וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיש ששינה את חיי": המפורסמים נפרדים מקרל לגרפלד

20.2.2019 / 12:15

המעצב הנודע קרל לגרפלד הלך אתמול לעולמו ומבול של הספדים שטף את הרשתות החברתיות. סופרמודלס, קולגות ושלל כוכבים מתעשיית הבידור נזכרים באחד האנשים הכי גדולים שידעה תעשיית האופנה

קארה דלווין נפרדת מקרל לגרפלד

"פעם מזמן שאנל היה כובע ישן. כזה שרק נשות רופאים פריזאיות היו עדיין חובשות. אף אחד לא חשק בזה, זה היה חסר תקווה", סיפר קרל לגרפלד לאחר שהציג את הקולקציה הראשונה שעיצב עבור בית האופנה שאנל בינואר 1983. התצוגה ההיא נערכה ברו קאמבון, הרחוב בו עדיין שוכן הסניף המיתולוגי של קוקו, וכללה דגמים בהשראת עיצוביה המוקדמים משנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת עם אדפטציה מלאת הצהרת כוונות אייטיזית. זו הייתה תחילתה של אחת התקופות הססגוניות שהחזירה את שאנל לחוד החנית של עולם האופנה במשך ארבעה עשורים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

אנה וינטור: "איבדנו ענק בין שלל אנשים רגילים. היית גאון, שנון ומצחיק"

אז איך קרל הפך את המותג הארכאי לסמל של חדשנות בועטת גדולה מהחיים תוך שימור המורשת? במילותיו שלו "אם מסתכלים על הקולקציות משנות החמישים, בסוף העשור בקושי היו חוליות מתכת, cc (הלוגו האיקוני) ופרחי הקמליות" שהיו מזוהים ביותר בתקופת תור הזהב של המייסדת, "אבל בשנות השמונים היינו צריכים לשלוף מחדש את הכל, אחרת זה היה נראה סתם חליפות טוויד סנוביות ומשעממות עם פפיון קטן".

כפי שכבר נרשם בכל מקום, לגרפלד היה ידוע באימרות כנף והצהרות שלא תמיד החליקו בקלות בגרון התקינות הפוליטית, ביניהן "מכנסי טרנינג הם סימן לתבוסה. איבדת שליטה על חייך אז את קונה טרנינג", או "קוקו הייתה שונאת את מה שאני עושה. ללייבל יש תדמית ואני אחראי לעדכן אותה. אני עושה מה שהיא לא עשתה מעולם. הייתי חייב למצוא סימן היכר משלי. הייתי חייב לקחת את שאנל שהיה ולהפוך אותו למה שהוא צריך להיות, יכול להיות, למשהו אחר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

על הלוק האיקוני שלו עם הקוקו, המשקפיים והכפפות אמר "אני כמו קריקטורה של עצמי ואני אוהב את זה. זה סוג של מסיכה. עבורי קרנבל המסיכות בוונציה הוא כל השנה". "הם גדלים כל כך מהר, ולהיות הורה למישהו מבוגר גורם לך להיראות בן 100", סיפר על כך שאין לו ילדים, ואת התצוגות המופרעות תירץ בכך שהוא "נימפומן אופנה שלעולם לא מגיע לאורגזמה". אפילו את הוד מעלתה קייט מידלטון הוא עקץ בעקיפין ואמר שהוא מחבב יופי רומנטי כמו שלה, אבל לגבי פיפה הוא פשוט "לא אוהב את הפנים של אחותה. היא צריכה להראות רק את הגב שלה". מי שהכי עשתה לו את זה היא קרול, מאמה מידלטון עליה טען שהיא סקסית יותר משתי בנותיה גם יחד.

על היידי קלום אמר "לא מכיר את היידי קלום. אף אחד לא שמע עליה בצרפת. אפילו קלאודיה שיפר לא יודעת מי זאת", וסיכם הכי טוב את משנתו כשהצהיר "תהיה תקין פוליטית, אבל בבקשה אל תטריח אנשים אחרים בשיחות על להיות תקין פוליטית, זה גומר את הרעיון".

ויקטוריה בקהאם: "קרל תמיד היה אדיב כלפיי אישית ומקצועית גם יחד"

אבל יחד עם כל היציאות חסרות המעצורים והמתנשאות בחלקן, שאת רובן הבאנו פה אתמול, מסתבר שלאיש ולאגדה בעל התדמית הצינית והלא כה חביבה היה גם צד אדיב, מקסים, נדיב, והיה משופע ביכולת הכלה ונימוסים מעודנים. כך עולה לפחות ממבול הפוסטים וההספדים שהעלו כמעט כל אושיות תעשיית האופנה והסלבס. "קרל היה גאון ותמיד כה אדיב ונדיב כלפי, גם באופן אישי וגם בהיבט המקצועי", כתבה ויקטוריה בקהאם על גבי האינסטגרם. "אני זוכרת כמה פחדתי לראיין אותך" כתבה אלכסה צ'אנג והוסיפה "ובסוף היית למעשה שנון ונדיב בטירוף".

קריס ג'נר: "לעולם לא יהיה עוד אחד כמוך"

קריס ג'נר, קרל לגרפלד. צילום מסך
קריס ג'נר, קרל לגרפלד/צילום מסך

קריס ג'נר שנחשבת כחובבת שאנל ידועה ספדה לו "לעולם לא יהיה עוד אחד כמוך, חברי היקר, תהיה תמיד מושא לגעגועים". המעצב מארק ג'ייקובס הוסיף: "היה שלום להשראה, ייחודיות וכשרון יוצא מגדר הרגיל. כבוד. נוח על משכבך בשלום ק"ל". קארה דלווין העלתה שלל פוסטים מרגשים וכתבה: "שינית את חיי, האמנת בי כשאף אחד לא העז, אפילו לא אני". עוד ציינו את הנעימות והנדיבות האינסופיים השחקנית והמוזה דיאן קרוגר, לילי אלן, לילי רוז דפ, הדוגמנית קאיה גרבר שצעדה בכל התצוגות האחרונות עם קולקציות בעיצובו, אנה וינטור, ג'רמי סקוט, קים קרדשיאן, האחיות לבית חדיד, קייטי פרי והמעצבים והחברים הקרובים אוליבייה רוסטאן ודונטלה ורסצ'ה.

קארה דלווין: "האיש ששינה את חיי, האמין בי כשאף אחד לא העז"

קאיה גרבר: "לימדת אותי דברים שלנצח אודה לך עליהם"

אלכסה צ'אנג: "פחדתי לראיין אותך ובסוף היית נדיב ושנון בטירוף"

ג'יג'י חדיד: "זכיתי להכיר את הקסם מאחורי האגדה"

קיילי מינוג: "ייחודי, מצחיק ונדיב"

אוליבייה רוסטאן: "אגדה אמיתית שלעולם לא שיחקה על פי החוקים"

בלה חדיד: "אתגעגע כל כך לחיבוקים שלך"

בלה חדיד. צילום מסך
בלה חדיד/צילום מסך

דונטלה ורסצ'ה: "לעולם לא נשכח את הכישרון הבלתי רגיל שלך, לימדת אותי המון"

נעמי קמפבל: "תודה שלקחת ילדה בת 16 מלונדון ופתחת את עיניי"

שרה ג'סיקה פרקר: "אין לך תחליף. נותרו לי רק אינספור זיכרונות"

קים קרדשיאן: "זכות גדולה נפלה בחלקי לעבוד איתך"

ג'רמי סקוט: "חיית חיים כמו באגדות"

ריקרדו טישי: "זכות גדולה לקרוא לו המנטור שלי"

לילי רוז דפ: "הצלחת להגשים את כל החלומות שלי"

קייטי פרי: "חוש הומור מרושע עם לב מזהב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully