וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שקורה באילת: המופע שישנה את מה שחשבתם על אופרה

13.1.2019 / 9:00

לאילת, עיר רווית פסטיבלים, הגיע מופע חדש - "7 הסופרניות - מסע אופראי מסביב לעולם". אבל תשכחו מכל מה שידעתם על אופרה מעונבת - מדובר במופע קליל שהודות לשבע זמרות מוכשרות שואב פנימה גם את הקהל הלא בקיא. אפילו היעדר התפאורה והעלילה לא הצליח לקלקל

אופרה 7 הסופרניות אילת. יהודה בן יתח,
להנגיש את המילה הגדולה הזו "אופרה". מתוך המופע "7 הסופרניות - מסע אופראי מסביב לעולם"/יהודה בן יתח

אילת ידועה בתור עיר רווית פסטיבלים. מחול, ג'אז, מוסיקה קאמרית, רוק, תימניאדה ואפילו פאנג'ויה. בימים אלו עולה מופע חדש בעיר שמבקש למתג אותה גם כעיר האופרה. מדובר במופע "7 הסופרניות - מסע אופראי מסביב לעולם", שהגיע לאילת ומנסה להנגיש את המילה הגדולה הזו - "אופרה".

אם נהיה כנים, מעולם לא הייתי במופע אופרה לפני כן, והפעמים הבודדות שבהן נחשפתי לסגנון השירה הזה היו באופן בלתי מתוכנן. לכן, זה היה לחלוטין בלתי נמנע מבחינתי להיות סקפטית לגבי המופע הזה. הגעתי בחשש לאולם WOW במלון רויאל גארדן בעיר ולא ידעתי איך אני הולכת להעביר את השעה וחצי הקרובות. לשמחתי, הזמן עבר ממש מהר.

אופרה 7 הסופרניות אילת. יהודה בן יתח,
נשים מוכשרות, תלבושות תקופתיות/יהודה בן יתח

המופע, שנערך ביוזמת האופרה הישראלית ובשיתוף התאחדות המלונות באילת, נשען על כוח האדם המוצלח שלו - שבע זמרות אופרה, חמישה נגנים (צ'לו, קונטרה בס, ויולה, ושני כינורות) ופסנתרן אחד - שהוא גם המנצח. את הכישרון של שבע הזמרות אי אפשר לקחת מהן. כמו שנאמר - מה ששלהן שלהן. אלו שבע נשים מאוד מוכשרות שהצליחו להפתיע אותי בקלות שבה הן הגיעו לטונים גבוהים ומדויקים.

המופע מורכב מ-25 שירים מתוך אופרות מכל העולם, כשהמטרה היא לחשוף את הקהל ליצירות שהפכו לקלאסיקות לאורך השנים במדינות השונות. כמעט כל מדינה זוכה להתייחסות עם שיר מצליח משלה. הבחירה לפתוח את המופע עם קטע מתוך "סיפור הפרברים" המוכר מחברת גם את אחרון המנותקים ורותמת אותו מיד על ההתחלה להקשיב לבאות. לא צריך להיות בקיא ברזי האופרה כדי לזהות רבים מהשירים ברפרטואר.

אבל גם אם לא מכירים את השירים אפשר להתחבר לנעשה על הבמה הודות לתיאטרליות המקסימה של הזמרות. כך למשל, מצאתי את עצמי מחייכת בלי הפסקה בשיר "אולימפיה" מתוך סיפורי הופמן, מחזה שלא הכרתי, רק בזכות הזמרת שזוכה מבחינתי גם לטייטל "שחקנית" נוכח הבעות פנים כובשות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אופרה 7 הסופרניות אילת. יהודה בן יתח,
תיאטרליות, הבעות פנים, תנועה וטונים גבוהים מדויקים/יהודה בן יתח

ואולם, את רוב השירים במופע קשה מאוד שלא להכיר. מדובר ביצירות מתוך מחזות זמר מפורסמים, החל מהקוסם בארץ עוץ, דרך עלובי החיים, גבירתי הנאווה ועד שירים רוסים-ישראליים שכמעט כולם גדלו עליהם. הזמרות שלטו בכל השפות, שהיו מגוונות מאוד לאורך המופע - עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית ועוד, והחליפו במהלכו עשרות תלבושות צבעוניות, גרנדיוזיות ותקופתיות.

את המופע ליווה וידיאו ארט, לא יותר מדי מתוחכם, אבל כזה שהצליח להכניס את הקהל לאווירה המקומית ולקחת אותו למסע בין המדינות, כפי שמבטיח שם המופע. מי שעוד מסייע לקהל הפחות בקיא להבין את הנעשה על הבמה הוא המנצח, דוד זבה, שקטעי המעבר שלו בין קבוצת שירים אחת לאחרת סיפקו רקע נחוץ עבור אנשים כמוני, שמעולם לא היו באופרה קודם לכן.

אני מודה שקצת התאכזבתי כשהבנתי שמדובר במופע שירים נטול עלילה. ציפיתי להצגה שתקשר בין השירים, אבל זה לא קרה - וחבל. מדובר היה במופע מוזיקלי ותו לא, למרות התיאטרליות והתנועתיות של הזמרות.

אופרה 7 הסופרניות אילת. יהודה בן יתח,
קטעי המעבר של הפסנתרן, שהוא גם המנצח, היו חיוניים/יהודה בן יתח

בסופו של דבר, שעה וחצי של מופע אופרה עברו לחלוטין במהירות. זו לא הייתה אופרה כבדה ומעונבת, אלא באמת מופע עממי, לא כזה שמיועד ללובשי טוקסידו ושמלות מעצבים שמבקשים לספוג תרבות עילית. הזמרות המוכשרות נשאו על גבן את ההופעה, מינוס עלילה ומינוס תפאורה, רק באמצעות כישרון, הבעות פנים ושמלות תקופתיות - ובעזרתו הוורבלית של המנצח.

אם אתם קופצים לאילת ובא לכם לספוג קצת תרבות אחרת, אל תהססו לקנות כרטיסים למופע. בעידן שבו יש כל כך הרבה זמרים שממלאים אולמות, שלל תכניות ריאליטי שירה ופסטיבלים באילת בכל עונות השנה, אין שום סיבה ש"7 הסופרניות" לא ימצא גם הוא את מקומו בנוף.

תאריכי המופעים הבאים: 20.1, 27.1, 17.2, 24.2, 3.3, 17.3, 24.3, 31.3.

מחיר כרטיס: 90 שקלים.

אופרה 7 הסופרניות אילת. יהודה בן יתח,
גם להן מגיע מקום בנוף המוזיקלי/יהודה בן יתח
אופרה 7 הסופרניות אילת. יהודה בן יתח,
קלילה ולא מעונבת/יהודה בן יתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully