וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה של האופנה: נשות הסטייל ובגדי הים שהפכו לסמל

2.5.2018 / 8:02

עונת הרחצה כבר כאן, וזה הזמן לקבל קצת השראה. לשם כך הלכנו אחורה בזמן לעבר הנשים האיקוניות והדגמים שנחרטו בזיכרון ועדיין נשארו רלוונטיים מתמיד. מהשלם המנומר של הנסיכה דיאנה, דרך הפרחוני של ג'קי קנדי, ועד הביקיני השובב של מרילין מונרו

סינדי קרופורד לובשת ביקיני מנוקד במגזין ווג, 1991. אינסטגרם, צילום מסך
סינדי קרופורד במגזין ווג, 1991/צילום מסך, אינסטגרם

טוב, אם זה לא היה ברור עדיין, השבוע הבנו שאין מנוס - עונת הרחצה כבר פה, והגיע הזמן לעכל את העובדה שתכף נעבור לצד של המלתחה בו נמצאים בגדי הים. מעבר להתכוננות הנפשית שבעניין ומבלי להזכיר בכלל דיאטה או ספורט שפחות נחוצים בעידן הגיוון שבא עלינו לטובה (זוכרות שהחזרנו לכן את התחת עוד ב-2015, כן?), זו העת לקבל קצת השראה אופנתית, ולחקור את הויז'ן של הטוטאלוק אותו נרצה לייצר בחוף או על שפת הבריכה, כי לא מספיק לנו סתם בגד ים יפה שאפשר לאתר בין ערימות האופציות שיש בשוק.

לשם כך הלכנו אחורה במסע בזמן לעבר הנשים האיקוניות והדגמים שנחרטו בזיכרון ועדיין רלוונטיים יותר מתמיד. בדרך גם לקחנו בחשבון את עליונותו של בגד ים השלם בשנים האחרונות כמוביל בגזרת הסטייל.

בריז?יט בארדו על סירה בסן טרופז, צרפת, לובשת ביקיני, 1968. GettyImages
הפכה את הריביירה הצרפתית לבירת הביקיני של העולם. בריז'יט בארדו/GettyImages

את השלם המנומר, אחת הקלאסיקות של כל הזמנים, מדגמנת הנסיכה דיאנה, באחת החופשות המתועדות שלה עם הבויפרנד דודי אל-פאייד בתחילת הניינטיז. הדגם המדובר מגיע בגזרת קולר והוא אפילו של גוטקס - גאווה לאומית. השלם השני ברשימה הולך כנראה להיות הלהיט של הקיץ - אדום במפתח ירך גבוה מאוד, כפי שזכור ממדי "משמר המפרץ", הסדרה שגילתה לעולם את פמלה אנדרסון.

ואם ננדוד כמה עשורים אחורה נגיע לשתיים מהנשים הכי נערצות באמצע המאה הקודמת - ג'קי או קנדי ואליזבת טיילור. האחת היא אשת נשיא ארה"ב שנחשבת עד היום כזו עם הסטייל המדויק ביותר, בדגם שלם פרחוני במפתח ירך בגזרת מכנסון. השנייה: כוכבת הוליוודית זוהרת בלבן בגזרה פשוטה לכאורה אך מושלמת מכל הבחינות. מתאים במיוחד לכל מי שמתכננת סשן צילומים פוטוגני לאינסטה. את אגף הביקיני מובילה מרילין מונרו בצילום מתוך התקופה הנאיבית שלה, עם חלק תחתון בגזרת מכנסון וחלק עליון שהוא סטרפלס בדפוס פסים עם כיווצים ומלמלות. ואי אפשר בלי אורסולה אנדרס, שלובשת את הביקיני הבהיר שהפך אותה לאחת מנערות ג'יימס בונד הזכורות בכל הזמנים.

עוד באותו נושא

"זה הולך לעורר התלהבות אטומית": 70 שנה להמצאת הביקיני

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully