וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמלת הכלה השנייה של הנסיכה דיאנה - שמעולם לא נחשפה

21.8.2018 / 7:15

שמלת הכלה של הנסיכה דיאנה הפכה אייקונית. אבל מה אם היינו מגלים שהיא הייתה יכולה ללבוש שמלה אחרת? מתברר כי המעצבים דוד ואליזבת עמנואל הכינו "תכנית מגירה" למקרה שהסקיצות של המקור ידלפו. אז איך נראית השמלה השנייה ואיפה היא היום?

הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס בחתונתם בקתדרלת ווסטמיניסטר, לונדון, 29 יולי 1981. AP
השמלה האייקונית של כל הזמנים. הנסיכה דיאנה ביום חתונתה 1981/AP

שמלת הכלה שלבשה הנסיכה דיאנה בחתונה עם הנסיך צ'ארלס ב-1981 הפכה לאחת השמלות האייקוניות של כל הזמנים. את שמלת הקצפת עיצבו דוד ואליזבת עמנואל, והיא כללה עשרת אלפים פנינים, שכבות של תחרה והינומה באורך של כמעט שמונה מטרים. אלא שעכשיו מתברר כי לנסיכה המנוחה הייתה גם שמלת כלה שנייה שמעולם לא נלבשה ולא נחשפה.

הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס בחתונתם, לונדון, יולי 1981. AP
שמלה עם אפקט ה"וואו"/AP

את שמלת הכלה השנייה של הנסיכה עיצבו גם כן בני הזוג לשעבר עמנואל והמטרה הייתה "תכנית מגירה" - במידה והסקיצות של הדגם המקורי ידלפו לציבור טרם החתונה או אם משהו חריג יקרה ברגע האחרון לשמלה המיועדת. "רצינו להבטיח שהשמלה תהיה הפתעה", אמר דוד למקורבים ששיתפו את מגזין Hello!, "וכדי להבטיח שההפתעה לא תיהרס, עיצבנו עוד דגם. זה עזר לשקט הנפשי שלנו". לדבריו, דיאנה מעולם לא לבשה ואף לא מדדה את הדגם הנוסף.

לפי דיווחים באתרים שונים מעבר לים, העיצוב של השמלה השנייה היה פשוט יותר. אפקט ה"וואו" שאפיין את השמלה הנבחרת של דיאנה לא נכח בדגם השני. גם היא הייתה עשויה מאותו בד משי בצבע שנהב וכללה קפלים באזור הצוואר, אך המחשוף שלה היה עמוק יותר, השרוולים תפוחים פחות והחצאית הכילה מעט שכבות של תחרה. בסופו של דבר, הדגם המקורי לא דלף וכך נותרה השמלה השנייה סודית עד היום.

עוד באותו נושא

נחשף אחרי 20 שנה: מדוע לא הסכימה הנסיכה דיאנה ללבוש שאנל?

לכתבה המלאה
הנסיכה דיאנה ביום חתונתה בצילום מתוך אוסף תצלומים שפורסם לראשונה באוגוסט 2015 באתר בית המכירות RR Auction לקראת מכירה פומבית. Henrietta Gordon-Cumming, אתר רשמי
כמעט שמונה מטרים של הינומה/אתר רשמי, Henrietta Gordon-Cumming

בריאיון שהעניקה אליזבת עמנואל לדיילי מייל היא סיפרה: "סיימנו רק שלושה רבעים מהעבודה על השמלה השנייה. לא היה לנו זמן להשלים את העבודה כי היינו עסוקים כל כך בשמלה הראשונה. הרקמה על השמלה השנייה לא עשויה עד הסוף".

ואיפה נמצאת היום השמלה השנייה אתם תוהים? לדבריה של אליזבת, "היא פשוט נעלמה". "השמלה הייתה תלויה אצלנו בסטודיו הרבה זמן ועכשיו אני לא יודעת איפה היא. אולי מכרנו, ייתכן כי הכנסנו לאחסון. היינו כל כך עסוקים בזמנו. אני בטוחה שניתקל בשמלה הזו יום אחד".

הנסיכה דיאנה ביום חתונתה בצילום מתוך אוסף תצלומים שפורסם לראשונה באוגוסט 2015 באתר בית המכירות RR Auction לקראת מכירה פומבית. Henrietta Gordon-Cumming, אתר רשמי
איפה נמצאת השמלה השנייה?/אתר רשמי, Henrietta Gordon-Cumming

על אף הטענות של אליזבת שהשמלה "פשוט נעלמה" להם מהסטודיו, ב-2005 בית המכירות הפומביות קופר אוון מכר העתק של שמלת הכלה של דיאנה ב-90 אלף דולר. אחרי המכירה התפתחה מחלוקת - מה מקור השמלה? בית המכירה טען שזו "שמלת הגיבוי" שהוכנה עבור הנסיכה במידה ומשהו ישתבש ולטענתו - דיאנה אפילו מדדה אותה.

צמד המעצבים הכחיש בזמנו את הטענות לקיומה של שמלת גיבוי וגרס כי מדובר בהעתק שהוכן לבקשת מוזיאון בובות השעווה "מאדאם טוסו". גם היום, אחרי שכבר נחשף כי כן עוצבה שמלה נוספת, השניים עדיין טוענים כי הנסיכה מעולם לא מדדה אותה. כך, תעלומת השמלה שנמכרה נותרה נטולת מענה. אם יש משהו אחד שאפשר להיות רגועים ובטוחים לגביו זה מיקומה של השמלה המקורית, שנמצאת בשמירה קפדנית אצל משפחתה.

הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בחתונתם, 1981. GettyImages
עשרת אלפים פנינים ושכבות של תחרה/GettyImages
הנסיכה דיאנה לובשת את שמלת קתרין ווקר ("מראה אלביס") באירוע בעת ביקור בהונג קונג, 10 נובמבר 1989. GettyImages
רצתה להפתיע בחתונה שלה/GettyImages
הנסיכה דיאנה באירוע צדקה, מלון סבוי, לונדון, 9 מרץ 1989. GettyImages
ממשיכה לסקרן גם יותר מ-20 שנה אחרי מותה/GettyImages
הנסיכה דיאנה לובשת שמלת ורסצ'ה לקונצרט צדקה, מודנה, איטליה, 12 ספטמבר 1995. GettyImages
הייתה אושיית סטייל בלתי מעורערת/GettyImages
הנסיכה דיאנה. Tim Graham, GettyImages
עד היום הסטייל של הנסיכה דיאנה מקבל פרשנויות בעולם האופנה/GettyImages, Tim Graham
הנסיכה דיאנה בשמלה של כריסטינה סטמבוליאן, לונדון 1994. GettyImages
מעניין מה הייתה אומרת על קייט ומייגן?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully