וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאודרי הפבורן דרך קווין בי ועד בן אל תבורי: הפריט שהפך לסמל סטטוס נצחי

8.7.2018 / 13:22

בעשורים שחלפו מאז החל מותג המשקפיים ריי באן לספק צורך של טייסי קרב אמריקאיים, התאהבה תעשיית הזוהר בדגמים שגרמו לפאשניסטות ולפשוטות העולם להתאחד. כך נולד סיפור הצלחה אופנתי

ביונסה. ריי באן,
ביונסה משוויצה במשקפי הריי באן שלה/ריי באן

מישהי חכמה אמרה פעם שכולנו נולדנו עירומים, וכל השאר הוא פשוט דראג: כי זה עולם שבו טרנדים מתחלפים בכל כמה חודשים, והבגדים - כמה שתנסו להתכחש לכך - עושים את האדם. הרי מכנסי פדלפון שמורים רק לבעלי טעם רע, הסוודר של סבא נראה כאילו חזרנו לתקופת מלחמת העולם, ואף אחת בעלת שיק בסיסי לא תיתפס מענטזת בחצאית פעמון אה-לה-סבנטיז, אלא אם מדובר בהיפסטרית שמנסה לתעתע בסובבים בסוג של אירוניה. אופנה היא עניין של טעם, יקר להחריד, אבל גם חלק מרכזי בתרבות עוד מאז ימי מארי אנטואנט.

למרות הכל, יש תחום אחד בעולם הסטייל שבו הקלאסיקות מנצחות וקוצרות שבחים שוב ושוב ושוב, לא משנה כמה שנים חלפו - המשקפיים. לטשטוש קרני השמש, לשיפור הראייה בלי קשר לעונות השנה, בעלי מסגרת עם נוכחות או זוג פונקציונלי, קשה לטעות עם העדשות הנכונות, כאשר כבר יותר מ-80 שנה מותג אחד מצליח לסחוף את ההמונים.

טום קרוז. ריי באן,
נשימתנו נעתקה, גם מהמושקוף. טום קרוז ב"אהבה בשחקים"/ריי באן

קלאסיקות בפרשנויות מודרניות

המשקפיים השתלבו בתרבות הפופ באופן טבעי, עד שהפכו מפריט שנועד לחסום את קרני השמש לסמל סטטוס של ממש

שפשפו את העיניים כמה שתרצו, אתם רואים טוב. בגיל 80 הביא המותג ריי באן לאמריקה (ואז לשאר העולם) את משקפי הטייסים עבור המגניבים, Wayfarer האייקוניים, זוג עם עדשות ורודות, או דווקא מושקוף אוברסייז מונוכרומטיות אולי הגיעו לגבורות - אבל מדי עונה מציג לעולם שלל דגמים שכוללים מהדורות מוגבלות ופיתוחים טכנולוגיים (בחנויות המותג הנוצצות במילאנו וניו יורק, שבישראל ניתן למצוא רק בחנויות המשווק המורשות), תוך כדי שהוא מצליח לשמור על הקלאסה, לרענן ולשדרג את עצמו ואת ההופעה של חובביו בכל פעם מחדש.

איך אנשי ריי באן הצליחו לפצח את השיטה ולהפוך כמה מהדגמים הבסיסיים שלהם לקלאסיקות מודרניות, בקולקציה שלא מרגישה מיושנות גם בשנת 2018? כנראה בזכות העובדה שהם לא דחפו את המשקפיים בכוח, אלא נתנו להם, זוגות-זוגות, להשתלב בתרבות הפופ המערבית באופן טבעי, עד שהפכו מפריט שנועד לחסום את קרני השמש ב-1937 לסמל סטטוס של ממש, שאפשר למצוא על בר רפאלי או ביונסה היום, ממש כמו שראו בעבר על הפרצוף של בוב דילן או "האחים בלוז" במאה הקודמת.

עוד באותו נושא

סוף סוף למדה משהו מהקרדשיאנס: מייגן מרקל מפתיעה בשמלה צהובה

לכתבה המלאה
אודרי הפבורן. ריי באן, GettyImages
על אודרי הפבורן האייקונית ב"ארוחת בוקר בטיפאני"/GettyImages, ריי באן
בר רפאלי, קים קרדשיאן, קניה ווסט. ריי באן, splash
אבל גם על בר רפאלי בטיול עם קים וקניה במנהטן/splash, ריי באן
הכוכבים מחבבים את הדגמים האייקוניים, שהופכים אותם לנגישים ומרוחקים בעת ובעונה אחת

אל תטעו, לא מדובר בפריט אופנתי שכל כולו לוקסוס, כיוון שסביר להניח שהמשקפיים לא ייראו מוזר בין אם על פניהם של פועלי בניין ובין אם יעטרו גם את הוודג' של בנות שרק רוצות לעשות פאן. אך נדמה שבעשורים שחלפו מאז נוסדה החברה כדי לספק צורך של טייסי קרב אמריקאיים, זו דווקא תעשיית הזוהר ששופעת בשלל אזכורים לריי באנז. אלה הכוכבים שפשוט מחבבים את הדגמים האייקוניים, שהופכים אותם לנגישים ומרוחקים בעת ובעונה אחת.

זה התחיל אי אז, כשמשקפי השמש השחורים הפכו למאסט עבור אלה שרצו להיות אודרי הפבורן בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" בתחילת הסיקסטיז, התפוצץ בסיוע של טום קרוז חמוש בריי באן ואוברול טייסים ב"אהבה בשחקים" האייטיזי, והגיע עד לתמונות פפראצי עדכניות של כוכבניות שהן גם אושיות מוזיקליות סלאש פאשניסטות, דוגמת קייטי פרי, פינק או בן אל תבורי. נכון, בנאלוש.

קמפיין קיץ 2018 של ריי באן. סטיבן קליין, ריי באן,
משקפי טייסים גרסת 2018, בקמפיין ריי באן שצילם סטיבן קליין/סטיבן קליין, ריי באן

תראו, טום קרוז אשם בהכל!

את משקפי הטייסים (Aviator), למשל, הפפראצי תפסו לאורך השנים על פניהם של אל פצ'ינו, שון פן או ג'ניפר אניסטון. שרה ג'סיקה פרקר הסתירה באמצעותן עיניים טרוטות ב"סקס והעיר הגדולה", כשעוד לפני שבראד פיט נזרק על ידי אנג'לינה ג'ולי, השניים צעדו במשקפיים תואמים על שטיחים אדומים כשהם לא מסנוורים מהפלאשים - והכל עוד לפני שריכלנו על הטייס שהנחית אתכם בנמל התעופה בשלום והרכיב אותם ממש רגע לפני שמחאתם לו כפיים.

רוברט רדפורד. ריי באן,
רוברט רדפורד עשה את זה כבר במאה הקודמת/ריי באן
בן אל תבורי. ריי באן,
בן אל תבורי מרים איתן בסלפי כיום/ריי באן
הדוכסית קייט מידלטון בוחרת בזוג הקלאסי פעם אחר פעם, סביר להניח בכדי שהמלכה לא תתעלף

עוד? כי ג'יימס דין המסנוור הלהיב על המסך בסרט הפיפטיז "מרד נעורים", כולל משקפי "וויפארר" (Wayfarer) השחורים בעלי המסגרת העבה של ריי באן, בעוד שעשורים שלמים אחר כך אליל אחר - מייקל ג'קסון - אימץ אותם והפך אותם לדרך שבה הוא רואה את העולם, וגרם להמון באד בויז להשיג זוג תואם.

בדגם משקפי השמש הנמכר ביותר בהיסטוריה, משתמשים עד היום גם דיוויד בקהאם ונטלי פורטמן כשהם חומקים מהפפראצי, ממש כמו כוהנת הסטייל הרשמית של בית המלוכה המדובר בעולם, הדוכסית קייט מידלטון, שבוחרת בזוג הקלאסי פעם אחר פעם, סביר להניח בכדי שהמלכה לא תתעלף.

קייטי פרי. ריי באן, splash
תמיד הייתה קלאסית. בערך. קייטי פרי בדגם וויפארר/splash, ריי באן
קמפיין קיץ 2018 של ריי באן. סטיבן קליין, ריי באן,
השדרוג של 2018: דגם הבלייז/סטיבן קליין, ריי באן

זה לא הכל, הקלאבמאסטר (clubmaster) של ריי באן, שדרוג של קודמו עם מסגרת עבה בחלק העליון וסיומת מתכתית בתחתית, נחרש בשנים האחרונות על ידי ברונו מארס או אמה סטון העדכניים, אבל נראה גם בפריימים ארוכים של "כלבי אשמורת" ועל ברוס וויליס ב"בלשים בלילה" מלפני 30 שנה.

נדמה שהמשקפיים יכולים להתאים לכל אחד ואחת ברחבי הגלובוס? כל עוד תדעו לבחור זוג אייקוני עם טוויסט מודרני - כמו בקולקציה הבלייז (Blaze) החדשה שניתן למצוא כיום רק בחנות משווק מורשה - תוכלו לחוש בכל רגע נתון מדונה, או סתם פרימדונה.

הכתב היה אורח מטעם חברת לוקסאוטיקה בנסיעת עיתונאים למילאנו.

מדונה ושון פן. ריי באן,
מדונה עם שון פן בדגם טייסים תואם/ריי באן
ברוס וויליס. ריי באן,
בלש גם ביום. ברוס וויליס על המסך עם ריי באן/ריי באן
ביונסה. ריי באן,
שופי על המושקוף. ביונסה/ריי באן
לירון ויצמן. ריי באן,
מתנהגת בהתאם. לירון ויצמן אף היא בריי באן/ריי באן
אדם רודברג. ריי באן,
נגד קרני השמש. אגם רודברג בדגם קלאבמסטר/ריי באן
קמפיין קיץ 2018 של ריי באן. סטיבן קליין, ריי באן,
סטייל נצחי. קולקציית 2018 של ריי באן/סטיבן קליין, ריי באן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully