וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית האופנה מוסקינו מעתיק ממעצבת אנונימית?

23.9.2018 / 7:31

תעשיית האופנה געשה בסוף השבוע כשמעצבת אנונימית חשפה ברשת כי לוקים שנראו על המסלול בתצוגת האופנה של מוסקינו תחת שרביטו של ג'רמי סקוט, הועתקו ממנה. הדמיון - מטורף. כל הפרטים

מוסקינו, אדה גימנס. צילום מסך
תעשיית האופנה גועשת: מימין אדה גימנס, משמאל מוסקינו/צילום מסך

ביום שישי האחרון האתר הסופר פופולרי פאשניסטה.קום פרסם כתבה שדנה באחת הסוגיות הכי חמות בתעשיית האופנה - העתקות. "האם ג'רמי סקוט העתיק ממעצבת צעירה בקולקציית אביב-קיץ 2019 של מוסקינו?" זעקה הכותרת ומתחתיה צוין "זה לא נראה טוב". זו לצד זו הונחו שתי התמונות הרלוונטיות, האחת מקולקציית אביב 2016 של אדה גימנס, מעצבת נורבגית שפועלת בלונדון, והשנייה מהתצוגה של בית האופנה מוסקינו שנערכה בחמישי האחרון במילאנו.

מוסקינו. צילום מסך
קאיה גרבר לקולקציית אביב-קיץ 2019 של בית האופנה מוסקינו/צילום מסך

אך הדמיון לא מתחיל ונגמר בלוק אחד. בחשבון האינסטגרם שלה חשפה גימנס ארבעה עיצובים שונים וכתבה: "היום התעוררתי באכזבה קיצונית לתיבת מייל מלאה בהודעות מאנשים שמכירים את העבודות שלי ושנכחו אתמול בתצוגה של מוסקינו. אני מבינה שאנחנו תעשייה שלוקחת השראה אחד מהשני וכאמור, העתקה היא המחמאה הגדולה ביותר".

בשלב זה מגיע האבל הגדול, כשהמעצבת מספרת שבנובמבר אשתקד הייתה לה פגישת עבודה עם בכיר במוסקינו, פגישה בה היא חשפה בפניו את כל עיצוביה, כולל ספר הסקיצות שלה ורעיונות שלא פורסמו בשום מקום. הטענה היא כי דגמים מאוספי הקיץ של 2016 וגם 2017 הועתקו ללא שום קרדיט, ואכן חייבים להודות שקווי הדמיון בין שני האוספים המקושקשים בשחור, אדום וורוד על רקע לבן בולט בלשון המעטה.

עוד באותו נושא

קראו והפנימו: עשרת הטרנדים הלוהטים לחורף 2018

לכתבה המלאה

"כמעצבת צעירה הנמצאת בעמדה פגיעה, הם בטח חשבו שאף אחד לא ישים לב. אני הולכת להבטיח שזה לא יקרה", היא חתמה. בסוף היא תייגה את מוסקינו וגם את דיאט פראדה - החשבון המוכר שחושף העתקות בעולם האופנה. מעבר לאותם דגמים ספציפיים אותם היא מציינת, ניתן לראות שכל האוסף של סקוט למוסקינו מושתת על אותו כתב יד מצויר כשהוא מוצג על הדוגמניות הרותחות בעולם ביניהן בלה חדיד, קאיה גרבר, קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד. האחרונה גם יצאה למסלול בסיום התצוגה בשמלת כלה לבנה כולל הינומה ופרחים, אולם כל ההשקעה בפינאלה מטורף וביחסי ציבור משובחים קיבלו תפנית שבמוסקינו, יש להניח, לא צפו.

ג'יג'י חדיד פופרצה עם מעיל מבית המעצבת

אדה גימנס

גראנד פינאלה - חדיד סוגרת את התצוגה

מוסקינו על המסלול במילאנו

תגובה מג'רמי סקוט? שתיקה רועמת

מוטיב הקשקושים מבית אדה גימנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully