וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרקס מגיע: כל מה שצריך לדעת לקראת המט גאלה

גל סלונימסקי

3.5.2019 / 0:15

האירוע השנתי של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק יתקיים ביום שני הקרוב. רגע לפני השטיח האדום הכי מסקרן עם הכוכבים הכי מדוברים בתעשייה, החלטנו לעשות לכם סדר בכל הפרטים. מי מארח את האירוע, מה הנושא שיכתיב את הלוקים ומה החוקים?

שרה ג'סיקה פרקר על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
הוזמנת למט גאלה? סימן שמצבך בתעשייה טוב. בלייק לייבלי על השטיח האדום הכי נחשק/GettyImages

האירוע השנתי של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק, הידוע יותר בשם "מט גאלה", יתקיים ביום שני הקרוב בלילה. מדובר בשטיח האדום הכי נוצץ של תעשיית האופנה שמושך אליו את כל הכוכבות והכוכבים הכי שווים ומסוקרים, וידוע שלקבל הזמנה מעיד לא מעט על מעמדך. המט גאלה ידוע בתור האירוע שמאגד את השמלות הכי מיוחדות, מושקעות ומדוברות ורגע לפני שהאיוונט היוקרתי יוצא לפועל - עשינו לכם סדר בכל הפרטים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

קנדל ג'נר במט גאלה 2018. GettyImages
מצפות לראות מה תלבשי. קנדל ג'נר בשנה שעברה/GettyImages

מה זה בכלל המט גאלה?

מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק מארח בכל שנה אירוע התרמה וגיוס כספים. המייסדת של הרעיון הייתה העיתונאית אלינור למברט ב-1948. מאז המסורת התפתחה אך נשמרה. הגלאם של האירוע התווסף לו ב-1995, אז מגזין ווג בניצוחה של אנה וינטור קיבל לידיו את המושכות של הפקת האירוע. וינטור, לצד מארחים שמתחלפים בכל שנה, הצליחה להפוך את האירוע מעוד ערב התרמה משמים לאיוונט נוצץ וסופר סטייליש.

גם היום מדובר בסופו של דבר באירוע גיוס כספים עבור המכון לתלבושות ואולם, הודות לרשימת המוזמנים הנחשקת של וינטור הפך האירוע להיות מסוקר ומדובר ברחבי העולם. הכוכבים בהוליווד ובתעשיית האופנה כוססים אצבעות בציפייה לקבל הזמנה ואת הקהל בבית שעוקב בשקיקה אחרי הכוכבים ואושיות הסטייל מעניין לראות מה לבשו אלה שכן זכו לצעוד על מדרגות המוזיאון.

עוד באותו נושא

צלבים ומחשופים: הכוכבות מתפרעות על השטיח האדום של המט גאלה 2018

לכתבה המלאה
אנה וינטור על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
הפכה את האירוע לגלאם. אנה וינטור/GettyImages

מי מארח ומתי?

לצד אנה וינטור, את המט גאלה ה-71 יארחו גם ליידי גאגא, המעצב של גוצ'י אלסנדרו מיקלה, הארי סטיילס וסרינה וויליאמס. בעניין התאריך - אין שינויים. כמו בכל שנה מתקיימת הגאלה ביום שני הראשון של חודש מאי. השנה זה יקרה ב-6 במאי, יום שני הקרוב.

מדי שנה מתקיימת הגאלה בהשראת נושא שנבחר מראש. הנושא משפיע על הבגדים שלובשים המוזמנים, שמצליחים תמיד להפתיע עם פרשנויות שונות ומעניינות. בשנה שעברה הנושא היה "גופים שמימיים: אופנה בדמיון קתולי". כך, הצלחנו לראות את ריהאנה בלוק של אפיפיור, את מדונה וג'יי לו בשמלת צלב, את שרה ג'סיקה פרקר עם הד-פיס ענק ואת בלייק לייבלי עם שמלה עצומה שלפי הדיווחים עבדו עליה במשך 600 שעות.

ריהאנה על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
הנושא מכתיב את אופי האאוטפיטים. ריהאנה בלוק האפיפיור במט גאלה בשנה שעברה/GettyImages

מה הנושא השנה?

הנושא הנבחר הוא: "קאמפ: הערות על אופנה". הנושא מבוסס על מאמר של הסופרת האמריקאית סוזן סונטג מ-1964 שנקרא "הערות על קאמפ" והציג תופעה תרבותית אסתטית שמבוססת על הגזמה, קיצוניות ותיאטרליות. המהות של הסגנון האופנתי קאמפ, כפי שבא לידי ביטוי במאמר של סונטג, הוא כל מה שאינו טבעי, מלאכותי ובעיקר - מוגזם. השימוש המודרני במושג קאמפ מתחבר לכל המראות הגרנדיוזיים, המפוארים, הראוותנים והאזוטריים.

אנדו בולטון, אוצר במוזיאון המטרופולין, סיפר על ההשתלשלות של הקאמפ. לדבריו, הוא החל במאה ה-19 כקוד סודי בין גברים הומוסקסואלים. הוא חזר לגדולה בשנות ה-30 של המאה ה-20 עם עליית הסוריאליזם כזרם אומנותי בכיכובו של סלבדור דאלי, ואז שוב שקע. בשנות ה-60 עם המוביליות המגדרית חזר הקאמפ לקדמת הבמה - ועכשיו הוא שוב עושה קאמבק לתרבות הפופולרית. בולטון השתמש בבילי פורטר כדוגמה, והסביר שהלוק שלו בטקס האוסקר האחרון - שכלל חצי עליון של טוקסידו וחצי תחתון של שמלה נפוחה - זה בדיוק קאמפ.

בילי פורטר אוסקר 2019 טקס האוסקר. GettyImages
בילי פורטר על השטיח האדום של טקס האוסקר/GettyImages

מי יפקוד את השטיח הנחשב?

ואם זה הכיוון של המט גאלה הקרוב, אז אין ספק שההתלהבות והציפייה שלנו מרקיעה שחקים. אם בכל שנה המראות על השטיח האדום ייחודים ומעניינים, נראה כי ב-2019 צפויים לנו אאוטפיטים מגה-מושקעים. אז יש למה לצפות. כאמור, למט גאלה יש רשימת מוזמנים סגורה הרמטית שעליה אחראית וינטור והיא מורכבת מכל האיי-ליסטיים של הוליווד ותעשיית האופנה. מי שלא זכה להיות ברשימה - יצטרך לצפות בטקס מבחוץ ולאכול את הלב. מי שככל הנראה ולפי הדיווחים בלבד נכנס לרשימה הנחשקת הם ריהאנה, בלייק לייבלי, סלינה גומז, פריאנקה צ'ופרה, קייטי פרי, קים קרדשיאן, אמל קלוני, ג'ניפר לופז ונוספים. כ-30% מהמוזמנים הם אנשי תעשיית האופנה כמו טום פורד, דונטלה ורסצ'ה, מיוצ'ה פראדה, קלייר וויט קלר ונוספים.

ג'ניפר לופז על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
הבוטילישסית בהחלט יודעת להגזים. ג'יי לו/GettyImages

אפשר לקנות כרטיס?

אז הבשורות הטובות הן שכן, אפשר לקנות כרטיס למט גאלה והכסף הולך לתרומה. הבשורות הרעות הן שהמחיר נע בין 30 אלף ל-50 אלף דולר לכרטיס ולעתים אפילו יותר - עד הגעה לשש ספרות. הבשורות היותר רעות הן שגם אם אתם עשירים בטירוף ורוצים לקנות כרטיס, תצטרכו לחכות לאישורה של אנה וינטור, שכן היא האחראית הבלעדית על רשימות המוזמנים וגם את רוכשי הכרטיסים היא מאשרת בעצמה, או שלא.

שרה ג'סיקה פרקר על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
יש הד פיסים ויש את זה. שרה ג'סיקה פרקר/GettyImages

מה החוקים באירוע?

החוק הראשון והחשוב ביותר - אין סלפי. את החוק הזה שברה קנדל ג'נר ב-2015. מאז האחיות שלה - קים קרדשיאן וקיילי ג'נר - הספיקו להפר אותו גם. החוק השני - אסור לעשן בתוך המקום. לפני שנתיים תועדו דוגמניות מעשנות בחדר השירותים של המוזיאון ובכך הציתו סערה שעירבה גם את משרד הבריאות האמריקאי. אז האם גם השנה נזכה לכמה דוגמניות נועזות מפרות את הכללים? יש לנו תחושה שכן.

פריס ג'קסון בלה חדיד ולארה סטון מעשנות בשירותים של המטרופוליטן. אינסטגרם, צילום מסך
מעשנות בשירותים - ומציתות סערה. התמונה המדוברת מהמט גאלה ב-2017/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully