וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בעולם האופנה: שאנל יפסיקו לייצר עורות אקזוטיים

4.12.2018 / 15:15

המותג הצרפתי הידוע המחזיק בתיק הקלאסי שהפך לשם דבר בעולם האופנה הודיע כי הוא מפסיק לייצר עורות אקזוטיים והחל מהקולקציה הבאה לא ניתן יהיה למצוא פריטים עשויים עור קרוקודיל, נחש ועוד. כל הפרטים על החדשות המסעירות

ביום שני האחרון ורגע לפני תצוגת הקדם סתיו לשנת 2019 שתיערך הפעם במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, בבית האופנה הצרפתי שאנל הצהירו חגיגית על כך שהם מפסיקים לעבוד עם עורות של חיות אקזוטיות. המותג "לא ישתמש יותר בעורות אקזוטיים בעיצובים העתידיים", כך מסר נשיא החברה ברונו פבלובסקי למגזין האופנה wwd. פבלובסקי פירט שהאיסור כולל עורות קרוקודיל, נחשים, לטאות וחתולי ים שניתן למצוא בתיקים אקסלוסיביים במיוחד וכמו כן פרוות. "מהניסיון שלנו נהיה קשה במיוחד להגיע למקורות האלו", הוא הוסיף וציין שהאסטרטגיה החדשה אליה בית האופנה פונה היא "דור חדש של מוצרי יוקרה" כשהכוונה לחומרי גלם אחרים מקטגוריות אקולוגיות יותר.

עקבו אחרי ואלה! אופנה באינסטוש

חייבים לעצור רגע ולהבין את משמעות הדברים שמוצהרים מפי חברת אופנה שפועלת כל כך הרבה בשנים בשדה הלאקשרי ובעלת די אן איי צרפתי קשיח שלא מאמץ בקלות אג'נדות חדשות. רק בשנה האחרונה בתי אופנה גדולים אחרים כמו ורסצ'ה, גוצ'י, ברברי, מייקל קורס ומייסון מרג'יאלה כבר הודיעו על יישור קו עם ארגון peta המתנגד ומפגין שנים למען הפסקת שימוש בפרוות בתעשיית האופנה. "פרוות? סיימתי עם זה" אמרה דונטלה ורסצ'ה למגזין האקונומיסט במרץ האחרון, "אני לא רוצה להרוג חיות בשביל לעשות אופנה, זה לא מרגיש נכון".

עוד באותו נושא

18 שנים אחרי: ורסצ'ה משחזרים את השמלה האיקונית של ג'יי לו

לכתבה המלאה

לגבי עורות רגילים שעדיין נמצאים בשימוש מאסיבי המצב שונה ופחות שנוי במחלוקת בשל תדמית ניטרלית יותר שמגיעה מהעובדה שחלק גדול מהם מגיע כתוצר לוואי מתעשיית המזון. חשוב לציין שהשימוש הגובר בפרוות מלאכותיות גם אינו חף מבעיות. מדובר בתהליכי הייצור שרובם רעילים לסביבה, בחומרי גלם שאינם מתכלים ומנגד נזרקים בקלות לפח על ידי הצרכנים. גם מעצב העל טום פורד התבטא מוקדם יותר השנה והביע את דעתו בנושא כשאמר: "אני טבעוני בשנה האחרונה וכשאתה מסתכל על איך מגדלים את רוב הבשר שאנחנו צורכים, זה בעייתי מבחינה רפואית". לגבי פרוות ועורות הוא הסביר שהפסיק להשתמש בכאלו שגודלו רק למטרה זו כמו מינק וסייבל אך כן ממשיך לעבוד עם עורות ופרוות שרלינג שהם תוצרי לוואי לתעשיית המזון.

לפני כשנתיים סיירי סטאמפ, עורכת האופנה הראשית של הקוסמופיליטן, כבר יצאה באופן פומבי נגד העניין וכתבה מייל לחברה המקדמת מוצרי פרווה: "אין לי ולא יכולה להיות לי שום סבלנות לתעשייה שנראה לה ראוי לענות, לחשמל ולסרס בעלי חיים תמימים ולפשוט את עורם בעודם בחיים כדי שהפרוות שלהם ישמשו לאופנה'", היא פרסמה אז, "פרווה נתפסת כיוקרתית. אני חושבת שהיא מגונה" וייחלה ליום שזה יעלם. "אם תעשיית האופנה לא תשתמש ותקדם פרוות, הדבר הזה יפסיק להתקיים וחוות הפרוות יסגרו".

  • עוד באותו נושא:
  • שאנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully