וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכה קייט מידלטון ל"ממחזרת סדרתית" - ולמה זה לאו דווקא רע?

גל סלונימסקי

22.11.2018 / 16:14

בשבועות האחרונים לבשה הדוכסית מקיימברידג' ארבעה לוקים שהיא לבשה כבר בעבר. זו לא טעות ולא שכחה - מדובר בהצהרה של ממש. בזמן שיש מי שמשמיץ אותה, אנחנו דווקא רואות בזה צעד חשוב. הנה כל התורה שעומדת מאחורי ההחלטה

קייט מידלטון. GettyImages
לא לובשת וזורקת. קייט מידלטון ממחזרת/GettyImages

זו לא טעות, לא שכחה וזה ממש לא "התפלק במקרה" - זו כבר הצהרה של ממש. בשבועות האחרונים קייט מידלטון מיחזרה ארבעה לוקים, והם מצטרפים לעשרות השמלות במלתחה המלכותית שלה שנלבשו יותר מפעם אחת. לעיתים היא רק החליפה נעליים ושינתה אקססוריז כדי לגוון, אך היו לא מעט פעמים שהיא מיחזרה את הלוק בשלמותו.

קייט מידלטון זכתה לכינוי "ממחזרת סדרתית" במגזיני האופנה בעולם כשלצד סיקור הלוקים נערכת השוואה, שכן ידוע ש"מתי היא לבשה את זה טוב יותר" הוא אחד השאלונים הכיפיים ביותר.מכיוון שאנחנו לא מעוניינות להצטרף לגל המשמיצים, החלטנו להתעכב על המסר החשוב שעומד מאחורי הבחירה של מידלטון למחזר לוקים בלי להתנצל לרגע.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

קייט מידלטון ממחזרת שמלה אמיליה וויקסטד 2018 2015 2014. GettyImages
שמלה של אמיליה וויקסטד שקייט מידלטון כנראה ממש אהבה. החודש/GettyImages

אם אנחנו בוחנות את קבלת ההחלטות האופנתיות של קייט מידלטון, ניתן לשער שיש כמה אג'נדות שהיא מנסה לקדם, שהובילו אותה לזכייה בטייטל הלא כל כך מחמיא לכאורה - "ממחזרת סדרתית". הראשון הוא הקרבה שלה לרעיון הקיימות והצרכנות החכמה. הוכחה לכך ניתנה בפברואר 2018, אז אירחה הדוכסית מקיימברידג' בארמון בקינגהאם אירוע אופנתי ידידותי לסביבה שבו ניתנה במה למעצבים שתומכים ברעיון הקיימות ופועלים לאורו.

נושא הקיימות בעולם האופנה תפס תאוצה, ויותר חברות פונות לשימוש בבדים ממוחזרים מחומרים ידידותיים לסביבה. נוסף על כך, הרבה תנועות חברתיות מנסות לשנות את תרבות הצריכה, לצמצם את הקנייה המוגזמת, לקדם מגמות של רכישה חכמה ומוגבלת ולהרחיב את אירועי החלפת או מכירת בגדי יד שנייה.

מידלטון נותנת יד למגמה העולמית הזאת, ומנסה לשדר גם היא על אותו גל. אין צורך לקנות שמלה חדשה לכל אירוע, גם אם הכסף לא יוצא מכיסה הפרטי אלא מתקציב הארמון, והיא יכולה ללבוש את מה שכבר יש לה. השיקול הוא כמובן לא כלכלי אלא חברתי-פוליטי.

עוד באותו נושא

קייט מידלטון ממחזרת שמלה של אלכסנדר מקווין בחתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל

לכתבה המלאה
קייט מידלטון שמלה של קתרין ווקר 2018 2017. GettyImages
אין לה זמן לבגדים חדשים. לובשת החודש/GettyImages

אבל זו לא הסיבה היחידה. ייתכן מאוד כי הבחירה למחזר לוקים היא בעצם מסר לאימהות טריות. לפני חמש שנים הפכה הדוכסית מקיימברידג' לראשונה לאמא, ומאז הספיקה להגדיל את הקן ולהפוך לאמא לשלושה ילדים. מידלטון מנסה לשדר לעולם שבתור אמא עסוקה אין לה זמן להשקיע אקסטרה זמן בבחירת בגדים, אז היא פשוט לוקחת את מה שכבר יש לה בארון.

ההתעסקות שכוללת בחירת אאוטפיטים לפי טרנדים, מדידות והתאמות גוזלת זמן יקר מתפקיד חייה - האימהות, כשהיא בעצם מנסה להעביר מסר לפיו היא מעדיפה להשקיע אנרגיות בילדים ולא בנראות שלה. טענה זו מקבלת תוקף היות ותופעת מיחזור הלוקים החלה אחרי לידת ג'ורג' והתעצמה ככל שהמשפחה התרחבה. הבחירה להתרכז בגידול הילדים ולא בבחירת בגדים נותנת לגיטימציה למיליוני נשים ברחבי העולם "לפרוש" מהמרוץ הבלתי אפשרי שכולל אימהות, קריירה וגם סטנדרט יופי קשוח.

קייט מידלטון שמלה של eponine london 2018 2017. GettyImages
אפילו לא טרחה להחליף אקססוריז. בשמלה של eponine london החודש/GettyImages

ואולי היא בסך הכל מנסה לרכך באיזשהו אופן את הביקורות הקשות שהוטחו בה על לוק ה"פוסט לידה" שלה. כלומר, על האופן שבו היא נראתה ברגע שיצאה מבית החולים אחרי הלידות. כזכור, מידלטון יצאה מבית החולים בשלושת ההיריונות שלה כשהיא "מתוקתקת" מכף רגל ועד ראש - שמלת מעצבים (כאשר ג'ני פקהאם היא זו שזכתה לכבוד שלוש פעמים ברציפות), איפור מוקפד ושיער מסודר.

הדבר הוביל לתסכול רב בקרב נשים שלא מסוגלות לצאת מבית החולים כשהן נראות כך שעות או אפילו ימים ספורים אחרי הלידה. מידלטון אולי נאלצה "להיכנע" לקוד המלכותי ולצאת מסודרת מבית החולים היישר למצלמות כדי לספק את התמונה הנדרשת, אבל האמת האלטרנטיבית היא שהיא ממש לא הייתה מעוניינת בזה.

הנסיך וויליאם והדוכסית קייט מידלטון יוצאים מבית החולים עם התינוק הטרי לונדון, 23 באפריל 2018. רויטרס
מנסה לרכך את הביקורת. קייט מידלטון אחרי לידת הנסיך לואי בשמלה אדומה של ג'ני פקהאם/רויטרס

האפשרות שמידלטון ממחזרת בגדים כדי לנסות ולשדר מסר מפייס לאימהות ברחבי העולם מביאה אותנו לאג'נדה השלישית ברשימה שלנו - עממיות. הדוכסית מקיימברידג' ידועה ביכולת שלה לשלב בגדים של מעצבי על כמו ג'ני פקהאם, אלכסנדר מקווין, ברברי או ארדם לצד בגדים מזארה, גאפ או טופשופ. לצד ההבנה שלה שהיא חלק ממשפחת המלוכה הבריטית ויש לזה מעמד, היא גם רוצה להיות נגישה. אז נכון שיום אחד היא כנראה תהיה אשתו של מלך אנגליה, אבל עד שזה יקרה - היא רוצה להיות כמה שיותר קרובה לעם והדרך שלה לעשות זאת היא באמצעות אופנה.

הבחירה במיחזור בגדים, כמו גם לבישת מותגים עממיים, עוזרת לה לקדם את האג'נדה הזו. הרי בן אדם רגיל שאינו משתייך למשפחת המלוכה לובש את הבגדים שלו עשרות אם לא מאות פעמים. כשהדוכסית נוקטת בפעולות שמעוררות הזדהות בקרב מי שאינו חלק ממשפחת המלוכה - כמו מיחזור בגדים - היא מקרבת את עצמה לעם.

האפשרות האחרונה שעשויה להסביר את הבחירה המודעת של מידלטון למחזר לוקים היא הערך שיש לה לאופנה. בטרם הפכה מידלטון לדוכסית היא עבדה כקניינית עבור החברה הבריטית ג'יגסו. עולם האופנה לא זר לה ומי שמעריך את התחום יכול לבחור ללבוש אאוטפיטים מוצלחים שוב ושוב ולתת להם את הפוקוס המתאים.

קייט מידלטון שמלה של זארה הנסיך ג'ורג' הנסיכה שרלוט. GettyImages
עממית. קייט מידלטון בשמלה של זארה עסוקה בבילוי עם הילדים שרלוט וג'ורג'/GettyImages

קייט מידלטון, תהא האג'נדה שהיא מנסה לקדם אשר תהא, עושה שירות חשוב לציבור. "איכות הסביבה" זה אולי צמד מילים משעמם, אבל אם לא נתעורר ונשים לב אליו - עלול לקרות אסון אקולוגי שישפיע על כולנו. הרעיון של צמצום תרבות הצריכה הוא חשוב מאין כמוהו, וטוב שמישהי במעמדה של מידלטון מנסה לקדם אותו.

כמו כן, בעידן בו החלטות מתקבלות תוך שיקולים של נראות ברשתות חברתיות - חשוב שמשפיענית תעביר את המסר שמותר למחזר. שאם לבשת בגד והצטלמת איתו לאינסטוש - אין בעיה שתלבשי אותו שוב. וגם אם אתמול ראו אותך עם אותו ג'ינס, זו ממש לא בושה.

כאמור, לא משנה מה באמת עומד מאחורי הבחירה של מידלטון למחזר לוקים - היא עושה את זה ולא מתנצלת. ואולי כדאי שנפסיק לכעוס עליה, להטיח בה האשמות או לפרסם כותרות נדהמות. מותר לדוכסית למחזר, וראוי שעוד פאשנסיטות, כוכבות, דוגמניות ומובילות דעה יעשו כמוה.

ממחזרת שמלה של ג'ני פקהאם: מימין 2018, משמאל 2012 (השיער של וויליאם מסגיר)

קייט מידלטון לובשת את אותה שמלת ג'ני פקהאם ביוני 2011 (מימין) וביוני 2016 (משמאל). ספלאש
התופעה רק מתרחבת, אבל התחילה מזמן. קייט מידלטון לובשת ג'ני פקהאם גם ב-2011/ספלאש
קייט מידלטון רוקסנדה אילינצ'יץ' 2014 2016 שמלה. GettyImages
לא זורקת שמלות לפח. עם שמלה של רוקסנדה אילינצ'יץ' ב-2015/GettyImages

לובשת שוב שמלה אדומה של פרין: מימין 2018, משמאל 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully