וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לפנים של ג'יג'י חדיד? התמונות שהצליחו לעצבן הרבה מאוד אנשים

6.5.2018 / 11:31

הגולשים לא מפסיקים לחפש כשלים פוליטיים בעולם האופנה ולהצית סביבם מדורה. כעת על המוקד: דוגמנית-העל שמככבת על שער ווג איטליה, כששיערה שחור ועורה צבוע בגוון ברונזה. התגובות הזועמות ברשת הובילו לשרשרת של התנצלויות. ואף מילה על הפטמה שנחשפה שם

אחד מהתחביבים האהובים על פעילי הרשתות החברתיות הוא למצוא כשלים פוליטיים בעולם האופנה ולהצית סביבם מדורה. נושאים כמו החפצת נשים, מידות גוף, חוסר גיוון אתני בבחירת דוגמניות או זהות תרבותית הם הכוכבים בתחום, וכפי שכולנו כבר יודעים - דוגמנית לבנה עם טורבן זה כבר לא פוליטיקלי קורקט, להתפשט זה לא פמיניסטי, ולהיראות טוב אחרי לידה זה מחוץ לחוק.

מי שנמצאת בימים אלו על המוקד היא הדוגמנית ג'יג'י חדיד, שמככבת על שער גיליון מאי של ווג איטליה. בתמונת השער, אותה צילם סטיבן קליין, חדיד יושבת על ברכיו של הדוגמן ג'סטין מרטין כששיערה שחור ושניהם צבועים בגוון ברונזה. הצבעוניות המטופלת של השניים ובעיקר של הצלע המפורסמת יותר, הצליחה להרתיח את הגזרה ברשתות החברתיות, עם תגובות זועמות שכוונו בעיקר אל חדיד בעלת העור והשיער הבהירים בנטורל. אשמת ה"בלאק-פייס" מתייחסת לנקודה הרגישה של בחירת דוגמנית בהירה לייצוג כביכול של קהילת השחורים.

התגובה של ג'יג'י

חדיד הגיבה בטוויטר והעלתה תמונת פפראצי שלה שצולמה מיד לאחר אותו יום צילום, וכתבה: "אתם יכולים לראות את רמת הברונזה מאותו יום צילום" כשהרמיזה היא לעבודת פוטושופ שהכהתה אותה בדיעבד, כלומר טוענת שלא היה לה מושג. עוד היא הוסיפה: "בבקשה תבינו שהשליטה שלי על הצילום היא 1. לא קיימת במונחים של ניהול אמנותי. 2. מסתיימת כשאני עוזבת את הסט, וכל מה שעושים עם התמונה אחרי הצילומים לחלוטין אינו בשליטתי".

בהמשך היא הפילה את האחריות על הצלם כשציינה כי "הכהות והפוטושופ הם חלק מסגנון שסטיבן קליין עושה כבר שנים, ואני מאמינה שזו הייתה הציפייה מהצילום (להראות אותי באופן שונה יצירתית). אבל למרות שאני מבינה מה היו הכוונות של ווג איטליה, זה לא יצא לפועל בצורה ראויה, והתהיות שעלו בנושא נכונות". לבסוף היא התנצלה בפני כל מי שנפגע מ"העריכה / ריטוש / צביעה של השער" וציינה שוב שהסיטואציה לא הייתה בשליטתה, או בקיצור - מעדיפה את אהדת הקהל על פני התעשייה.

עוד באותו נושא

"אחיות סוטות": צילום עירום משותף של ג'יג'י ובלה מסעיר את הרשת

לכתבה המלאה

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה הדוגמנית המצליחה חוטפת ביקורת על התנהלות לא רגישה. בעבר היה זה בסרטון לועג לאומה הסינית, בחיקוי המבטא הכבד של הפירסט ליידי מלניה טראמפ, או כמדגימת שונות מגדרית בחליפה על שער ווג ארה"ב (לצד בן זוגה המתקמבק זאיין מאליק).

ההתנצלות של ווג איטליה בעמוד האינסטגרם לא איחרה להגיע, שם הם ניסו להסביר שהמטרה הייתה שיזוף קייצי ושהם מבינים שהעניין יצר דיון בקרב הקוראים, והוסיפו התנצלות. גם פטי ווילסון, הסטייליסטית שאחראית על השער, הגיבה באותה פלטפורמה בטיעון דומה, וכמו כן ציינה את פועלה לשם גיוון אתני בתעשייה וקינחה ב"אני חוגגת נשיות מכל צבע", אך ללא התנצלות. זהו בינתיים, עד לשערורייה הבאה.

ג'יג'י בימים בהירים יותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully