וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם שלפת מהארון: מה הצבע שבחרת ללבוש הבוקר אומר עלייך?

12.5.2018 / 12:04

אם את לובשת כחול, ורוד, לבן או אפילו כתום - יש לזה סיבה. פסיכולוגית שמתמחה בצבע ניתחה את כל אחד מהצבעים וסיפרה מה הם מסמלים, ומה זה בעצם אומר עלייך שבחרת ללבוש דווקא צבע כזה ולא אחר. כנראה שלעולם לא תסתכלי שוב על הארון שלך באותו האופן

המלכה אליזבת, אפריל 2017. רויטרס
לא חוששת מצבעים. המלכה אליזבת/רויטרס

לא צריך להיות כוהנת סטייל כדי לדעת שאופנה היא דרך ביטוי עצמי ולא סתם אסופה של בגדים שאנחנו זורקים על עצמנו. מה שאנחנו בוחרים ללבוש אומר לא מעט על עצמנו, גם אם אנחנו לא בהכרח מתכוונים לשדר מסר מסוים.

במגזין InStyle גייסו את אנג'לה רייט, פסיכולוגית שמתמחה בצבעים, כדי להסביר מה הצבע שאנחנו בוחרים ללבוש בבוקר אומר עלינו. לדבריה, לבחירה בצבע מסוים יש השפעה מכרעת על מצב הרוח וההתנהגות שלנו, ומכאן גם קשר ישיר לאישיות שלנו. ההתלבטות מול המראה מעולם לא הרגישה חשובה כל כך.

אדום

גל גדות אפטר פארטי אוסקר 2018 וניטי פייר. GettyImages
היום מרגיש על ספידים. גל גדות/GettyImages

אדום נחשב לצבע נועז ועוצמתי. לדברי רייט, בחירה בלבוש אדום משפיעה על הגוף באופן פיזי - החל מעלייה בקצב הלב ועד שינוי בלחץ הדם. הצבע האדום מאיץ את היום וגורם לתחושה שהעולם פועל על ספידים, הזמן טס והזמן עובר הרבה יותר מהר ממה שהוא באמת. זה עשוי להיות דבר חיובי ופעלתני אך לרייט יש גם אזהרה: שילוב של אדום ושחור הוא רע. הוא מנטרל את הריגוש וההתלהבות שבצבע האדום לבדו, ויוצר תחושה תוקפנית, אגרסיבית ותובענית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כתום

ויקטוריה בקהאם משלבת כתום ותכלת בניו יורק פברואר 2017. GettyImages
שורדת. ויקטוריה בקהאם/GettyImages

אמנם לסדרה "כתום זה השחור החדש" היו כמה רגעי שיא, אבל בואו נודה באמת - כתום הוא צבע די נדיר בנוף האופנתי. בדרך כלל הוא יגיע בשילוב עם צבעי בסיס כמו אפור, שחור או לבן ונגיעה קלה שלו תהפוך דומיננטית בלוק. "כתום משדר הישרדות וטבע, אבל גם חושניות או ספונטניות", אומרת רייט. "הרבה אנשים לא מתחברים לצבע כי הוא קצת מפחיד. כתום הוא צבע סקסי אבל הוא גם שלילי ומשדר לפעמים חוסר מחשבה וחוסר אחריות".

"פעם הייתה לי לקוחה שהגיעה ללונדון מדרום אפריקה", מספרת רייט. "היא אמרה שהיא מכורה לצבע הכתום ולא מצליחה להפסיק לקנות בגדים כתומים, וזה מוזר כי היא מעולם לא התחברה לצבע הזה. שאלתי אותה איפה היא גרה בדרום אפריקה והיא סיפרה לי על הבית שלה עם ההורים, ואיך המעבר למדינה חדשה בלי המשפחה הוא לא פשוט. זו הייתה התשובה שלי אליה - בתת מודע היצר ההישרדותי החל לפעול".

צהוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אושר או פחד? קאיה גרבר בתצוגה של ורסצ'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צהוב הוא צבע של אושר, שמש ומצב רוח חיובי. אבל, כך לדברי רייט, יש לו גם צד אפל. "לרוב, אנשים שלובשים צהוב יש להם ביטחון עצמי גבוה והם אנרגטיים וחיוביים. אבל צהוב עלול לייצר גם פחד וחרדה בגוונים מסוימים שלו. זה ההיפך מביטחון עצמי ואופטימיות. הכל שאלה של גוון".

ירוק

קייט מידלטון (לובשת טמפרלי לונדון) בביקור בנשיונל פורטרט גלרי, לונדון, 28 מרץ 2017. GettyImages
לקייט מידלטון בטוח יש ביטחון פיננסי/GettyImages

בחירה בצבע הירוק קשורה לביטחון פיננסי. "ירוק יוצר איזון בין המחשבה, הרגשות והגוף. זה צבע שמרגיע להסתכל עליו", אומרת רייט, "כשהעולם סביבך שופע ירוק - באופן טבעי אתה רגוע ושליו יותר. זה מעיד על נוכחות של צמחייה בריאה ומים, ובטבע שלנו זה אומר שלא נרעב בקרוב. לכן זה משדר ביטחון פיננסי - ההבנה שלא נרעב בקרוב. יש לנו די כסף לדאוג לעצמנו".

כחול

קים קרדשיאן לובשת Yeezy עם שיער כחול / תכלת. ספלאש
סמכותית. קים קרדשיאן/ספלאש

כחול הוא צבע סמכותי. "מדובר בצבע שמפעיל את המחשבה והאינטלקטואל. הוא משדר שאתה יודע על מה אתה מדבר ויודע מה אתה עושה. מי שלובש כחול הוא אדם מחושב שלא קופץ מעל הפופיק. ככל שהכחול יותר כהה - כך הוא משדר יותר סמכות". הבעיה היחידה בכחול כהה, כך לפי רייט, שבגוונים כהים מאוד, אולי בשילוב עם שחור, הוא גם עלול לשדר ניתוק מהרגש.

ורוד

מלניה טראמפ לובשת שמלה ורודה בעיצוב דלפוזו ב-3,000 דולר בנאום באו"ם. AP
מפזרת אהבה? מלניה טראמפ/AP

אין הפתעות. הנה משהו שכנראה צפיתם שנכתוב כאן, וצדקתם: ורוד הוא צבע הרומנטיקה. "מי שלובש ורוד מכף רגל ועד ראש כנראה משדר משהו מאוהב, כזה שמעניק אהבה ומפיץ אותה לכל עבר. ורוד הוא צבע שמקדם נשיות וטיפוח".

לבן

מרגו רובי טקס אוסקר 2018. GettyImages
ניקיון, טוהר וגם - תתרחקו ממני. מרגו רובי/GettyImages

הצבע הלבן מסמל בהירות, ניקיון, טוהר - אבל לא רק. "הלבן הוא ההפך משחור, כולם חושבים עליו דברים חיוביים אבל הוא גם יוצר מחסומים", אומרת רייט. "הוא משדר - אל תגעו בי, אל תתקרבו אליי. זה נכון שהוא מסמל משהו צח, מוסרי, הגייני אבל הוא גם לא צבע ידידותי. הוא שקוף".

אפור

ג'יג'י חדיד לובשת טרנינג וסווטשירט יקרים של סאלי לה פוינט. GettyImages
מנומנמת? ג'יג'י חדיד/GettyImages

כמו ללבן, גם לאפור יש השלכות שליליות לעתים. אפור עשוי לשדר משהו מנומנם. "סביבה אפורה יוצרת אינסטינקט של חוסר עניין, הירדמות, צנע", מסבירה רייט. "זה צבע מאוד פופולרי אבל לא הייתי ממליצה לאמץ אותו".

שחור

שרה ג'סיקה פרקר. GettyImages
דואגים לה? שרה ג'סיקה פרקר/GettyImages

מלך הצבעים ואחד הפופולריים ביותר הוא השחור. הוא לא דורש מחשבה, הוא קל ללבישה והוא תמיד אופנתי. אבל גם הפסיכולוגיה של הצבע השחור, כך לפי רייט, היא לא ממש חיובית, שכן מדובר בצבע מצער. "אם קרוב אליי היה לובש שחור מכף רגל ועד ראש - הייתי דואגת לו, ברצינות", היא אומרת.

"אני יודעת שזה לא תואם את הסטייל העולמי, שסוגד לשחור. הרי עולם האופנה טוען ששחור זה צבע מתוחכם שמתאים עם הכל ויש בו זוהר, אבל האמת שלי שונה מאוד. שחור הוא צבע מגונן ששומר עלייך מכל האנרגיה הרעה שמתקרבת אליך. זה צבע בטוח, ולכן הוא גם לא מאוד חברותי. הוא עלול להשפיע לרעה על האישיות אם לובשים אותו באופן קבוע לטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully