וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב, מאחורייך: "שמלת ישראל" על השטיח האדום של פסטיבל קאן

28.5.2018 / 8:03

השחקנית הפולניה-צרפתייה מוניקה אקירט הגיעה לפסטיבל הסרטים היוקרתי לבושה בשמלה יוצאת דופן. בניגוד ל"שמלת ירושלים" המפורסמת והשנויה במחלוקת שנראתה בשנה שעברה, הפעם נמנעה כל פרובוקציה, אבל היו מי שלא רצו לפספס את המומנטום והצהירו: "זו סטירת לחי ל-BDS"

מוניקה אקירט שחקנית פסטיבל קאן שמלת ירושלים שמלה ישראל. אינסטגרם, צילום מסך
שמלת ירושלים - הדור הבא. מוניקה אקירט בפסטיבל קאן/צילום מסך, אינסטגרם

יותר משבוע אחרי שפסטיבל הסרטים היוקרתי בקאן הגיע לסיומו, נזכרו היהודים בצרפת בשמלה אחת שלגמרי התפספסה על השטיח האדום. השחקנית הפולניה-צרפתייה מוניקה אקירט, שעדיין לא פרצה בגדול בעולם הקולנוע, הגיעה לפסטיבל לבושה ב"שמלת ישראל" - המציגה את דגל ישראל בחלקה העליון והדפס נוף בתים בסגנון בנייה מקומי בחלקה התחתון.

אי אפשר שלא להיזכר מיד ב"שמלת ירושלים" המפורסמת של שרת התרבות והספורט מירי רגב מהשנה שעברה. השמלות מזכירות זו את זו ברמת הפרובוקציה האפשרית שיש בכוחן לעורר. ואולם, הנוכחות של אקירט על השטיח האדום עברה בשקט מופתי ולא גררה שום תגובות פוליטיות כמתבקש. שבוע לאחר מכן נזכרו אנשי תקשורת יהודים בחו"ל שהם פספסו את המומנטום להצית פרובוקציה פרו-ישראלית ולהראות שיש מעבר לים גם כאלה שבעד ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקור. מירי רגב בשמלת הכותל בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הם שלפו את התמונה של אקירט על השטיח האדום, והחלו להפיץ אותה באינטנסיביות ברשת. על אף שאקירט מעולם לא אמרה מה מטרת השמלה ולמה בחרה ללבוש אותה, באתרים היהודים בחו"ל ובעיקר בצרפת כבר טענו שמדובר ב"סטירת לחי ל-BDS".

בעוד ששמלת הכותל השנויה במחלוקת של מירי רגב עוצבה על ידי אביעד אריק הרמן, מעצב ישראלי שחי ופועל על קו ישראל-שבדיה, את שמלת ישראל החדשה עיצב דווקא מעצב וייטנאמי בשם דו טרין הואי נאם, שגם הציג בעברו דגמים בשבוע אופנת קוטור בניו יורק. גם הקשר שלו לישראל לא ברור, כפי שהקשר של אקירט לבחירה האופנתית הזו לא ידוע.

עוד באותו נושא

אי אפשר לשכוח: מירי רגב לובשת שמלת ירושלים בקאן

לכתבה המלאה
שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל קאן, מאי 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה!
הצליחה לעורר פרובוקציה באמת/מערכת וואלה!, אלי סבתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully