וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטור פריזאי בישראל: הכירו את השם הבא בתעשיית שמלות הכלה

גל סלונימסקי

18.2.2019 / 10:15

עם רזומה מרשים של לימודי עיצוב בשנקר, בלוג אופנה מגיל 17 ועבודה אצל מעצב הקוטור מפריז ג'יאמבטיסטה ואלי, בגיל 25 - דילן פריאנטי הוא ההבטחה של תעשיית עיצוב שמלות הכלה בישראל

דילן פריאנטי שמלות כלה. אלון שפרנסקי,
השם הבא בתעשיית שמלות הכלה - דילן פריאנטי/אלון שפרנסקי

מדינת ישראל היא פורצת דרך בלא מעט תחומים, ועכשיו מתברר שהיא גם מובילה בתחום עיצוב שמלות כלה. אחרי שלא מעט מעצבות כבר פרצו את המחסום המקומי והציגו בשבוע האופנה לכלות בניו יורק, עכשיו מגיעה הגרסה המקומית - שבוע האופנה לכלות בישראל. בין המעצבים שלוקחים חלק באירוע נמצא גם מעצב טרי, שאת המותג על שמו הקים לפני פחות משנה, אבל מסתמן כדבר החם הבא בתעשיית הכלות בארץ - דילן פריאנטי.

פריאנטי מציג בשבוע האופנה לכלות קולקציה שעיצב במיוחד, שנייה במספר מאז פתח את העסק, אך ממש לא מדובר בחובבן. המעצב אמנם רק בן 25 אבל ברזומה שלו שלוש שנות לימוד עיצוב אופנה בשנקר, עבודה חלומית אצל מעצב ההוט קוטור המפורסם בפריז ג'יאמבטיסטה ואלי, התמחות אצל ענבל דרור, ועכשיו -מותג פרטי על שמו.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

דילן פריאנטי שמלות כלה. יח"צ,
הסטודיו של דילן נוטף שיק פריזאי, וזה בדיוק מה שהוא מנסה להעביר בעיצובים שלו/יח"צ

דילן, שנולד בצרפת, מביא איתו את הסטייל הפריזאי וכשנכנסים לסטודיו שלו ביפו אי אפשר שלא להרגיש את השיק הצרפתי. החל מצבעי הניוד והפנינה ששולטים בחלל, דרך בחירת הרהיטים ומבנה המראות בחדר ועד השמלות הקסומות שמלאות בדיטיילים מוקפדים. זה לא סתם סטודיו כלתי, אלא כזה שמתגאה בסגנון הצרפתי ומשדר בדיוק מושלם את המסר שדילן כל כך רוצה להעביר.

"נולדתי בצרפת ועליתי לארץ בגיל 11. מאז שאני זוכר את עצמי אני אוהב אופנה. בגיל 6 במקום לצייר בתים, שמש ועצים ציירתי שמלות. אני לא יודע מאיפה זה בא, בטוח לא מהבית", הוא מספר. את האהבה שלו לתחום הוא תיעל לבלוג. "פתחתי את הבלוג כשחזרתי לגור בפריז בגיל 17. סיקרתי תצוגות ועשיתי שיתופי פעולה עם מותגים מוכרים, אבל מה שחלמתי לעשות באמת זה לעצב אופנה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

את התכנית ללמוד בפריז שינתה האהבה. דילן הכיר את מי שהיום היא אשתו, והיא מאוד רצתה לעשות עלייה. הוא ויתר על פריז וחזר איתה לישראל. לרבות הימים, כשהתחתנו, הוא עיצב לה שתיים מתוך שלוש שמלות הכלה שלה. "באתי אחריה לישראל. לא ידעתי מה האפשרויות שלי כאן. שמעתי על שנקר ובלי להכיר את בית הספר לעומק, ניסיתי את מזלי - והתקבלתי. בשנה הראשונה הייתי בהלם. המון לילות לבנים כדי להגיש פרויקטים", הוא משחזר.

אבל הלימודים הקשים לא עצרו את דילן. הטעם הפריזאי שלו לעומת זאת, דווקא כן היווה מכשול. "הסגנון שלי מאז ומתמיד היה קוטור, ממש לא 'רדי טו וור' - וזה הכי לא שנקר. בכל פרויקט רציתי לדחוף שובל ענק ותמיד שאלו אותי - 'מה זה? מה ההשראה?' הייתי צריך להצדיק את התחרה, החרוזים, הסגנון הכלתי".

דילן פריאנטי שמלות כלה. אלון שפרנסקי,
הכי רחוק מ"רדי טו וור" השנקרי/אלון שפרנסקי

בסוף השנה הראשונה, כשכולם יצאו לחופשה, דילן התמלא בדרייב לעשייה. "לא רציתי חופש, רציתי כבר לעבוד בתחום הכלות. שלחתי קורות חיים לכל מעצב שמלות בארץ שהתחברתי לסגנון שלו. לשמחתי, התקבלתי להתמחות אצל ענבל דרור. העברתי את הקיץ במתפרה שלה".

במשך שנתיים במקביל ללימודים בשנקר, המשיך דילן לעבוד אצל ענבל דרור. אלא שאז באה הפריצה הגדולה. "תמיד חלמתי לעבוד אצל ג'יאמבטיסטה ואלי. הוא מעצב קוטור בפריז שאני מאוד מחובר לסגנון שלו. שמלות ענקיות, טול, שכבות, קונסטרוקציות וסטייל פייתי. הייתי אמור לחכות לסוף שנה רביעית בשנקר, אחרי הגשת הפרויקט סיום, אבל כבר בסוף שנה שלישית שלחתי לו קורות חיים".

דילן פריאנטי שמלות כלה ג'יאמבטיסטה ואלי. יח"צ,
השמלה המדוברת, עם הטול הירוק והשובל הענק, בעיצובו של דילן שסגרה את התצוגה של ג'יאמבטיסטה ואלי/יח"צ

החלום של דילן התגשם והוא התקבל לסטאז' אצל המעצב המוכר, שברשימת הלקוחות שלו תמצאו את ג'יי לו, ריהאנה, קנדל ג'נר, פנלופה קרוז ונוספות. "תיכננתי אחרי הסטאז' לחזור לשנקר לשנה רביעית ואחרונה, אלא שאז הגיעה תצוגות הקוטור. הייתי סטאז'ר שעובד במתפרה, קצת מאייר, קצת תופר, קצת מעצב - ופתאום הגיעה הזדמנות. ג'יאמבטיסטה נתן לכל אחד מאיתנו לעצב לו בגד. הוא ממש התלהב מהדגם שלי, שמלה ירוקה עם המון טול ושובל ענק. הוא החליט היא תסגור את התצוגה. היה סביבה מלא באזז, ואמנם לא קיבלתי קרדיט - אבל ג'יאמבטיסטה הציע לי לעבוד איתו".

כך מצא את עצמו דילן מתלבט בין סיום הלימודים לבין עבודה בתור מעצב באחד מבתי האופנה הנחשבים, ומהר מאוד הבין הוא צריך לעשות. "אני לא מתחרט על הבחירה שלא לסיים לימודים, לקחתי משנקר כל מה שהם יכלו לתת לי", הוא מסכם.

דילן פריאנטי שמלות כלה ג'יאמבטיסטה ואלי. יח"צ,
"היה סביבה מלא באזז, אבל לא קיבלתי קרדיט"/יח"צ

אבל הסיפור לא נגמר כאן. "בזמן שעבדתי שם קיבלתי לא מעט טלפונים מנשים שזכרו אותי מהתקופה אצל ענבל דרור. הבנתי שיש פוטנציאל עסקי לחזור לארץ, וזה היה החלום שלי - סטודיו לשמלות כלה. אחרי שנה כמעצב אצל ג'יאמבטיסטה ואלי חזרתי לארץ ופתחתי את הסטודיו שלי".

ומה תמצאו בקולקציית הכלות של דילן? בעיקר את הדי-אן-איי העיצובי שלו שהמילה "פריז" מרוחה עליו בענק. "ההשראות שלי הן מארי אנטואנט, התקופה הויקטוריאנית, הגנים הפריזאים. הרבה פרחים בגרסת תלת-ממד, תחרות, טול-פליסה, שיפון משי, וולנים, נוצות, אבנים וסברובסקי. שילוב של רומנטיות, סקסיות ומודרניות". מבט מקרוב על העיצובים שלו חושף את הרמה הגבוהה והאיכותית של התפירה. כל אחד מהעיטורים נעשה בעבודת יד, בהתאם לסטנדרט הקוטור המחמיר בפריז. אם היה ספק כלשהו, המבט המעמיק מוכיח שדילן מביא איתו לדגמים שלו את כל מה שלמד אצל מעצב העל.

דילן פריאנטי שמלות כלה ג'יאמבטיסטה ואלי. יח"צ,
קרדיט הוא לא קיבל בזמנו, אז עכשיו אנחנו מתקנים את העוול - זו השמלה של דילן/יח"צ

ואם נראה לכן שהעיצובים שלו מזכירים את אלו של ג'יאמבטיסטה - זה לגמרי לא בטעות. דילן מתמודד לא אחת עם שאלת ההשראה שגובלת בהעתקה. "ברור שהוא ההשראה שלי", דוחה דילן את הביקורת, "אני הלכתי לעבוד אצלו כי אהבתי את הסגנון שלו. אני עוקב אחרי העבודות שלו הרבה לפני שהיה מוכר בתעשייה בישראל. זו לא העתקה כי ג'יאמבטיסטה לא היחיד שעובד עם שמלות נפוחות וטולים בקומות, ולנטינו למשל עשה את זה קודם. זו בסך הכל טכניקה מוכרת. כשאומרים שהעיצובים שלי מזכירים את שלו - אני לוקח את זה כמחמאה".

ג'ניפר לופז. GettyImages
לקוחות מפורסמות וסגנון מזוהה. ג'יי לו לובשת ג'יאמבטיסטה ואלי/GettyImages

המחיר עבור שמלה פריזאית מהקולקציה של דילן נעה בין 10 ל-16 אלף שקלים עבור השכרה. כל המידות קיימות וכל שמלה עוברת התאמה אישית, בהתאם לרצונות הלקוחה. "זה לא בגד מזארה. עם כל הרצון שלי לעצב את השמלה, צריך להיות קשובים לרצון של הכלה. המטרה היא להגשים לה חלום", הוא מסביר.

את הקולקצייה שלו כאמור הוא הציג בשבוע האופנה לכלות שנפתח אתמול (ב') בגאלה חגיגית בחוות רונית, וימשיך עם שורת תצוגות עד מחר. בגאלת הפתיחה כל אחד מהמעצבים שמשתתפים העלה על המסלול דגם נבחר, טעימה לקראת התצוגה המלאה. על המסלול עלתה הדוגמנית ניקולה וורד בשמלת טול-פליסה עם אבנים, הסגנון שכל כך מזוהה עמו ועם הקוטור הפריזאי. עוד מעצבים שמשתתפים בשבוע האופנה לכלות הם המנטורית של דילן, ענבל דרור, דני מזרחי, ים יגודייב, אפרת קליג ונוספים.

דנה זרמון לובשת דילן פריאנטי

דילן פריאנטי שמלות כלה שבוע האופנה לכלות בישראל. יח"צ,
טול, סברובסקי ועבודת יד ברמה הכי גבוהה שיש. עיצוב של דילן על המסלול של שבוע האופנה לכלות/יח"צ
דילן פריאנטי שמלות כלה שבוע האופנה לכלות בישראל. יח"צ,
"כשאומרים שהעיצובים שלי מזכירים את שלו - אני לוקח את זה כמחמאה"/יח"צ
דילן פריאנטי שמלות כלה שבוע האופנה לכלות בישראל. יח"צ,
"המטרה שלי היא להגשים לכלה חלום"/יח"צ
דילן פריאנטי שמלות כלה שבוע האופנה לכלות בישראל. יח"צ,
כבר לא צריך להצדיק בפני אף אחד את הבחירה בשמלות גדולות ונפוחות/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully