וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת סוערת בעקבות האירוויזיון: "ההופעה של נטע ברזילי היתה גזענית"

13.5.2018 / 16:34

בזמן שאצלנו אי אפשר לעצור את החגיגות, בעולם החלו להישמע קולות קצת פחות מרוצים, שמאשימים את ברזילי בניכוס תרבותי, ותוהים מדוע נעדרו מהבמה סממנים מהתרבות הישראלית. "הסטיילינג, האיפור, השיער - הנציגה הישראלית נראתה כמו אסייאתית"

AP

בווידיאו: ראיון עם מאור צבר, מעצב שמלת האירוויזיון של נטע ברזילי.

בזמן שבישראל אי אפשר לעצור את חגיגות הניצחון ואת השמחה הגדולה נוכח זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון, בעולם כבר החלו להישמע קולות קצת פחות מרוצים, שמאשימים אותה בניכוס תרבותי. אותם קולות טוענים כי הבגד שלבשה על הבמה, הקימונו הוורוד-שחור, כמו גם תסרוקת הלחמניות והאקססורי - חתול המזל - ששימש תפאורה, שייכים כולם לתרבות היפנית ולא מסמלים את ישראל.

גולשים ברחבי העולם הביעו את אכזבתם נוכח היעדר סממנים מהתרבות הישראלית והבחירה לקדם את התרבות היפנית. "זה ניכוס תרבותי מזעזע", כתב אחד הגולשים. אחר הוסיף: "אוקיי ישראל, יש לך שיר קליט - אבל למה אף אחד לא מדבר על הניכוס התרבותי שעשית?".

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
הקימונו, תסרוקת הלחמניות וחתולי המזל ששימשו כתפאורה - שייכים כולם לתרבות היפנית. נטע ברזילי אמש באירוויזיון/AP

גולשים אחרים היו בוטים אפילו יותר: "זו הופעה גזענית. הסטיילינג, האיפור, השיער - הנציגה הישראלית לאירוויזיון נראתה כמו אסייאתית". בציוץ אחר בטוויטר נכתב "זה נהדר לראות זמרת גדולה שרה על פמיניזם. אבל מה לגבי הניכוס התרבותי?". למרות הביקורות ברשתות החברתיות על הסממנים היפנים בשיר "TOY", ביוטיוב הוא ממשיך לצבור צפיות בקצב מסחרר ועומד כרגע על יותר מ-25 מיליון צפיות.

ברזילי בת ה-25 עלתה להופיע כשהיא לבושה בשמלה בגזרת קימונו באורך מיני, עם שרוולים רחבים ומחוך צמוד משובץ בזרקוני סברובסקי שעיצב עבורה מאור צברי. בריאיון שהעניק היום לוואלה! אופנה סיפר כי "נטע לבשה קימונו כי זו היתה ההגדרה שאיתה התחלנו לעבוד, זו היתה הבקשה".

צפו בביצוע הגמר של נטע

זה מה שהולך בטוויטר

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
"זה נהדר לראות זמרת גדולה שרה על פמיניזם. אבל מה לגבי הניכוס התרבותי?"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully