וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנה אחרי: אליזבת הארלי חוזרת לשמלה שהזניקה לה את הקריירה

גל סלונימסקי

27.3.2019 / 20:03

השמלה האיקונית של אליזבת הארלי מ-1994 נצרבה לכולנו עמוק בתודעה. 25 שנה אחרי שלבשה אותה לשטיח האדום כצמודה של יו גרנט, היא חוזרת אליה בגרסה קצת יותר מרוככת ומספרת על ההחלטה ללבוש אותה, שהתבררה כמוצלחת במיוחד

אליזבת הארלי שמלה ורסצ'ה סיכות ביטחון. DAMON BAKER, HARPER'S BAZAAR, אתר רשמי
"לא הייתי מוכנה למה שקרה באותו ערב". אליזבת הארלי משחזרת/אתר רשמי, DAMON BAKER, HARPER'S BAZAAR

אין הרבה שמלות איקוניות, אבל שמלת סיכות הביטחון של ורסצ'ה שלבשה אליזבת הארלי בפרימיירה של "ארבע חתונות ולוויה אחת" ב-1994 - היא לגמרי כן. 25 שנה עברו מאז אותו שטיח אדום, אליו הגיעה הארלי בתור הפלאס וואן של יו גרנט, כוכב הסרט, אבל השמלה צרובה היטב בזיכרון שלנו. עכשיו, משחזרת הכוכבת את הלוק בצילומים למגזין "הארפר'ס בזאר".

שמלת סיכות הביטחון של ורסצ'ה שלבשה הארלי הפכה להיות סימן היכר של בית האופנה האיטלקי, שבאותן שנים עמד בראשו ג'יאני ורסצ'ה. מדובר בשמלה שחורה עם מחשוף עמוק, חתך בצד הגוף שמהודק בסיכות ביטחון זהובות ושסע עמוק ברגליים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

אליזבת הארלי שמלה ורסצ'ה 1994 יו גרנט. GettyImages
השמלה שהזניקה את הקריירה של אליזבת הארלי. על השטיח האדום עם יו גרנט ב-1994/GettyImages

"כל כך לא הייתי מוכנה למה שקרה באותו ערב", היא מספרת בריאיון למגזין. "הייתי צריכה למצוא בדחיפות שמלה ללבוש לפרימיירה של יו ובאותם ימים לא הבנתי דבר על אופנה". הארלי בת ה-53 מספרת שהיא ניגשה למשרד יח"צ שהציע להלוות לה שמלה לטקס. "במשרד נתנו לי שמלה עטופה בשקית לבנה. לקחתי אותה הביתה ועשיתי לעצמי איפור-שיער. רבתי עם יו על המראה, שאפילו לא הייתה באורך מלא, והתלבשתי בדירת חדר הקטנה שלנו. כל ההכנה לפרימיירה הייתה ממש לא זוהרת ומאוד לא דומה למה שקורה היום לפני אירועים כאלה".

אבל כל זה לא משנה, ברגע שכף רגלה של הארלי דרכה על השטיח האדום - הקסם קרה. התמונות שלה בשמלה של ורסצ'ה הטיסו את הקריירה שלה לשחקים. "ג'יאני יצר את השמלה הזו לאישה שבטוחה בעצמה ולא מפחדת לשבור את הכללים", מספרת דונטלה ורסצ'ה, אחותו של המעצב המנוח והמעצבת בפועל של בית האופנה. "ליז הייתה מושלמת בשביל זה".

עוד באותו נושא

18 שנים אחרי: ורסצ'ה משחזרים את השמלה האיקונית של ג'יי לו

לכתבה המלאה
ורסצ'ה שמלת סיכות ביטחון. GettyImages
שמלת סיכות הביטחון החדשה על המסלול בשבוע האופנה בניו יורק ב-2018/GettyImages

חייה של הארלי השתנו במהירות הודות לשמלה והיא הפכה לדוגמנית עסוקה ומוכרת. הארלי לא שוכחת את זה למותג, ולכן 25 שנה אחרי החליטה לשחזר את הרגע בהפקה להארפר'ס בזאר. אפילו שהיא טוענת שהשמלה המקורית עדיין עשויה להתאים לה, במגזין החליטו להלביש אותה בשמלה אחרת שנוצרה בהשראתה של המקורית, אבל צנועה יותר. המחשוף פחות עמוק, הפתח בבטן פחות רחב ושרוול אחד מכסה את ידה. הסיכות נותרו בדיוק כפי שהיו. התוצאה - עדיין וואו.

בשבוע האופנה האחרון במילאנו סיכת ביטחון עצומה קישטה את המסלול של בית האופנה האיטלקי, אך למעשה, תחילתו של הטרנד היא בסבנטיז ומיוחסת לאופנת הפאנק, שאחת מדמויות המפתח שלה היא המעצבת הבריטית ויויאן ווסטווד. בשנות ה-90 שאב ג'יאני ורסצ'ה השראה מהסגנון וניכס לעצמו את הטרנד, עד לרמה שהפך מזוהה עימו, והרבה מזה כמובן בזכות ההופעה המוצלחת של הארלי על השטיח האדום.

סיכת הביטחון על המסלול של ורסצ'ה במילאנו

אליזבת הארלי בביקיני. אינסטגרם, אתר רשמי
בת 53, אבל עדיין נראית בת 20. אליזבת הארלי בביקיני/אתר רשמי, אינסטגרם
אליזבת הארלי לובשת Dsquared2 בגאלת פדרציית UJA, ניו יורק, 2 יוני 2015. GettyImages
זכתה לקריירה ענפה, והרבה בזכות השמלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully