראש הקריאטיבי של ווטמה. הפוקוס שלי תמיד נמצא במוצר ובלקוח שלובש אותו. אופנה היא לא הייפ, לא רכילות חסרת תועלת או עיתונות אופורטוניסטית מדומה. אופנה זה בגדים. וכך גם ווטמה".

תצוגת אופנה של ווטמה. אתר רשמי
כל פריט של המותג שנצפה על דמויות כמו ריהאנה או קים וקניה נכנס במהירות לרשימות הסולד אאוט - כמו לדוגמא המגפיים המוגזמים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully