וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב זה פאסה! שווה לכם להשקיע בסניקרס

גל סלונימסקי

7.11.2018 / 9:40

אם חשבתם איפה להשקיע את הכסף שלכם ומילים כמו נדל"ן, יהלומים, מניות ואפילו זהב עלו לאוויר - כדאי שתקראו את המחקר הבא. מתברר שהערך של נעליים אייקוניות מדגמים ספציפיים מזנק גבוה יותר מכל השקעה אחרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוטנציאל להרוויח אלפי דולרים בזמן קצר". בלה חדיד בקמפיין של נייקי ב-2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשאתם חושבים איפה כדאי להשקיע את הכסף שלכם, כנראה שנעלי ספורט הם ממש לא הדבר הראשון שעולה לכם לראש. אז נכון שקארי בראדשו אחראית למשפט האלמותי: "אני אוהבת את הכסף שלי איפה שאני יכולה לראות אותו - תלוי בארון", אבל אם נהיה ריאליים, כולנו מעדיפים להשקיע את הכסף (שאין לנו) בנדל"ן, יהלומים ואם יש אקסטרה גם מניות זה סבבה. אז יש לנו חדשות בשבילכם: מחקר חדש טוען שהרבה יותר משתלם להשקיע את הכסף בסניקרס מאשר בזהב.

המחקר, שבוצע על ידי החברה הבריטית MyVoucherCode, ניתח 50 זוגות נעלים אייקוניות שנמכרו במהלך השנים ומצא שהערך שלהן זינק גבוה יותר מאשר ערכו היציב של הזהב. כך למשל, נעלי נייק מדגם "Reese Forbes" בצבע דנים שנמכרו ב-2002 בעלות של 65 דולר, כיום הערך שלהן נאמד בכ-4,000 דולר. גם נעליים של Yeezy מסוג "Red October" הראו עלייה חדה בערכן. כשיצאו לראשונה בשנת 2014, אז יצאו לראשונה, הן נמכרו בעלות של 250 דולר, והיום ערכן נאמד בכ-5,655 דולר. קניה ווסט יודע מה הוא עושה בחיים האלה.

נעלי נייק מדגם "Reese Forbes" בצבע דנים

נעלי Yeezy 2 Red Octobers

המחקר מחדד כי ערך הסניקרס אינו יציב, ומדובר בהשקעה די ריסקית, שכן בטווח של חמש שנים חלים שינויים רבים בביקושים ברשת לדגמים מסוימים - מה שמשפיע על ערך הנעליים. זאת, לעומת ערך הזהב היציב שפחות סובל מטלטלות. ואולם, המחקר קובע שהשקעה בזהב לא מחזירה את עצמה כמו השקעה בנעליים. הכל תלוי בבחירת הדגם הנכו, ולטפח אותו מספר שנים, "יש פוטנציאל להרוויח אלפי דולרים בזמן קצר", ציין דובר החברה והנה לכם השקעה אופנתית סופר משתלמת.

לפני שאתם רצים למצוא את השוז הנכספות חשוב שתדעו כי לא קל למצוא קונה שישלם את הסכום הגבוה של נעליים אייקוניות. יש שוק מצומצם של אספני נעליים שיחפשו את הדגמים המדוברים ויסכימו להוציא סכומים גבוהים שכאלה. חשוב לשים לב למצב הנעליים ובכדי שהערך שלהן יישאר גבוה, הן צריכות להיות במצב מעולה עד לכדי כמעט ולא ננעלו.

נעל של נייקי. GettyImages
קשה לחזות איזה דגם יהפוך למבוקש ואייקוני עם השנים. נעליים של נייקי/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציף את השוק - והערך ירד. קניה ווסט בהשקת הנעליים שלו לאדידס/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך בכל זאת אפשר לחזות איזה זוג נעליים יהיה רווחי עם הזמן? דלז, יוטיובר חובב נעליים שעומד מאחורי עמוד היוטיוב "THESNEAKERADDICT", הסביר: "הכל עניין של ביקוש הרי, ככל שההיצע נמוך והביקוש גבוה - הערך עולה. מכאן שאם מחפשים נעליים להשקעה, כדאי לקנות מהדורות מוגבלות. אנשים רוצים את מה שהם לא יכולים להשיג".

"תסתכלו על שיתוף הפעולה של קניה ווסט ואדידס", מוסיף דלז, "בהתחלה זה היה נדיר והערך שלהן עלה, אבל אז קניה הצהיר שהוא רוצה שכולם ינעלו את הנעליים שלו. בספטמבר 2018 שוחררו כמויות עצומות של נעליים לשוק והערך ירד. אז אף אחד לא מחפש לקנות נעליים נדירות ולשלם עליהם מחיר מרקיע שחקים".

עוד טיפ לחיזוי נעליים שוות ערך לפי דלז הוא הקשר שלהם לאושיה מפורסמת: "תנסו שיהיה להן קשר לסופרסטאר כלשהו. נעליים שנעשו בשיתוף פעולה עם חברה מובילה או איש מצליח בעולם, סביר שיהיו שוות יותר בעתיד, ההייפ זה כל העניין".

קיילי ג'נר, אדידס.
חפשו את הקשר לסופרסטאר. קיילי ג'נר בקמפיין לאדידס
הזמרת אלי גולדניג בקמפיין של נייקי.
שמרו עליהם במצב טוב. אלי גולדינג בקמפיין לנייקי

ג'יג'י חדיד והריבוק שלה

קאיה גרבר בסניקרס של שאנל

קנדל ג'נר עושה כבוד למשפחה עם YEEZY

קרלי קלוס נועלת אדידס

גם היילי בולדווין באדידס

עוד מבט על הריבוק של ג'יג'י חדיד

ושוב קנדל - הפעם באדידס

בלה חדיד עושה כבוד לסניקרס של בלנסיאגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully