וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטריט סטייל: המסלול האמיתי של הפאשניסטות הוא ברחוב

תמר מרקוביץ'

17.9.2018 / 7:09

מתברר כי האופנה האמיתית היא בכלל אצל הפאשניסטות שממהרות לשבת בשורה הראשונה של התצוגות השוות ועל הדרך דואגות להוציא את התמונה המושלמת לאינסטוש. שיחה צפופה עם צלם הסטריט הכי נחשב בישראל מבהירה למה הרחוב זה הלוקיישן הכי פיין שיש

יש את הבוקר הזה בספטמבר בו כל חובב אופנה מתעורר ומגלה שהפיד שלו באינסטוש מוצף בתמונות של בלוגריות בדרכן לניו יורק סיטי, לציין את יריית הפתיחה של חודש האופנה העמוס. העיר הופכת לסוג של מכה, והעולות לרגל מגיעות מתוקתקות כמו אדיטורייל של מגזין אופנה. בין אם הן מסתובבות עם "גלאם סקוואד" או מכונות אופנה של אישה אחת - הסטנדרט הגבוה אחיד.

הקהל של התצוגות באפר איסט יפגין סגנון גבוה ומתוחכם, בעוד הקהל שמגיע לתצוגות שבמיט פקינג דיסטריקט יהיה יצירתי ופרוע יותר. מאז השתלטות האינסטגרם הסטנדרטים של המודעות העצמית עלו בכמה רמות והביאו להתפתחות של תת תרבות, ובעקבותיה תעשייה של ממש של סצינת אופנת רחוב מורכבת ופעילה למדי. בצידה האחד הבלוגריות ומאחורי העדשה - הצלמים.

אז על אף שנדמה לכם כי באופן אקראי יצאה איזה גורג'סית מהבית, מתוקתקת מכף רגל ועד ראש, והופ, מישהו צילם אותה בזווית שהכי מחמיאה לה - ההפך הוא הנכון. מדובר כאן בכסף גדול, אנשי יחסי ציבור שמנסים לדחוף את המותגים שלהם, משרדי פרסום גדולים וכמובן האשטגים ותיוגים סופר מדויקים.

התצוגות בשבוע האופנה בניו יורק מפוזרות בכל רחבי המטרופוליטן, כולל ברוקלין, ולך תדע איפה בכלל ממוקמת התצוגה השווה הבאה. כמות האירועים בעיר היא אינסופית, וחלק מהמשחק של הצלמים הוא לגלות את הלוקיישנים, אבל לא פחות מכך להמר איפה יהיה מעניין יותר. בפועל מדובר ביום עבודה קשוח מאוד, אבל ההבטחה המתוקה לשפע האופנתי שטומן בצדו קהל המוזמנים הופך את המרדף למספק במיוחד.

עוד באותו נושא

והשמפניה לשרה: עשרת הרגעים הנבחרים משבוע האופנה בניו יורק

לכתבה המלאה

אחד הצלמים הבולטים בתעשיית צלמי הסטריט מגיע דווקא מתל אביב והוא אהוב במיוחד על הפאשניסטיות ברחבי העולם. אסף ליברפרוינד (33), the street vibe, מצלם בסך הכל פחות משלוש שנים אבל עבודה קשה וערימות של כישרון הצליחו להביא אותו לפופיק של התעשיה הזו. בארץ הוא צלם החלומות של כל כוכבת (מדנה זרמון ועד אנה ארונוב), אך גם בסצינה הבינלאומית הוא הצליח להתברג למקום שמאפשר לו לבקש מקיארה פראני, איימי סונג או וונסה הונג לעמוד רגע בכדי להוציא את הפריים המושלם.

ליברפרוינד גדל בתל אביב, למד תואר ראשון באמנות ושני בתקשורת, עד שהבין שאופנה היא הפאשן שלו, הוציא מצלמה והתחיל לצלם. הוא למד לצלם בעיקר על ידי ניסוי וטעייה, וכמעט מהרגע הראשון התמקד בשבועות האופנה כשהוא נוסע לקופנהגן, שטוקהולם, ניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז.

"כשהתחלתי לצלם לא ידעתי או חשבתי קדימה, לא כיוונתי לחו"ל, זה מסוג הדברים שעושים ואחר כך חושבים" מספר ליברפרוינד.

איזה משקל יש לשמות מוכרים במה שאתה בוחר להעלות בבלוג, מה הסיכוי לבחורה אנונימית ללכוד את תשומת לבך?
"שמות מוכרים - זה הכל עניין יחסי. דוגמניות או סלבס לא מעניינים אותי בכלל - בשביל זה יש צלמים אחרים. מה שמכריע אצלי זה האאוטפיט, הקארמה והגישה שהם מביאים, זה מה שגורם לי לצלם".

מעניין אותך בכלל מה קורה במסלולים, או שאתה מתעניין רק במה שקורה ברחוב?
"מעניין ומתעדכן בדיעבד. מסלול זו רק הצעת הגשה בתנאי מעבדה. מה שיותר מעניין אותי זו הפרשנות של כל אחד".

את מי עוד לא הספקת לצלם והייתי רוצה?
"כרגע אין כאלה, חמסה".

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

לאתר הרשמי של The street vibe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully