וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהילד המפוחד ניסה לשדר מבוגר אחראי: מה חשבו בעולם על החליפה של צוקרברג?

12.4.2018 / 9:48

יממה אחרי ההתייצבות של מנכ"ל פייסבוק בסנאט, אתרים ברחבי העולם ניתחו מכל זווית את הבחירה לזנוח את הטי-שירט האפורה המזוהה עמו כל כך לטובת חליפה ועניבה כחולה. כולם הסכימו כי צוקרברג ניסה לשדר חרטה ורצינות, וסיפקו תובנות אופנתיות גבריות נוספות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג התייצב שלשום בסנאט כדי למסור עדות בנוגע לשורת שערוריות שנקשרו לרשת החברתית שאותה ייסד. בנוסף למילים החשובות שאמר לחוקרי הוועדות שישבו מולו, אי אפשר היה להתעלם מהחליפה והעניבה שלבש, שמאוד לא אופייניות לו. אתרים רבים ברחבי העולם מיהרו להתייחס למראה של צוקרברג ולהשלכות הפוליטיות של הבחירה בחליפה ועניבה על פני הטי-שירט האפורה המזוהה עמו כל כך.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
"באותו היום החליפה שלו העבירה מסר של סוף השליטה". צוקרברג בסנאט/GettyImages
"הוא לא חיפש להיראות נהדר - הוא חיפש להיראות המבוגר האחראי בחדר"

"ברגע של משבר עבר צוקרברג מג'ינס וטי-שירט לחליפה חדשה ונוצצת ולעניבה, שגם הן לא הצליחו להסוות את המבט המפוחד על פניו", כתבו בווג. "המטרה הייתה להיראות יותר ייצוגי, כפי שדרש ממנו המעמד. זה מסמל שינוי הכרחי מילד עם ביטחון למבוגר אחראי". עוד כתבו במגזין: "חליפה מתקשרת פעמים רבות לאנשי עסקים ממולחים או פוליטיקאים ערמומיים. חליפות הן כל מה שצוקרברג ושותפיו התנגדו לו כשרק עלו לאוויר. חליפות מייצגות את העבר ולא את עמק הסיליקון, שבו לבש סטיב ג'ובס גולף שחור. זה לא אומר שצוקרברג לא לבש חליפה עם עניבה מימיו, אבל הוא עשה את זה בתנאים שלו ומתוך עמדת כוח - בפגישות רשמיות עם ראשי ממשלה או בחתונתו. היום החליפה שלו העבירה מסר של סוף השליטה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מארק צוקרברג עדות סנאט פייסבוק. GettyImages
עניבה כחולה בגוון של פייסבוק וצווארון רחב/GettyImages

במגזין הגברים GQ כתבו: "צוקרברג מנסה להעביר מסר של רצינות וחרטה. לטובת המשימה הוא בחר בחליפה, עניבה כחולה בגוון של פייסבוק וצווארון רחב. צוקרברג, אדם ששווה מיליארדים, ביסס את מעמדו עם החולצה האפורה. עבר זמן מאז שראינו אותו לבוש בחליפה ולכן לא הופתענו כשהוא נראה קצת חלוד. אבל הוא לא חיפש להיראות נהדר - הוא חיפש להיראות המבוגר האחראי בחדר".

מארק צוקרברג עדות סנאט פייסבוק. GettyImages
"נראה היה כאילו החליפה לבשה את צוקרברג ולא להפך"/GettyImages
"הבחירה בצבע הכחול של העניבה מעידה כי הוא לוקח את הנושא ברצינות. אולי יש בזה גם מסר של תקווה דיפלומטית"

גם בניו יורקר לא יכלו שלא לתת פרשנות לבחירה בחליפה על פני האאוטפיט האפור שמסמל את מנכ"ל פייסבוק. "המונוטוניה של צוקרברג הפכה למיתוס האישיות שלו. הוא דחה את האופנה ובחר את הצבע האפור כדי להיראות צנוע ויציב מבחינה מוסרית. הלבוש הקבוע שלו הוא חלק ממיתוג מחושב מאוד. ביום שלישי הדברים נראו אחרת. נראה היה כאילו החליפה לבשה את צוקרברג ולא להפך". בהוליווד ריפורטר הניחו כי "הבחירה בצבע הכחול של העניבה מעידה כי הוא לוקח את הנושא ברצינות. אולי יש בזה גם מסר של תקווה דיפלומטית".

מארק צוקרברג עדות סנאט פייסבוק. GettyImages
"זו הפעם הראשונה שצוקרברג נראה כמו מה שהוא - איש עסקים"/GettyImages
"לא היה שמץ של גאווה בהופעה שלו, הוא נראה מרושל"

בוושינגטון פוסט לא הופתעו מהבחירה של צוקרברג ללבוש חליפה. "מישהו באמת חשב שהוא יבוא בקפוצ'ון לגבעת הקפיטול?", כתבו והוסיפו: "הוא יודע איך עובד הממסד". בהתייחסות לחליפה כתבו: "הוא לבש חליפה שגדולה עליו עם צווארון גדול מדי ועניבה רפויה. היה ברור שהוא לא רוצה להיות שם. לא היה שמץ של גאווה בהופעה שלו, הוא נראה מרושל. הוא יודע ללבוש חליפות טוב, הוא עשה את זה בעבר, אבל הוא לא נתן את כל כולו להופעה בגבעת הקפיטול". הם סיכמו באמרה כי "צוקרברג הוא איש של חליפות עכשיו, השאלה אם אי פעם יהיה לו נוח באחת כזו".

מארק צוקרברג עדות סנאט פייסבוק. GettyImages
המייסד של רשת חברתית שנשענת על תמונות מבין את הכוח שבהופעה מול מצלמות/GettyImages
"הוא לבש חליפה שגדולה עליו, עם צווארון גדול מדי ועניבה רפויה. היה ברור שהוא לא רוצה להיות שם"

באתר Racked טענו כי "זו הפעם הראשונה שצוקרברג נראה כמו מה שהוא - איש עסקים". עוד הם כתבו: "הלבוש שלו מוכיח שגם בשנת 2018, כשגברים רוצים להיראות כמו מבוגרים, הם לובשים חליפה".

"צוקרברג הפך את חולצות הטי-שירט לחלק בלתי נפרד מתרבות הטכנולוגיה", המשיכו. "המדים שלו הם חלק מהתדמית - גברים רבי עוצמה שמנסים להקליל את החיים שלהם. ואולם, מחקרים מראים שלבוש רשמי גורם לאנשים להרגיש חזקים יותר. צוקרברג רצה לשדר חרטה וידע שחליפה זו הדרך לכך. תשאלו כל סניגור פלילי שמתדרך את הנאשם שלו איך להתלבש לדיון בבית המשפט.

צוקרברג הגיע לבוש כמו שהיינו מצפים ממנו במעמד הזה, ועדיין לא הצליח להתנער מקוד הלבוש המוכר שלו. כך או כך, אי אפשר להתכחש למסר - גברים צריכים ללבוש חליפות כדי שיקחו אותם ברצינות".

מארק צוקרברג. GettyImages
בחליפה של עמק הסיליקון: ג'ינס, טי-שירט אפורה וסניקרס/GettyImages
"צוקרברג הוא איש של חליפות עכשיו, השאלה אם אי פעם יהיה לו נוח באחת כזו"

בניו יורק טיימס כותרת הכתבה היא: "חליפת הסליחה של מארק צוקרברג". בהתייחסות ללבוש הם טענו: "צוקרברג רצה ללבוש גלימת חרטה, אבל במקום הוא לבש את המקבילה: חליפה ועניבה. הנראות שלו העבירה מסר למחוקקים: אני בבית שלכם ואקבל את הכללים שלכם. הוא לבש את החליפה כי זו התלבושת של המבוגרים, שנכנעים לכללים. הוא זנח את חולצת הטריקו שהיא סמל לנערות ששוברת את החוקים".

כל האתרים הזכירו את שנת 2009 החשובה בהתפתחות של צוקרברג. בסוף אותה שנה סיפר צוקרברג כי הוא ענב עניבה בכל יום במהלך השנה הזו, כדי לאותת לעולם שפייסבוק יציבה, על אף המיתון של 2008. ההבנה שלבוש מעביר מסר לא זרה עבור צוקרברג. בעוד הוא המייסד של רשת חברתית שנשענת לא מעט על תמונות ומראה חיצוני, הוא מבין את הכוח שבהופעה מול מצלמות בלבוש מסוים - כזה ולא אחר. ובכל זאת, על אף הניסיון להעביר מסר של רצינות, נראה כי הוא נכשל.

מארק צוקרברג. GettyImages
"באמת חשבתם שהוא ילבש קפוצ'ון לגבעת הקפיטול?"/GettyImages
מארק צוקרברג, פריסיליה, חתונה, פייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
צוקרברג בחליפה בחתונה/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully